Այսօր տեղի է ունեցել աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության (ԱՀՈՒ) հայեցակարգը մշակող աշխատանքային խմբի ընդլայնված հանդիպումը, որին մասնակցել և ողջույնի խոսքով հանդես է եկել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը:
Աշխատանքային խմբում ներգրավվել են նախնական արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության հաստատությունների, գործատուների, ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի, աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, էկոնոմիկայի նախարարությունների, ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեի, Կրթության ազգային հիմնադրամի, ՀՀ առևտրաարդյունաբերական պալատի, ոլորտում ակտիվ տեղական ու միջազգային կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը, ողջունելով քննարկման մասնակիցներին, բարձր է գնահատել Եվրոպական կրթական հիմնադրամի ցուցաբերած աջակցությունը Հայաստանի մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) բարեփոխումներին:
«Ուրախ եմ, որ այսօր հնարավորություն ունենք ևս մեկ անգամ քննարկելու համատեղ մշակված հայեցակարգը, որով նախանշվում են գործողությունների պլանը և ճանապարհային քարտեզը, հատկապես ԱՀՈՒ փորձարկման և ներդրման առումով: Ավելի քան 15 ՄԿՈՒ հաստատություններում հաջողությամբ փորձարկվել են ԱՀՈՒ երկարաժամկետ և կարճաժամկետ ծրագրեր, որը մեզ հիմք է տալիս այդ փորձը տարածել այլ ուսումնարաններում և քոլեջներում»,- նշել է նախարարի տեղակալը:
Ժաննա Անդրեասյանը շեշտել է, որ աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության ինստիտուցիոնալացման նպատակով մշակվում է նաև համապատասխան օրենսդրական փոփոխությունների փաթեթ: Ըստ այդմ՝ ոլորտային նոր օրենքի և ենթաօրենսդրական ակտերի միջոցով կսահմանվեն ԱՀՈՒ-ի ներդրման նպաստավոր պայմաններ: Այս գործընթացում կարևոր է հատկապես մասնավոր հատվածի հետ համագործակցությունը՝ նոր բիզնես գործընկերներ գտնելու համատեքստում: Ըստ փոխնախարարի՝ ՄԿՈՒ ոլորտը ներկա մարտահրավերներում առանցքային դեր ունի՝ մարդկային կապիտալի և տնտեսության զարգացմանը նպաստելու, համայնքային համաչափ զարգացումը խրախուսելու տեսանկյունից։
Փոխնախարարը նշել է, որ ԱՀՈՒ ձևերի ներդրումը նախատեսված է «ՀՀ կառավարության 2021-2026 թվականների» և ներկայումս Ազգային ժողովում քննարկվող «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական» ծրագրերում։ Նրա խոսքով՝ աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը մեծ դերակատարում ունի կրթություն-աշխատաշուկա անցումը հեշտացնելու տեսանկյունից:
Եվրոպական կրթական հիմնադրամի փորձագետ Արայիկ Նավոյանը ներկայացրել է ԱՀՈՒ ոլորտում իրականացված աշխատանքները և իրավիճակը, մշակվող փաստաթղթում կատարված փոփոխությունները և հաստատման ժամանակացույցը:
Այնուհետև, ծավալվել է աշխատանքային քննարկում մի շարք հարցերի շուրջ, որոնք վերաբերել են նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում հետագա համագործակցությանը, մասնավորապես աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցմանը, որակի ապահովման համակարգի զարգացմանը, ֆինանսական միջոցների ներգրավմանը, ՄԿՈՒ ոլորտում մարդկային կապիտալի զարգացմանը, ինչպես նաև գերազանցության կենտրոնների հզորացմանը:
Հանդիպման նպատակն էր հիմնական շահակիցների հետ քննարկել Հայաստանում ԱՀՈՒ քաղաքականության մշակման հիմնական ուղղությունները, հասկանալ ԱՀՈՒ հետագա զարգացման հնարավորությունները և մարտահրավերները, ինչպես նաև լրացուցիչ անգամ շեշտել դրա անհրաժեշտությունը միջին մասնագիտական և արհեստագործական կրթության ոլորտում: Այս համատեքստում կարևորվել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգ և 2023-2026 թթ. գործողությունների ցանկ» փաստաթղթի ամբողջացումը:
Հանդիպմանը մասնակցել են ԿԳՄՍ նախարարության նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական վարչության պետի պաշտոնակատար Արմենուհի Պողոսյանը, Եվրոպական կրթական հիմնադրամի փորձագետներ Ֆլորիանա Ֆոլիսին և Քրիստիանա Բուրզցիոն, հիմնադրամի հայաստանյան գրասենյակի, ուսումնարանների, քոլեջների և սոցիալական գործընկեր կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ:
Նշենք, որ սկսած 2019 թ․ ԿԳՄՍ նախարարությունը տարբեր շահագրգիռ կողմերի համագործակցությամբ և Եվրոպական կրթական հիմնադրամի (ԵԿՀ) աջակցությամբ մշակել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգը և 2019-2025 թթ. գործողությունների ցանկը», որն արդեն ամփոփման փուլում է և բավարարում է այն պահանջներին, որոնցով սահմանված են ոլորտի կարևորագույն թիրախները:
ԿԳՄՍՆ հետ համագործակցելով՝ «Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության՝ GIZ-ի կողմից իրականացվող «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» (ՄՀԶ ՄԿՈՒ) ծրագրի շրջանակում իրականացվում է ՄԿՈՒ ոլորտի իրավական դաշտի և ԱՀՈՒ ներդրմանը միտված օրենքների վերանայման առաջարկների մշակում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ