ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ժաննա Անդրեասյան. «Ներառականության ապահովումը ՄԿՈԻ ոլորտում առաջնային խնդիրներից է»

Հոկտեմբերի 21, 2022
Լուրեր կազմակերպություններից

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը մասնակցել է «Խելամիտ հարմարեցումները մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) հաստատություններում հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար» օրենքի նախագծի քննարկմանը, որը կազմակերպվել էր «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման ծրագրի» շրջանակում:

Միջոցառմանը մասնակցել են նաև ԿԳՄՍ նախարարության, ՄԿՈՒ հաստատությունների ներկայացուցիչներ, հաշմանդամություն ունեցող անձանց հիմնախնդիրներով զբաղվող հասարակական կազմակերպությունների անդամներ, միջազգային գործընկերներ և շահագրգիռ պետական կառույցների աշխատակիցներ:

Օրենքի նախագիծը շրջանառության մեջ է դնում ՄԿՈՒ հաստատություններում հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար նախատեսվող խելամիտ հարմարեցումների հասկացությունը: Դրա նպատակն է ծառայել որպես իրավական հիմք՝ ապահովելով հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար մասնագիտական կրթության հավասար հնարավորություններ (ներառյալ ֆիզիկական, տեղեկատվության և հաղորդակցության հասանելիությունը, հատուկ կրթական պայմանների ապահովումը և խելամիտ հարմարեցումները) և ներառականության սկզբունքներ։

Ողջունելով ներկաներին՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ խնդիրը հրատապ է, քանի որ մատչելիությունը և ներառականության ապահովումը նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում ամենակարևոր անելիքներից են:

«Հանրակրթության ոլորտում այդ ուղղությամբ բավական ջանքեր ենք ներդրել, որոնք պետք շարունակել: Համընդհանուր ներառման ուղղությամբ փուլային անցում ենք կատարում նախադպրոցական կրթության ոլորտում. համապատասխան կարգերը մշակված են, ֆինանսավորումն ապահովվում է: Այս առումով մասնագիտական կրթության ոլորտն ամենախոցելին է ոչ միայն ֆիզիկական ենթակառուցվածքների և հարմարեցումների տեսանկյունից, այլև օրենսդրական մակարդակում՝ կրթության իրավունքի ապահովման և երաշխավորման համատեքստում»,- ասել է նախարարի տեղակալը:

Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ քանի որ օրենսդրական կարգավորումներն անկատար են, մարդիկ չեն կարողանում իրացնել իրենց կրթության իրավունքը՝ պայմանավորված առանձնահատուկ պայմաների կարիք ունենալու հանգամանքով. «Համատեղ ջանքերով օր առաջ պետք է լուծումներ գտնեք թե՛ օրենսդրական մակարդակում, և թե՛ ոլորտում կարողությունների զարգացման, համապատասխան ծառայությունների ներդրման, միջավայրային հարմարեցումների տեսանկյունից: Այս ամենի իրագործումը միջին մասնագիտական կրթությունը կդարձնի մատչելի, հասանելի և ներառական»:

Նա նաև տեղեկացրել է, որ հանրային քննարկման է դրվել «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» օրենքի նախագիծը, որտեղ հստակ կետերով առանձնացվել են կրթության առանձնահատուկ պայմանների ապահովման և ներառման միջոցով ուսուցման կազմակերպմանն ուղղված քայլերը: Արդեն մշակվել և լրամշակվում է մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում հաստատությունների ֆինանսավորման կարգը, որտեղ ներառականության ֆինանսավորումն առանձին բաղադրիչ է դիտարկվում:

Քննարկմանը բացման խոսքով հանդես են եկել նաև ԱԺ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Հերիքնազ Տիգրանյանը և «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման» ծրագրի ղեկավարի տեղակալ Լուսինե Ղուկասյանը:

Միջոցառման ընթացքում «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման» ծրագրի փորձագետ Մուշեղ Հովսեփյանը մանրամասն ներկայացրել է օրենքի նախագիծը, որին հաջորդել են շահագրգիռ քննարկում և հարցուպատասխան։

Նշենք, որ «Հայաստանում աշխատուժի զարգացման» հնգամյա ծրագիրը ֆինանսավորում է ԱՄՆ միջազգային զարգացման գործակալությունը և իրականացվում է «Ձեռնարկությունների ինկուբատոր» հիմնադրամի, Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարանի, Հայ օգնության ֆոնդի և «ՍԻՎԻՏՏԱ Հայաստանի» կողմից։ Ծրագրի նպատակն է ընդլայնել երիտասարդների, կանանց և հաշմանդամություն ունեցող անձանց աշխատանքային հմտությունների զարգացման հնարավորությունները, համապատասխանեցնել դրանք աշխատաշուկայի պահանջներին, ինչպես նաև խթանել վերջիններիս ներգրավվածությունը բարձր տեխնոլոգիաների, գյուղատնտեսության, զբոսաշրջության և հյուրընկալության ոլորտներում։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…