ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանն այսօր «Արմենպրես» լրատվական գործակալությունում հրավիրված մամուլի ասուլիսի ժամանակ խոսել է նախադպրոցական կրթության համակարգի բարեփոխումների, ոլորտում առկա խնդիրների և առավելությունների, կրթական համակարգում իրականացվող մի շարք այլ աշխատանքների մասին:
Նախարարի տեղակալի խոսքով` նախադպրոցական կրթության համակարգի համար վերջին 2 տարիները բարդ են եղել` պայմանավորված համավարակով:
«Եթե դպրոցներում հնարավոր էր անցնել հեռավար կրթության, ապա նախադպրոցական կրթության համակարգի համար եղան լուրջ խնդիրներ երեխաների ընդգրկվածության առումով: 2020-2021 թվականներին որոշակի սահմանափակումներով էինք երեխաներին ընդգրկում համակարգ, ուստի վերջին 2 տարիների տվյալները չեն արտացոլում համակարգի իրական հզորությունը»,- նշել է նա:
Ժաննա Անդրեասյանի տեղեկացմամբ` 2019 թվականի ավարտին նախադպրոցական կրթության ոլորտում 0-5 տարեկան երեխաների ընդգրկվածության միջին ցուցանիշը 34,7 տոկոս է եղել: Ընդ որում` ակնհայտ տարբերություններ կան գյուղական և քաղաքային բնակավայրերի ընդգրկվածության ցուցանիշների միջև (39,6 տոկոս` քաղաքներում, 25,4 տոկոս` գյուղական բնակավայրերում): Հատկանշական է, որ առավել բարձր է 3-5 տարեկան երեխաների ընդգրկվածությունը, որը կազմել է 64,4 տոկոս:
«2020 թվականին շուրջ 6 տոկոսով աճել է 3-5 տարեկան երեխաների ընդգրկվածության հնարավորությունը` շնորհիվ նոր բացված նախակրթարանների և նոր հաստատությունների։ 2020 թվականին շուրջ 22 հաստատություններ են բացվել»,- ասել է ժ. Անդրեասյանը:
Նրա խոսքով` խնդիրներ դեռևս առկա են. Հայաստանում այս պահին շուրջ 236 հազար նախադպրոցական տարիքի երեխաներ, որից 62.000–ը՝ գյուղական համայնքներում, ընդգրկված չեն նախադպրոցական կրթական համակարգում։
Ըստ նրա` ՀՀ կառավարության հեռանկարային ծրագրերը հավակնոտ թիրախներ են սահմանել. Կառավարության ծրագրով նախադպրոցական տարիքի երեխաների ընդգրկվածությունը մինչև 2026 թվականը պետք է կազմի 85 տոկոս: Իսկ «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրով» նախատեսված է երեխաների ընդգրկվածությունը հասցնել 95 տոկոսի: Այս թիրախներին հասնելու համար մինչև 2026 թվականը նախատեսվում է վերակառուցել կամ կառուցել 500 նախակրթարան: Այս պահին 92 մանկապարտեզներում նորոգման և շինարարության աշխատանքներ են ընթանում, որոնցից 50-ում աշխատանքները կավարտվեն առաջիկայում:
Ժ. Անդրեասյանը խոսել է նաև նախադպրոցական հաստատություններ չունեցող համայնքներում այլընտրանքային, ծախսարդյունավետ մոդելների ներդրման մասին, որն հնարավորություն է ընձեռել մեծացնելու նախադպրոցական ծառայություններում ընդգրկված երեխաների թիվը: Նման բնակավայրերում ձևավորվել են ցածր արժողությամբ (ծախսարդյունավետ) նախադպրոցական այլընտրանքային կրթական ծրագրեր իրականացնող համայնքահեն հաստատություններ:
Ըստ փոխնախարարի` սա կարևոր ծառայության ձև է, որը ստեղծվել է այն բնակավայրերում, որտեղ չկան մանկապարտեզներ, երեխաների թիվը քիչ է: Ծրագրի իրագործման համար ՀՀ կառավարությունը մարզային 10 բնակավայրերի տրամադրվել է դրամական աջակցություն` մինչև 8 միլիոն դրամի չափով:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն անդրադարձել է ՀՀ կառավարության որոշմամբ արդեն հաստատված նախադպրոցական կրթության պետական չափորոշչին, որն այս ուսումնական տարում փորձարկվում է Երևանի և մարզերի 60 նախադպրոցական հաստատություններում։ Նոր չափորոշչով սահմանվել են երեխաների ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը, կրթական ծրագրերի բովանդակությունը, երեխաներին ներկայացվող որակական պահանջները, նախադպրոցական տարիքի երեխաների կրթության և զարգացման վերջնարդյունքի ապահովման հիմքերը:
«Մշակվել են նաև մի շարք կարգեր՝ նախադպրոցական հաստատության մանկավարժի ընտրության մրցութային կարգը, տնօրենների վերապատրաստման և հավաստագրման կարգը, որի համաձայն՝ նախադպրոցական հաստատությունների տնօրենները կհավաստագրվեն։ Նախատեսվում է նաև ներդնել որակավորման տարակարգի համակարգ՝ աշխատավարձի բարձրացման հնարավորությամբ»,- նշել է ժ. Անդրեասյանը:
Նախարարի տեղակալը, պատասխանելով լրագրողների հարցերին, խոսել է նախադպրոցական կրթության համակարգի ֆինանսավորման նոր մոդելի մասին. «Նախադպրոցական հաստատություններում պետական բյուջեից մեկ սանի ֆինանսավորման կարգը, որն արդեն հաստատված է, հնարավորություն է ստեղծում պետական ֆինանսավորում հատկացնել կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող, ինչպես նաև սոցիալապես անապահով և զինծառայողների ընտանիքների երեխաների նախադպրոցական կրթության ապահովմանը: Ըստ այդմ` արդեն այս սեպտեմբերից ֆինանսավորում է հատկացվել կրթության և զարգացման առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների համար»,- նշել է նա։
Փոխնախարարի խոսքով` ‹‹Նախադպրոցական կրթության մասին›› նոր օրենքով սահմանվել է նախադպրոցական ծառայությունների լիցենզավորման պահանջ, ինչը թույլ է տալիս կարգավորել ոլորտում գործող և այս պահին որևէ կառույցի կողմից չվերահսկվող տարբեր ծառայությունների գործունեությունը:
Ասուլիսի ընթացքում Ժաննա Անդրեասյանն անդրադարձել է նաև ուսուցիչների կամավոր ատեստավորմանը` նշելով, որ բողոքարկման փուլը դեռ չի ավարտվել: Բողոքները քննվում են ԳԹԿ-ի կողմից, արդյունքները կհրապարակվեն ամփոփվելուց հետո:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ