Այս տարի լրանում է Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի 90-ամյակը: Հոբելյանական թատերաշրջանը կմեկնարկի Վանաձորից:
Այդ կապակցությամբ այսօր օպերային թատրոնի նկուղային հարկում տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս, որի բանախոսներն էին ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, ներկայացման երաժշտական ղեկավար և դիրիժոր Կարեն Դուրգարյանը և տնօրենի գլխավոր խորհրդական, գլխավոր պրոդյուսեր Շմավոն Գրիգորյանը:
Արա Խզմալյանը շնորհավորել է գործընկերներին թատրոնի 90-րդ հոբելյանական թատերաշրջանի բացման կապակցությամբ՝ նշելով, որ յուրաքանչյուր քաղաքակիրթ երկրի համար օպերայի և բալետի թատրոն ունենալը վկայություն է համաեվրոպական մշակութային իրողություններին հաղորդակից և այդ մեծ ընտանիքի անդամ լինելու մասին:
«Անձամբ ինձ համար իսկապես տոն է թատրոնի ղեկավարության այս իրադարձային քայլը: Նման կարևոր կառույցի հոբելյանական թատերաշրջանի բացումը մարզում վկայում է մշակութային կյանքի ապակենտրոնացման մասին: Եվ այս համատեքստում սա սոսկ հյուրախաղ չէ, այլ պետական քաղաքականության դրսևորում և ուղերձ հանրությանը: ՀՀ յուրաքանչյուր քաղաքացի, անկախ բնակության վայրից և սոցիալական կարգավիճակից, իրավունք ունի հարաբերակից լինելու մշակութային կյանքին»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը:
Ըստ փոխնախարարի՝ սա պատմական իրադարձություն է մեր մշակութային կյանքում. ավելի քան 150 աշխատակից լինելու է Վանաձորում: Նա հույս է հայտնել, որ նախաձեռնությունը կլինի շարունակական:
Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի 90-րդ հոբելյանական թատերաշրջանը կմեկնարկի սեպտեմբերի 2-ին Վանաձորում. Հ. Աբելյանի անվան պետական դրամատիկական թատրոնում կներկայացվի Ա. Տիգրանյանի «Անուշ» օպերան: Ինչպես Կարեն Դուրգարյանն է ներկայացրել, օպերան Վանաձորում բեմադրելու միտքը ծնվել է պարզ զրույցից:
«Վստահ եմ՝ վանաձորցի հանդիսատեսը ուրախ կլինի տեսնել մեծ լոռեցու՝ համայն հայության Թումանյանի ստեղծագործությունը օպերային բեմադրությամբ»,- ասել է Դուրգարյանը՝ կարևորելով մարզային ծրագրերի իրականացումը: Նրա տեղեկացմամբ՝ նախապատրաստական աշխատանքներն արդեն սկսված են, և դեկորները շուտով կտեղափոխվեն Վանաձոր:
Մյուս ներկայացումը կկայանա սեպտեմբերի 3-ին Վանաձորի Շ. Ազնավուրի անվան մշակույթի պալատում. կներկայացվի «Երեք սոպրանո» խորագրով համերգը:
Կարեն Դուրգարյանն իրազեկել է՝ հոբելյանական միջոցառումները նախատեսված են ոչ միայն Հայաստանում, այլև ՀՀ սահմաններից դուրս: Այս թատերաշրջանում լինելու են հայ կոմպոզիտորների պրեմիերաներ. հրավիրված ռեժիսորներն ու բալետմաստերները նոր ներկայացումներ կբեմադրեն:
Բանախոսներն անդրադարձել են նաև ասուլիսի անցկացման վայրին՝ թատրոնի նկուղին, որտեղ ընթանում էին շինաշխատանքներ: Դուրգարյանի բնորոշմամբ՝ հոբելյանական տարին միայն ներկայացումը չէ, այլև կազմակերպման ընթացքը. «Թատրոնը պրոցես է, և ասուլիսն այստեղ կազմակերպեցինք, որ համոզվեք դրանում: Այս տարածքը կարող է դառնալ փորձասենյակ, նաև այնպիսի հարթակ, որտեղ երիտասարդ ստեղծագործողները կկարողանան իրենց միտքը ցույց տալ, ինքնադրսևորվել ամբողջապես»:
Ի լրումն՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ասել է՝ մշակութային իրադարձությունների այլընտրանքային հարթակների լրջագույն խնդիր կա: Ըստ նրա՝ շատ հաճախ արվեստագետների երևակայությունը կաշկանդվում է, որովհետև մեր ունեցած հարթակները դասական ձևաչափերի են, որոնք ակամա թելադրում են իրենց գեղարվեստականությունը՝ առանց փորձարարական այլ մոտեցումների:
«Մեծ հույս ունեմ, որ մոտ ժամանակներում այս միջավայրը՝ նկուղային այս հարթակը, կդառնա իսկապես մշակութային որոնումների և փորձարարության կենտրոն: Ամեն ինչ կանենք, որ այդպես լինի»,- ասել է Արա Խզմալյանը:
Ներկայացնելով օպերային թատրոնի ընթացիկ գործունեությունը՝ Դուրգարյանն իրազեկել է, որ ավարտման փուլում է թատրոնների ներկայացումների անձնագրերի ստեղծումը, հաշվառվում են դեկորները՝ որ ներկայացման համար են, հին են, նոր են և այլն:
«Մեր օրերում մշակույթի դերն ավելին է, քան կարելի է պատկերացնել. մշակույթը լույս է, որ պետք է հասնի սահմանամերձ համայնքներ: Ակնհայտ է, որ Չարենցի հոբելյանական համերգները Գյումրիում և Վանաձորում փոխել են քաղաքի մթնոլորտը,- իր գնահատականն է ներկայացրել փոխնախարարը,- եթե անգամ կառույցը ԿԳՄՍ նախարարության ենթակայության չէ, բովանդակության պատասխանատուն մենք ենք և ամեն ինչ պետք է անենք պրոֆեսիոնալ համագործակցությունն ապահովելու համար»:
Արա Խզմալյանը, կարևորելով մշակութային ապակենտրոնացման քաղաքականության շարունակականությունը, նշել է, որ հանդիպումներ է ունեցել տեղական ինքնակառավարման մարմինների հետ, և այս ուղղությամբ ձեռք են բերվել տարաբնույթ պայմանավորվածություններ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ