Այս տարի լրանում է Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի 90-ամյակը: Հոբելյանական թատերաշրջանը կմեկնարկի Վանաձորից:
Այդ կապակցությամբ այսօր օպերային թատրոնի նկուղային հարկում տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս, որի բանախոսներն էին ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, ներկայացման երաժշտական ղեկավար և դիրիժոր Կարեն Դուրգարյանը և տնօրենի գլխավոր խորհրդական, գլխավոր պրոդյուսեր Շմավոն Գրիգորյանը:
Արա Խզմալյանը շնորհավորել է գործընկերներին թատրոնի 90-րդ հոբելյանական թատերաշրջանի բացման կապակցությամբ՝ նշելով, որ յուրաքանչյուր քաղաքակիրթ երկրի համար օպերայի և բալետի թատրոն ունենալը վկայություն է համաեվրոպական մշակութային իրողություններին հաղորդակից և այդ մեծ ընտանիքի անդամ լինելու մասին:
«Անձամբ ինձ համար իսկապես տոն է թատրոնի ղեկավարության այս իրադարձային քայլը: Նման կարևոր կառույցի հոբելյանական թատերաշրջանի բացումը մարզում վկայում է մշակութային կյանքի ապակենտրոնացման մասին: Եվ այս համատեքստում սա սոսկ հյուրախաղ չէ, այլ պետական քաղաքականության դրսևորում և ուղերձ հանրությանը: ՀՀ յուրաքանչյուր քաղաքացի, անկախ բնակության վայրից և սոցիալական կարգավիճակից, իրավունք ունի հարաբերակից լինելու մշակութային կյանքին»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը:
Ըստ փոխնախարարի՝ սա պատմական իրադարձություն է մեր մշակութային կյանքում. ավելի քան 150 աշխատակից լինելու է Վանաձորում: Նա հույս է հայտնել, որ նախաձեռնությունը կլինի շարունակական:
Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի 90-րդ հոբելյանական թատերաշրջանը կմեկնարկի սեպտեմբերի 2-ին Վանաձորում. Հ. Աբելյանի անվան պետական դրամատիկական թատրոնում կներկայացվի Ա. Տիգրանյանի «Անուշ» օպերան: Ինչպես Կարեն Դուրգարյանն է ներկայացրել, օպերան Վանաձորում բեմադրելու միտքը ծնվել է պարզ զրույցից:
«Վստահ եմ՝ վանաձորցի հանդիսատեսը ուրախ կլինի տեսնել մեծ լոռեցու՝ համայն հայության Թումանյանի ստեղծագործությունը օպերային բեմադրությամբ»,- ասել է Դուրգարյանը՝ կարևորելով մարզային ծրագրերի իրականացումը: Նրա տեղեկացմամբ՝ նախապատրաստական աշխատանքներն արդեն սկսված են, և դեկորները շուտով կտեղափոխվեն Վանաձոր:
Մյուս ներկայացումը կկայանա սեպտեմբերի 3-ին Վանաձորի Շ. Ազնավուրի անվան մշակույթի պալատում. կներկայացվի «Երեք սոպրանո» խորագրով համերգը:
Կարեն Դուրգարյանն իրազեկել է՝ հոբելյանական միջոցառումները նախատեսված են ոչ միայն Հայաստանում, այլև ՀՀ սահմաններից դուրս: Այս թատերաշրջանում լինելու են հայ կոմպոզիտորների պրեմիերաներ. հրավիրված ռեժիսորներն ու բալետմաստերները նոր ներկայացումներ կբեմադրեն:
Բանախոսներն անդրադարձել են նաև ասուլիսի անցկացման վայրին՝ թատրոնի նկուղին, որտեղ ընթանում էին շինաշխատանքներ: Դուրգարյանի բնորոշմամբ՝ հոբելյանական տարին միայն ներկայացումը չէ, այլև կազմակերպման ընթացքը. «Թատրոնը պրոցես է, և ասուլիսն այստեղ կազմակերպեցինք, որ համոզվեք դրանում: Այս տարածքը կարող է դառնալ փորձասենյակ, նաև այնպիսի հարթակ, որտեղ երիտասարդ ստեղծագործողները կկարողանան իրենց միտքը ցույց տալ, ինքնադրսևորվել ամբողջապես»:
Ի լրումն՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ասել է՝ մշակութային իրադարձությունների այլընտրանքային հարթակների լրջագույն խնդիր կա: Ըստ նրա՝ շատ հաճախ արվեստագետների երևակայությունը կաշկանդվում է, որովհետև մեր ունեցած հարթակները դասական ձևաչափերի են, որոնք ակամա թելադրում են իրենց գեղարվեստականությունը՝ առանց փորձարարական այլ մոտեցումների:
«Մեծ հույս ունեմ, որ մոտ ժամանակներում այս միջավայրը՝ նկուղային այս հարթակը, կդառնա իսկապես մշակութային որոնումների և փորձարարության կենտրոն: Ամեն ինչ կանենք, որ այդպես լինի»,- ասել է Արա Խզմալյանը:
Ներկայացնելով օպերային թատրոնի ընթացիկ գործունեությունը՝ Դուրգարյանն իրազեկել է, որ ավարտման փուլում է թատրոնների ներկայացումների անձնագրերի ստեղծումը, հաշվառվում են դեկորները՝ որ ներկայացման համար են, հին են, նոր են և այլն:
«Մեր օրերում մշակույթի դերն ավելին է, քան կարելի է պատկերացնել. մշակույթը լույս է, որ պետք է հասնի սահմանամերձ համայնքներ: Ակնհայտ է, որ Չարենցի հոբելյանական համերգները Գյումրիում և Վանաձորում փոխել են քաղաքի մթնոլորտը,- իր գնահատականն է ներկայացրել փոխնախարարը,- եթե անգամ կառույցը ԿԳՄՍ նախարարության ենթակայության չէ, բովանդակության պատասխանատուն մենք ենք և ամեն ինչ պետք է անենք պրոֆեսիոնալ համագործակցությունն ապահովելու համար»:
Արա Խզմալյանը, կարևորելով մշակութային ապակենտրոնացման քաղաքականության շարունակականությունը, նշել է, որ հանդիպումներ է ունեցել տեղական ինքնակառավարման մարմինների հետ, և այս ուղղությամբ ձեռք են բերվել տարաբնույթ պայմանավորվածություններ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ