ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանն այսօր «Արմենպրես» լրատվական գործակալությունում հրավիրված մամուլի ասուլիսի ժամանակ խոսել է նախադպրոցական կրթության համակարգի բարեփոխումների, ոլորտում առկա խնդիրների և առավելությունների, կրթական համակարգում իրականացվող մի շարք այլ աշխատանքների մասին:
Նախարարի տեղակալի խոսքով` նախադպրոցական կրթության համակարգի համար վերջին 2 տարիները բարդ են եղել` պայմանավորված համավարակով:
«Եթե դպրոցներում հնարավոր էր անցնել հեռավար կրթության, ապա նախադպրոցական կրթության համակարգի համար եղան լուրջ խնդիրներ երեխաների ընդգրկվածության առումով: 2020-2021 թվականներին որոշակի սահմանափակումներով էինք երեխաներին ընդգրկում համակարգ, ուստի վերջին 2 տարիների տվյալները չեն արտացոլում համակարգի իրական հզորությունը»,- նշել է նա:
Ժաննա Անդրեասյանի տեղեկացմամբ` 2019 թվականի ավարտին նախադպրոցական կրթության ոլորտում 0-5 տարեկան երեխաների ընդգրկվածության միջին ցուցանիշը 34,7 տոկոս է եղել: Ընդ որում` ակնհայտ տարբերություններ կան գյուղական և քաղաքային բնակավայրերի ընդգրկվածության ցուցանիշների միջև (39,6 տոկոս` քաղաքներում, 25,4 տոկոս` գյուղական բնակավայրերում): Հատկանշական է, որ առավել բարձր է 3-5 տարեկան երեխաների ընդգրկվածությունը, որը կազմել է 64,4 տոկոս:
«2020 թվականին շուրջ 6 տոկոսով աճել է 3-5 տարեկան երեխաների ընդգրկվածության հնարավորությունը` շնորհիվ նոր բացված նախակրթարանների և նոր հաստատությունների։ 2020 թվականին շուրջ 22 հաստատություններ են բացվել»,- ասել է ժ. Անդրեասյանը:
Նրա խոսքով` խնդիրներ դեռևս առկա են. Հայաստանում այս պահին շուրջ 236 հազար նախադպրոցական տարիքի երեխաներ, որից 62.000–ը՝ գյուղական համայնքներում, ընդգրկված չեն նախադպրոցական կրթական համակարգում։
Ըստ նրա` ՀՀ կառավարության հեռանկարային ծրագրերը հավակնոտ թիրախներ են սահմանել. Կառավարության ծրագրով նախադպրոցական տարիքի երեխաների ընդգրկվածությունը մինչև 2026 թվականը պետք է կազմի 85 տոկոս: Իսկ «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրով» նախատեսված է երեխաների ընդգրկվածությունը հասցնել 95 տոկոսի: Այս թիրախներին հասնելու համար մինչև 2026 թվականը նախատեսվում է վերակառուցել կամ կառուցել 500 նախակրթարան: Այս պահին 92 մանկապարտեզներում նորոգման և շինարարության աշխատանքներ են ընթանում, որոնցից 50-ում աշխատանքները կավարտվեն առաջիկայում:
Ժ. Անդրեասյանը խոսել է նաև նախադպրոցական հաստատություններ չունեցող համայնքներում այլընտրանքային, ծախսարդյունավետ մոդելների ներդրման մասին, որն հնարավորություն է ընձեռել մեծացնելու նախադպրոցական ծառայություններում ընդգրկված երեխաների թիվը: Նման բնակավայրերում ձևավորվել են ցածր արժողությամբ (ծախսարդյունավետ) նախադպրոցական այլընտրանքային կրթական ծրագրեր իրականացնող համայնքահեն հաստատություններ:
Ըստ փոխնախարարի` սա կարևոր ծառայության ձև է, որը ստեղծվել է այն բնակավայրերում, որտեղ չկան մանկապարտեզներ, երեխաների թիվը քիչ է: Ծրագրի իրագործման համար ՀՀ կառավարությունը մարզային 10 բնակավայրերի տրամադրվել է դրամական աջակցություն` մինչև 8 միլիոն դրամի չափով:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն անդրադարձել է ՀՀ կառավարության որոշմամբ արդեն հաստատված նախադպրոցական կրթության պետական չափորոշչին, որն այս ուսումնական տարում փորձարկվում է Երևանի և մարզերի 60 նախադպրոցական հաստատություններում։ Նոր չափորոշչով սահմանվել են երեխաների ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը, կրթական ծրագրերի բովանդակությունը, երեխաներին ներկայացվող որակական պահանջները, նախադպրոցական տարիքի երեխաների կրթության և զարգացման վերջնարդյունքի ապահովման հիմքերը:
«Մշակվել են նաև մի շարք կարգեր՝ նախադպրոցական հաստատության մանկավարժի ընտրության մրցութային կարգը, տնօրենների վերապատրաստման և հավաստագրման կարգը, որի համաձայն՝ նախադպրոցական հաստատությունների տնօրենները կհավաստագրվեն։ Նախատեսվում է նաև ներդնել որակավորման տարակարգի համակարգ՝ աշխատավարձի բարձրացման հնարավորությամբ»,- նշել է ժ. Անդրեասյանը:
Նախարարի տեղակալը, պատասխանելով լրագրողների հարցերին, խոսել է նախադպրոցական կրթության համակարգի ֆինանսավորման նոր մոդելի մասին. «Նախադպրոցական հաստատություններում պետական բյուջեից մեկ սանի ֆինանսավորման կարգը, որն արդեն հաստատված է, հնարավորություն է ստեղծում պետական ֆինանսավորում հատկացնել կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող, ինչպես նաև սոցիալապես անապահով և զինծառայողների ընտանիքների երեխաների նախադպրոցական կրթության ապահովմանը: Ըստ այդմ` արդեն այս սեպտեմբերից ֆինանսավորում է հատկացվել կրթության և զարգացման առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների համար»,- նշել է նա։
Փոխնախարարի խոսքով` ‹‹Նախադպրոցական կրթության մասին›› նոր օրենքով սահմանվել է նախադպրոցական ծառայությունների լիցենզավորման պահանջ, ինչը թույլ է տալիս կարգավորել ոլորտում գործող և այս պահին որևէ կառույցի կողմից չվերահսկվող տարբեր ծառայությունների գործունեությունը:
Ասուլիսի ընթացքում Ժաննա Անդրեասյանն անդրադարձել է նաև ուսուցիչների կամավոր ատեստավորմանը` նշելով, որ բողոքարկման փուլը դեռ չի ավարտվել: Բողոքները քննվում են ԳԹԿ-ի կողմից, արդյունքները կհրապարակվեն ամփոփվելուց հետո:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ