ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը մասնակցել է «Խելամիտ հարմարեցումները մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) հաստատություններում հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար» օրենքի նախագծի քննարկմանը, որը կազմակերպվել էր «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման ծրագրի» շրջանակում:
Միջոցառմանը մասնակցել են նաև ԿԳՄՍ նախարարության, ՄԿՈՒ հաստատությունների ներկայացուցիչներ, հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրներով զբաղվող հասարակական կազմակերպությունների անդամներ, միջազգային գործընկերներ և շահագրգիռ պետական կառույցների աշխատակիցներ:
Օրենքի նախագիծը շրջանառության մեջ է դնում ՄԿՈՒ հաստատություններում հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար նախատեսվող խելամիտ հարմարեցումների հասկացությունը: Դրա նպատակն է ծառայել որպես իրավական հիմք՝ ապահովելով հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար մասնագիտական կրթության հավասար հնարավորություններ (ներառյալ ֆիզիկական, տեղեկատվության և հաղորդակցության հասանելիությունը, հատուկ կրթական պայմանների ապահովումը և խելամիտ հարմարեցումները) և ներառականության սկզբունքներ։
Ողջունելով ներկաներին՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ խնդիրը հրատապ է, քանի որ մատչելիությունը և ներառականության ապահովումը նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում ամենակարևոր անելիքներից են:
«Հանրակրթության ոլորտում այդ ուղղությամբ բավական ջանքեր ենք ներդրել, որոնք պետք շարունակել: Համընդհանուր ներառման ուղղությամբ փուլային անցում ենք կատարում նախադպրոցական կրթության ոլորտում. համապատասխան կարգերը մշակված են, ֆինանսավորումն ապահովվում է: Այս առումով մասնագիտական կրթության ոլորտն ամենախոցելին է ոչ միայն ֆիզիկական ենթակառուցվածքների և հարմարեցումների տեսանկյունից, այլև օրենսդրական մակարդակում՝ կրթության իրավունքի ապահովման և երաշխավորման համատեքստում»,- ասել է նախարարի տեղակալը:
Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ քանի որ օրենսդրական կարգավորումներն անկատար են, մարդիկ չեն կարողանում իրացնել իրենց կրթության իրավունքը՝ պայմանավորված առանձնահատուկ պայմաների կարիք ունենալու հանգամանքով. «Համատեղ ջանքերով օր առաջ պետք է լուծումներ գտնեք թե՛ օրենսդրական մակարդակում, և թե՛ ոլորտում կարողությունների զարգացման, համապատասխան ծառայությունների ներդրման, միջավայրային հարմարեցումների տեսանկյունից: Այս ամենի իրագործումը միջին մասնագիտական կրթությունը կդարձնի մատչելի, հասանելի և ներառական»:
Նա նաև տեղեկացրել է, որ հանրային քննարկման է դրվել «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» օրենքի նախագիծը, որտեղ հստակ կետերով առանձնացվել են կրթության առանձնահատուկ պայմանների ապահովման և ներառման միջոցով ուսուցման կազմակերպմանն ուղղված քայլերը: Արդեն մշակվել և լրամշակվում է մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում հաստատությունների ֆինանսավորման կարգը, որտեղ ներառականության ֆինանսավորումն առանձին բաղադրիչ է դիտարկվում:
Քննարկմանը բացման խոսքով հանդես են եկել նաև ԱԺ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Հերիքնազ Տիգրանյանը և «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման» ծրագրի ղեկավարի տեղակալ Լուսինե Ղուկասյանը:
Միջոցառման ընթացքում «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման» ծրագրի փորձագետ Մուշեղ Հովսեփյանը մանրամասն ներկայացրել է օրենքի նախագիծը, որին հաջորդել են շահագրգիռ քննարկում և հարցուպատասխան։
Նշենք, որ «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման» հնգամյա ծրագիրը ֆինանսավորում է ԱՄՆ միջազգային զարգացման գործակալությունը և իրականացվում է «Ձեռնարկությունների ինկուբատոր» հիմնադրամի, Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարանի, Հայ օգնության ֆոնդի և «ՍԻՎԻՏՏԱ Հայաստանի» կողմից։ Ծրագրի նպատակն է ընդլայնել երիտասարդների, կանանց և հաշմանդամություն ունեցող անձանց աշխատանքային հմտությունների զարգացման հնարավորությունները, համապատասխանեցնել դրանք աշխատաշուկայի պահանջներին, ինչպես նաև խթանել վերջիններիս ներգրավվածությունը բարձր տեխնոլոգիաների, գյուղատնտեսության, զբոսաշրջության և հյուրընկալության ոլորտներում։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ