ՀՀ կենտրոնական բանկում այսօր տեղի է ունեցել ՀՀ-ում ֆինանսական կրթման ազգային ծրագրի մշակման և իրագործման հանձնաժողովի 20-րդ նիստը:
Ծրագիրը մեկնարկել է 2014 թվականից: Այն համակարգում են Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը և Կենտրոնական բանկը: Նիստին մասնակցել և ողջույնի խոսքով հանդես է եկել ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:
«Կարևոր է նշել այն ձեռքբերումները, որոնք այս տարիների ընթացքում գրանցել ենք, և դրանք քիչ չեն: ՀՀ-ում ձևավորվել է ֆինանսական կրթության մի մոդել, որը կարող է օրինակելի լինել նաև մյուս երկրների համար: Ես առիթ եմ ունեցել նաև նմանօրինակ արձագանքներ լսել միջազգային տարբեր հարթակներից: Այս ամենի վկայությունն են նիստին ներկա յուրաքանչյուր կառույցի և կազմակերպության ներդրած ջանքն ու իրականացրած աշխատանքները: Մեր ձեռքբերումներն իրոք շատ կարևոր են: Ինչպես գիտեք, 2015 թ. համատեղ ջանքերով «Ֆինանսական կրթությունը դպրոցում» ծրագիրը ներդրեցինք դպրոցներում, և չորս առարկաների շրջանակում արդեն ունենք բավականին որակյալ ու կարևոր ուսումնական նյութեր: Այսօր շուրջ 406 000 աշակերտներ ստանում են ֆինանսական անհրաժեշտ գիտելիքներ: Այս մասին փաստում են տարաբնույթ հետազոտությունները, որոնք իրականացրել են Կենտրոնական բանկի մեր գործընկերները և ներկայացրել հանձնաժողովի անդամներին»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանը նշել է նաև, որ ըստ հետազոտությունների՝ «Ֆինանսական կրթությունը դպրոցում» ծրագրի շրջանակում երեխաների ստացած գիտելիքները տարածվում են և դառնում նաև նրանց ընտանիքների իրազեկման ու գրագիտության բարձրացման միջոց, ինչը խիստ կարևոր է՝ հաշվի առնելով այսօրվա աշխարհն ու իրականությունը:
«Մենք նաև վերապատրաստումների մեծ շղթա ենք իրականացրել, ընդ որում՝ համավարակի պայմաններում ցուցաբերեցինք ճկունություն և դրանք նորարար մոտեցումներով տեղափոխեցինք հեռավար հարթակ: Այսօր արդեն քննարկում ենք հետագա քայլերը, որոնք ուսուցիչների համար էլեկտրոնային կրթական հարթակի ձևավորման և շարունակական կրթության, ինչպես նաև ծրագրի մշտադիտարկման հնարավորություն են ընձեռում: Մեր սեղաններին դրված է «Ֆինանսական կրթություն և մաթեմատիկա․ խնդիրների և առաջադրանքների» ժողովածուն, որն ուսուցիչների և աշակերտների համար դառնալու է ֆինանսական կրթության դասավանդման լավագույն ու որակյալ նյութերից մեկը»,- մանրամասնել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարը, կարևորելով գործընկերների հետ համագործակցությունը, այն նաև հեռանկարային է համարել: Մասնավորապես առանձնացրել է ուսուցիչներին քոուչինգի հմտություններ փոխանցելու փաստը. «Այս տարի առիթ ենք ունեցել այս թեմայով հանդիպումներ և քննարկումներ ունենալ Կենտրոնական բանկի մեր գործընկերների հետ և ունենք փորձարկման գործընթաց Ա. Շահինյանի անվան ֆիզմաթ հատուկ դպրոցում: Այս աշխատանքներն իրականացվում են ԿԲ-ի և Քոուչինգի միջազգային ֆեդերացիայի հետ, զուգահեռաբար նաև ստեղծվում է ուսուցիչների համար մեթոդական ձեռնարկ, և կարծում եմ, որ փորձարկման արդյունքներով մենք հնարավորություն կունենանք մեր դպրոցներում ներդնելու կարևորագույն հմտություններ, որոնց արդյունավետությունը փաստում են հետազոտությունները»:
Ժաննա Անդրեասյանը, ամփոփելով խոսքը, անդրադարձել է ծրագրի շրջանակում 100-ից ավելի դպրոցներում 2021 և 2022 թթ. իրականացված քանակական ու որակական հետազոտությունների արդյունքներին, ըստ որոնց՝ չափելի են դառնում ծրագրի շրջանակում արված աշխատանքները: ԿԳՄՍ նախարարը նաև կարևորել է այն, որ ծրագիրը մեկնարկել է դպրոցներից և այսօր ավելի շատ շահառուներ կարող են ընդգրկվել:
ՀՀ կենտրոնական բանկի նախագահ Մարտին Գալստյանը, ողջունելով նիստի մասնակիցներին, բարձր է գնահատել ներկաների ջանքերը և մեծ հաջողություն է մաղթել բոլոր նախաձեռնություններում:
Նա հավելել է, որ հատկապես կարևորվում է ֆինանսական կրթությունը դպրոցից սկսելը, քանի որ մարդիկ հասուն կյանք են մտնում կյանքի առաջին հատվածում ստացած գիտելիքներով ու հմտություններով. «Հատկապես այս հարցում մենք շատ դրական և արդյունավետ ենք գնահատում ԿԲ և ԿԳՄՍՆ համագործակցությունը»։
Նշենք, որ ծրագիրն իրականացվում է նախարարությունների, կրթական գերատեսչությունների, ֆինանսական միությունների, կառույցների, կազմակերպությունների ու ասոցիացիաների, կրթական կազմակերպությունների ու հիմնադրամների համագործակցությամբ, իսկ հանձնաժողովը ղեկավարում է Կենտրոնական բանկը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ