ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետի պարտականությունները կատարող Արմենուհի Պողոսյանն օգոստոսի 18-ին մասնակցել է Նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում ընթացող օրենսդրական բարեփոխումների շրջանակում ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության հետ համագործակցությամբ օգոստոսի 18-ին կազմակերպված քննարկմանը՝ նվիրված աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման կազմակերպման օրենսդրական փոփոխություններին:
Միջոցառումը կազմակերպվել էր «Գյուղատնտեսության արդիականացումը մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում Հայաստանում» ծրագրի շրջանակում, որն իրականացվում է Գերմանիայի միջազգային համագործակցության (GIZ) կողմից՝ Գերմանիայի կառավարության ու Շվեյցարիայի զարգացման և համագործակցության գործակալության աջակցությամբ՝ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության հետ համագործակցությամբ:
Միջոցառման նպատակն էր քննարկել և զարգացնել նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության (ՄԿՈՒ) ոլորտում ընթացող օրենսդրական բարեփոխումների շրջանակում առաջարկվող կարգավորումներն ու մեխանիզմները, մասնավորապես՝ ԱՀՈՒ կազմակերպման և ոլորտային հանձնաժողովների աշխատանքի մոդելի բարեփոխումները։
«2016-2017 թթ. սկսած լուրջ և ծավալուն աշխատանքներ են իրականացվել ծրագրի նորարարությունների ներդրման և փորձարկման տեսանկյունից, ինչի արդյունքում ծրագիրն ինստիտուցիոնալ հիմքերի վրա դնելու անհրաժեշտություն կա՝ կարգավորելով նաև օրենսդրական և իրավական դաշտը: Օրենսդրական բարեփոխումների և լրամշակումների շրջանակում մշակել ենք աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման կազմակերպման, դրա առանձնահատկություններին ուղղված կոնկրետ քայլեր և իրավական մոտեցումներ, որն էլ այսօր ներկայացվում է մասնագիտական շրջանակի քննարկմանը: Տարիների փորձը ցույց է տալիս, որ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցումը կրթության կազմակերպման այն հիմնական մոտեցումներից է, առանց որի մենք չենք կարող ունենալ կարողությունների ու հմտությունների այն որակական արդյունքները, որոնք աշխատաշուկան ներկայում ակնկալում է պետական կառույցներից»,- ընդգծել է Արմենուհի Պողոսյանը:
Բացման խոսքում ԳՄՀԸ (GIZ) «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» ծրագրի հայաստանյան թիմի ղեկավար Արամ Բաբայանը նշել է, որ գերմանական դուալ ուսուցման համակարգը եվրոպական երկրներում փորձված և ամենատարածված մոդելներից է: Վերջինիս կողմից ներկայացվել են «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» ծրագրի շրջանակում Հայաստանում ՄԿՈՒ համակարգում ուսուցման այդ մոդելի տեղայնացման և ներդրման ողղությամբ կատարված աշխատանքները:
««Մասնավոր հատվածի զարգացում և ՄԿՈՒ Հարավային Կովկասում» ծրագրի շրջանակում մենք ԿԳՄՍՆ-ի, ինչպես նաև հանրային և մասնավոր գործընկերների հետ համատեղ աջակցում ենք Հայաստանում դուալ կրթության ներդրմանը և արդեն ունենք շոշափելի արդյունքներ: Այդ իսկ պատճառով տարիների ընթացքում կուտակված այդ փորձն այժմ նախատեսում ենք օգտագործել աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման բարելավման նպատակով: Մեր առաջնահերթություններից է օրենսդրական բարեփոխումների միջոցով կատարելագործել ԱՀՈՒ-ի կազմակերպման ամբողջ գործընթացը՝ սկսած կրթական ծրագրերի մշակումից մինչև կրթական վերջնարդյունքի ստուգումը՝ անշուշտ, մասնավոր հատվածի ակտիվ ներգրավվածությամբ»,- ասել է Արամ Բաբայանը:
ԳՄՀԸ ՄՀԶ ՄԿՈՒ ծրագրի փորձագետ Յուլիա Ստակյանն ընդհանուր ակնարկ է ներկայացրել ԱՀՈՒ և դուալ կրթության բարեփոխմանն ուղղված միջոցառումների վերաբերյալ:
«Դուալ կրթության առանձնահատկությունն այն է, որ կրթական շրջափուլն իրականացվում է և՛ ուսումնական հաստատությունում, և՛ գործատու հանդիսացող կազմակերպությունում: Այսինքն՝ սովորողի հմտություններն ու ունակությունները ձևավորվում են հենց աշխատավայրում, և այս գործընթացում առավել կարևորվում է գործատուի դերը»,- նշել է Յուլիա Ստակյանը և հավելել, որ այս պահի դրությամբ գործում է «Զբոսաշրջություն», «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ», «Ճշգրիտ ճարտարապետություն» և «Գինեգործություն» ուղղություններով 13 ծրագիր 13 ուսումնական հաստատություններում, որոնց մասնակցել է 647 ուսանող:
Oրենսդրական բարեփոխումների առանցքում ԱՀՈՒ համակարգի կատարելագործումն է, որն ուղղված կլինի աշխատաշուկայում պահանջված որակյալ մասնագետների պատրաստմանը, սոցիալական գործընկերության խթանմանը, մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների կառավարման և գործունեության արդյունավետության բարձրացմանը։
Նշենք, որ ծրագիրն իրականացվում է Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության (GIZ) և «Շվեյցարիայի եկեղեցու oգնություն» (HEKS/EPER) կազմակերպության կողմից՝ «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» (ՌԶԳ) ՀԿ-ի և Կիրառական գիտությունների Բեռնի համալսարանի գյուղատնտեսության, անտառային ու պարենային գիտությունների դպրոցի (HAFL) ներգրավվածությամբ: Նախապատրաստական փուլը ֆինանսավորվում է ԳԴՀ տնտեսական համագործակցության և զարգացման նախարարության (BMZ) և Շվեյցարիայի զարգացման և համագործակցության գործակալության (SDC) կողմից:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ