ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Ինքնությունը ձևակերպելու և ազգային ինքնաճանաչման տեսակետից «Մշակը» երբեք չի կորցնի իր հետաքրքրությունն ու արդիականությունը». Արա Խզմալյան

Հոկտեմբերի 11, 2022
Մշակութային լուրեր

Հոկտեմբերի 11-ին ՀՀ գիտությունների ակադեմիայում մարվել և շրջանառության մեջ է դրվել մեկ փոստային բացիկ՝ նվիրված «Մշակ» շաբաթաթերթի հիմնադրման 150-ամյակին:

Փոստային բացիկի նամականիշի վրա պատկերված է «Մշակ» շաբաթաթերթի առաջին թողարկման շապիկը: Բացիկի ձախ հատվածում պատկերված են «150-ԱՄՅԱԿ» և «ՄՇԱԿ ՇԱԲԱԹԱԹԵՐԹ» գրառումները՝ հայերեն և անգլերեն:

Բացիկի դարձերեսին պատկերված է 1922 թվականի Թիֆլիսը, ինչպես նաև՝ էջեր «Մշակ» շաբաթաթերթից և Վաղարշակ Էլիբեկյանի ««Մշակի» խմբագրությունը Թիֆլիսում» կտավը: Տպագրվել է 1000 հատ տպաքանակով: Դիզայնի հեղինակն է Դավիթ Դովլաթյանը:

Փոստային բացիկի մարումն իրականացրել են ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, ՀՀ բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերության նախարարի տեղակալ Դավիթ Սահակյանը, «ՀայՓոստ» ընկերության գլխավոր գործադիր տնօրենի պաշտոնակատար Արայիկ Աբրահամյանը, ՀՀ ԳԱԱ գիտակրթական միջազգային կենտրոնի հայ պարբերական մամուլի և հասարակական մտքի պատմության բաժնի վարիչ Ալբերտ Խառատյանը, Ֆիլատելիստների հայկական ասոցիացիայի նախագահ Հովիկ Մուսայելյանը:

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, անդրադառնալով 19-րդ դարավերջի և 20-րդ դարասկզբի պարբերական մամուլի դերակատարությանը, նշել է, որ այն եղել է հանրային կյանքի բոլոր ազդակների, փոխակերպումների ամենալիարժեք արտացոլումը և հանրային կյանքի, հաղորդակցության ակտիվ հարթակներից մեկը:

«Պարբերական մամուլի այդ շարքում «Մշակը», իհարկե, բացառիկ տեղ ունի, և պատկերացնել հայ մշակույթը, քաղաքական մտքի ձևավորումը, հասարակական գործընթացները, գեղագիտական դրսևորումները, առանց ծանոթ լինելու «Մշակում» հրապարակված նյութերի, ուղղակի անհնար է: Ավելին, «Մշակը» այդ ժամանակաշրջանի, իր գոյության ընթացքում տեղի ունեցող գործընթացների լիարժեք ամրագրումն է, և առանց այդ պարբերականի էջերը թերթելու մենք շատ թերի պատկերացում կունենանք ընդհանրապես մեր՝ որպես ազգային միավորի մասին: Մեր բոլոր առավելություններն ու ուժեղ կողմերը, ինչպես նաև բոլոր վրիպումներն արտացոլված և ամրագրված են պարբերական մամուլում և հենց «Մշակ» թերթի էջերում: «Մշակի» էջերում հանդես են եկել ժամանակի ամենահայտնի և առաջատար մտավորականները՝ Շիրվանզադեն, Գաբրիել Սունդուկյանը, Րաֆֆին, ուրիշ մեծեր և հանրաճանաչ անուններ: «Մշակն» ահռելի դերակատարում է ունեցել Հայոց ցեղասպանության միջազգայնացման, հանրայնացման գործում: «Մշակի» էջերում են ներկայացվել, լուսաբանվել Ցեղասպանության իրողություններն ու հետևանքները, այս պարբերականի միջոցով են արհավիրքի տարիներին փնտրել և գտել միմյանց կորցրած հարազատները: «Մշակը» բովանդակային իմաստով եղել է մեր հանրային կյանքի ջերմաչափը, որի միջոցով այսօր՝ ժամանակի հեռավորությունից 150 տարի հետո, գնահատում, վերաիմաստավորում ենք «Մշակի» էջերում հայտնված նյութերը, դրանով իսկ վերաիմաստավորելով ինքներս մեզ և մեր պատմությունը: Այնպես որ ինքնությունը ճանաչելու և ձևակերպելու, ազգային ինքնաճանաչման տեսակետից «Մշակը» երբեք չի կորցնի իր հետաքրքրությունն ու արդիականությունը»,- եզրափակել է Արա Խզմալյանը:

 

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)