ՀՀ կառավարության՝ սեպտեմբերի 29-ին կայացած նիստում հաստատվել է հանրակրթական դպրոցների ուսուցիչներին որակավորման տարակարգի շնորհման և հավելավճարի տրամադրման կարգը:
Նախագիծը ներկայացրել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը: Նա նշել է, որ ուսուցիչների վարձատրության համակարգի բարելավումը պետական քաղաքականություն է` փաստելով, որ աշխատավարձի բարձրացումը տեղի է ունենում ոչ թե մեխանիկորեն, այլ մասնագիտական կատարելագործման հետ փոխկապակցմամբ:
Ուսուցչի որակավորման տարակարգի համակարգը միտված է ուսուցիչների մանկավարժական հմտությունների զարգացմանը: Դեռևս 2012 թվականից ներդրված տարակարգի համակարգը, ինչպես ցույց է տալիս անցած 10 տարիների փորձը և իրավիճակի վերլուծությունը, արդյունավետ չի եղել:
«Այս տարիների ընթացքում որակավորման տարակարգ է շնորհվել ուսուցիչների ընդամենը 6,2 տոկոսին: Համակարգն արդյունավետ չի եղել մի քանի պատճառներով. սահմանված բնութագրերը, որոնց միջոցով ուսուցիչը պետք է ստանար որակավորման տարակարգ, ավելի շատ բնորոշում էին ոչ թե ուսուցչի մանկավարժական աշխատանքը, այլ նրա հավելյալ գործունեությունը, օրինակ` հոդվածներ հրապարակելու ակտիվությունը կամ օլիմպիադաներում աշակերտների մրցանակային տեղեր գրավելու ցուցանիշը:
Անշուշտ, սրանք ևս կարևոր են, սակայն ուսուցչի ամենօրյա աշխատանքի ամենածանրակշիռ բաղադրիչը չեն: Բացի դրանից` կար որոշակի հերթականության և ժամկետների սկզբունք, որը հնարավորություն չէր տալիս ուսուցչին ստանալու տարակարգի ամենաբարձր աստիճանը: Նույնիսկ եթե ուսուցիչն ուներ բոլոր տվյալները` ստանալու չորրորդ աստիճանի որակավորման տարակարգ, չէր կարող ստանալ, քանի դեռ չէր ստացել դրան նախորդող առաջին, երկրորդ և երրորդ աստիճանի տարակարգեր: Ասվածի լավագույն վկայությունն այն է, որ անցած 10 տարվա ընթացքում որևէ ուսուցիչ չորրորդ աստիճանի (սա ամենաբարձր աստիճանն է) տարակարգ չի ստացել, ինչը հնարավորություն կտար նրան 50 տոկոս հավելավճար ստանալու: Կար նաև պահանջ, որ այլ ուսումնական հաստատություն տեղափոխվելու դեպքում ուսուցիչը զրկվում էր ստացած որակավորման տարակարգից, ինչն ընդհանրապես անտրամաբանական է, քանի որ տարակարգը բնութագրում է ուսուցչին, ոչ թե դպրոցին:
Նոր կարգով տարակարգերի համակարգը փոխկապակցել ենք ուսուցչի մասնագիտական ստանդարտներին և չափանիշներին, որոնք հաստատված են ԿԳՄՍ նախարարի հրամանով: Նշված ստանդարտներն ու պահանջները ներկայացնում են պետության հիմնական պահանջներն ուսուցչից` դասը վարելու, պլանավորելու, մանկավարժական համայնքի զարգացմանը մասնակցելու և այլ ուղղություններով: Այսինքն՝ մենք ներդնում ենք ուսուցչի կարիերայի զարգացման նոր մոտեցում:
Նոր կարգով սահմանվել են ավագ, հմուտ, վերապատրաստող և հետազոտող ուսուցիչներին շնորհվող 1-4 աստիճանի տարակարգերի բնութագրերը»,- նշել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը:
Նրա խոսքով` նոր կարգի ընդունումից հետո առաջին և երկրորդ աստիճանի տարակարգի համար դիմելու հնարավորություն ունեցող ուսուցիչների շրջանակն էականորեն կընդլայնվի: Միաժամանակ ստեղծված է հնարավորություն` ավելի բարձր որակավորման պահանջների համապատասխանելու դեպքում, ուսուցիչը կարող է դիմել և միանգամից ստանալ տարակարգի ավելի բարձր աստիճան: Ուսուցչի որակավորման տարակարգը 5 տարի ժամկետով է տրվում:
Նա նաև տեղեկացրել է, որ ուսուցչի վարձատրությունը բարելավելու նպատակին է միտված նաև ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման համակարգը, որի շրջանակում ուսուցչի մասնագիտական գիտելիքների ստուգում է կատարվում, և ըստ ցուցաբերած արդյունքի՝ տրամադրվում է հավելավճար` աշխատավարձի 30-50 տոկոսի չափով, որը հաշվարկվում է հավելավճար ստացող ուսուցչի համար սահմանված 200 հազար դրամ դրույքային աշխատավարձի նկատմամբ: Ըստ Ժաննա Անդրեասյանի` որակավորման տարակարգի համակարգը գործելու է կամավոր ատեստավորման համակարգին զուգահեռ` ապահովելով աշխատավարձի բարելավման ևս մեկ հնարավորություն:
Կարևորելով տարակարգի շնորհման նոր կարգի ընդունումը` ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը վերահաստատել է կրթության գերակայությունը Կառավարության ծրագրերում և շեշտել, որ ուսուցչի մասնագիտության վարկանիշի բարձրացումը պետության և հասարակության կարևոր անելիքներից է:
«Պետք է ուսուցչի համար աշխատավարձի բարձր ստանդարտներ գործեն, որոնք տարեցտարի պետք է որոշակի սանդղակով բարձրացվեն` զուգահեռաբար ստուգելով մասնագիտական կատարելագործումը: Ուսուցիչը պետք է ունենա ռեյտինգ` հանրային բարձր վարկանիշ, որը բերելու նաև մանկավարժական կրթության և մանկավարժական գործի գրավչության բարձրացմանը»,- նշել է ՀՀ վարչապետը:
Կառավարության նիստում անդրադարձ է եղել նաև ՀՀ կառավարության հնգամյա ծրագրով նախատեսված կրթական ենթակառուցվածքների բարելավման ծրագրերին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ