Ազգային ժողովում կայացել է Գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի ու Ֆինանսավարկային և բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստը, որի ընթացքում քննարկվել է 2023 թվականի պետական բյուջեի հայտը:
2023 թվականի բյուջեով ԿԳՄՍ նախարարության համար նախատեսվել է 250.03 միլիարդ դրամ, որը 23,5 միլիարդ դրամով ավելին է, քան 2022 թվականի հաստատված բյուջեն: Կրթության ոլորտին բաժին է ընկնում նախարարության բյուջեի 77 տոկոսը, գիտությանը՝ 12 տոկոսը, մշակույթին՝ 7 տոկոսը, սպորտին՝ 3 տոկոսը, երիտասարդությանը՝ 1 տոկոսը:
Կապիտալ ծախսերը 2022 թվականի համեմատ աճել են 8 մլրդ դրամով, որը պայմանավորված է կրթության և սպորտի ոլորտներում իրականացվող ներդրումային ծրագրերով, իսկ ընթացիկ ծախսերի գծով նախատեսվում է 15 մլրդ դրամի ավելացում:
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը ներկայացրել է նախարարության 2023 թվականի բյուջեի նկարագիրը և ընդգծել, որ մարդկային կապիտալը մեր ազգային հիմնական հարստությունն է, և պետության ջանքերն ուղղված են դրա զարգացմանն ու բազմապատկմանը. «ԿԳՄՍ նախարարությունը մարդկային կապիտալի զարգացման կարևոր դերակատարներից մեկն է: Մեր համակարգում առկա խնդիրները բազմազան են և բազմաշերտ, սակայն մենք հաստատակամ ենք արդյունավետ լուծումներ գտնելու և առաջ շարժվելու առումով: Ուղղորդվելով Կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի առաջնահերթություններով՝ նախարարության համակարգման ոլորտներում իրականացվում են մի շարք լայնամասշտաբ նախաձեռնություններ, ենթակառուցվածքների բարելավմանն ուղղված գործողություններ»:
Վահրամ Դումանյանի տեղեկացմամբ` ԿԳՄՍ նախարարության համակարգմամբ 2023 թվականի պետական բյուջեում ներառված են բյուջետային 20 ծրագրեր, որոնք ընդգրկում են կրթության, գիտության, մշակույթի, սպորտի, երիտասարդության և սփյուռքի ոլորտները:
«Կրթության ոլորտին հատկացված միջոցների աճը 2022 թվականի նկատմամբ կազմում է շուրջ 10% կամ 16 մլրդ դրամ, որն առաջնահերթ ուղղվելու է հանրակրթության ոլորտին: Շարունակվելու է ուսուցիչների մասնագիտական առաջխաղացումը խթանող քաղաքականությունը՝ ապահովելով դրան համապատասխան վարձատրություն»,- նշել է Վահրամ Դումանյանը:
2023 թվականի պետական բյուջեով նախատեսվում է՝
ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը նշել է, որ 2023 թվականին 70-ից ավելի հանրակրթական դպրոցներ կլինեն կառուցման, հիմնանորոգման և վերանորոգման փուլում, որից 4-ը՝ Համաշխարհային բանկի օժանդակությամբ: Նախնական արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում մինչև 2025 թ. նախատեսվում է ևս 5 նոր մասնագիտության ներդրում՝ աշխատաշուկայի պահանջներից ելնելով:
ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Սիսակ Գաբրիելյանը հետաքրքրվել է ըմբիշ Արթուր Ալեքսանյանի անվան սպորտային համալիրի և Արթուր Աբրահամի անվան մարզադպրոցի կառուցմամբ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանը պարզաբանել է, որ ըմբշամարտի աշխարհի քառակի, Եվրոպայի հնգակի, օլիմպիական խաղերի չեմպիոն Արթուր Ալեքսանյանի անվան մարզահամալիրում երեխաները մարզվելու են 9 տեսակի մարզաձևերով: Ավարտից հետո այնտեղ որոշ մարզաձևերից նույնիսկ աշխարհի առաջնություններ կարող են անցկացվել: Կառույցը նախատեսված էր շահագործման հանձնել 2025 թ.-ին, սակայն արվում է ամեն ինչ՝ այն ավելի վաղ ավարտելու նպատակով: 2023 թ.-ին կառույցի աշխատանքների իրականացման նպատակով նախատեսված է հատկացնել 1,3 մլրդ դրամ: Ակնկալվում է, որ այն վերջնական տեսքի կբերվի 2024 թ.-ին:
Ինչ վերաբերում է Արթուր Աբրահամի անվան մարզադպրոցին, այստեղ նույնպես որոշակի աշխատանքներ արդեն սկսվել են: Լինելու է մարզապալատ, որտեղ գործելու է նաև երեխաների համար նախատեսված ժամանցի կենտրոն: Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ հողի սեփականատերը պրոֆեսիոնալ բռնցքամարտի աշխարհի բազմակի չեմպիոն Արթուր Աբրահամն է: Մարզապալատի կառուցման նպատակով մարզիկը հողը նվիրելու է պետությանը: Կառույցի նախագծային աշխատանքներն իրականացնում է «Արթուր Աբրահամ» հիմնադրամը: Կարեն Գիլոյանի տեղեկացմամբ՝ այժմ աշխատանքներ են տարվում նաև բռնցքամարտի աշխարհի բազմակի չեմպիոն Վիկ Դարչինյանի անվան մարզադպրոց հիմնելու ուղղությամբ:
Նախարար Վահրամ Դումանյանը, ի պատասխան հնչած հարցի, թե արդյոք նշվելո՞ւ է հայ կինոյի 100-ամյակը, ասել է, որ հայ կինոյի հիմնադրման 100-ամյակը հաջորդ տարի նշելու նպատակով ստեղծվել է հոբելյանական հանձնաժողով: Առաջիկայում կքննարկվեն միջոցառումների ծրագրերը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ