ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ՄԿՈՒԶԱԽ-ի նիստում քննարկվել են առանցքային մի շարք հարցեր

Դեկտեմբերի 26, 2022
Լուրեր կազմակերպություններից

Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային խորհուրդը (ՄԿՈՒԶԱԽ) գումարել է իր հերթական՝ 30-րդ նիստը, որը վարել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:

Խորհրդի կազմում ընդգրկված են ԿԳՄՍ, Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, Էկոնոմիկայի, Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների, Ֆինանսների նախարարությունների, ինչպես նաև սոցիալական գործընկերության կառույցների` գործատուներին ներկայացնող կազմակերպությունների և արհեստակցական միությունների ներկայացուցիչներ:

Մինչ նիստի մեկնարկը՝ ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամները շնորհավորել են Ժաննա Անդրեասյանին՝ նախարարի պաշտոնը ստանձնելու կապակցությամբ և մաղթել հաջողություն։

Օրակարգի առաջին հարցը վերաբերում էր նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության համակարգի մանկավարժական անձնակազմի համար վերապատրաստման, ատեստավորման և տարակարգի շնորհման մեխանիզմների մշակման ու իրականացման ուղղությամբ օրենսդրական հիմքերի ներկայացմանը։

ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, ներկայացնելով առաջարկվող հիմնական փոփոխությունները, նշել է, որ Կառավարության ծրագրում հստակ ամրագրված է՝ կրթության ոլորտում պետք է իրականացվի աշխատավարձերի բարձրացման քաղաքականություն. ընդ որում՝ ոչ թե մեխանիկորեն, այլ փոխկապակցված մանկավարժների մասնագիտական զարգացմանը:

«Քանի որ խոսքը վերաբերում է կրթության ոլորտի աշխատակիցներին, ապա առնվազն պետք է ապահովել որոշակի համաչափություն: Հետևաբար, նպատակ ունենք ՄԿՈՒ ոլորտում որդեգրել վարձատրության այն նույն սկզբունքները, որոնք իրականացնում ենք հանրակրթության բնագավառում՝ ատեստավորման և տարակարգերի միջոցով՝ իհարկե հաշվի առնելով ոլորտի առանձնահատկությունները: Մեր նպատակն է ՄԿՈՒ ոլորտում խթանել մանկավարժների մասնագիտական զարգացումը և բարձրացնել վարձատրությունը, սակայն խնդիր է՝ ինչպես դա անել, ինչ մեթոդաբանությամբ և որ ոլորտներից սկսել: Ահա այս հարցերն են, որոնք ցանկանում ենք քննարկել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամների հետ, քանի որ ձեր հնչեցրած առաջարկները մեզ համար շատ կարևոր են»,- ընդգծել է Ժաննա Անդրեասյանը։

Ըստ նախարարի՝ առաջին հարցը վերաբերում է այն խնդրին, թե որ ոլորտներից է ճիշտ սկսել մանկավարժների ատեստավորումը, քանի որ այն չի կարող իրականացվել միանգամից բոլոր ոլորտներում. «Կարծում ենք՝ պետք է սկսել տնտեսության համար գերակա ոլորտներից, որտեղ աշխատավարձի աճը կնպաստի որակյալ մասնագետների ներգրավմանը: Երկրորդ խնդիրը՝ ինչպես անցկացնել ատեստավորումը, որպեսզի հնարավորինս ճիշտ ստուգվեն մանկավարժի գիտելիքները, գործնական հմտությունները և ունակությունները. այս հարցում կարևոր է գործատուների և գործընկերների առաջարկները։ Եվ երրորդ՝ ինչպես սահմանել տարակարգի բնութագրիչները՝ մանկավարժական աշխատողի գործունեության ամենակարևոր կատարողական ցուցանիշները, որոնք ևս լրացուցիչ հավելավճարի հնարավորություն կտան»:

Օրակարգի առաջին հարցի մանրամասները ներկայացրել է ՄԿՈՒ քաղաքականության մշակման և ռազմավարության բաժնի պետ Արմենուհի Պողոսյանը։ Նրա խոսքով՝ ՄԿՈՒ ոլորտում դասախոսների աշխատավարձերն ամենացածրն են, որը չի կարող ազդեցություն չունենալ կրթության որակի վրա, հետևաբար առաջարկվող համակարգի շնորհիվ պետք է խրախուսվի մանկավարժների մասնագիտական կարողությունների զարգացումը, որը, որպես հետևանք, ազդեցություն կունենա աշխատավարձի վրա: Ըստ Արմենուհի Պողոսյանի՝ որոշ հաշվարկներ արդեն իսկ արված են, և մոտավոր սահմանաչափ է դիտարկվել 200 հազար դրամը։ Նա կարևորել է նաև ատեստավորման և վերապատրաստման մեխանիզմների կիրառման հարցերը՝ գիտելիքների ստուգման, հստակ չափանիշների սահմանման, գնահատող հանձնաժողովների գործունեության և այլ հարցերի համատեքստում:

ՄԿՈՒ քաղաքականության մշակման և ռազմավարության բաժնի պետ Արմենուհի Պողոսյանը ներկայացրել է նաև օրակարգի երկրորդ հարցը, որը վերաբերում էր ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրի իրականացման գործողությունների ծրագրում ՆՄՄԿՈՒ մասով միջոցառումներին։

Արմենուհի Պողոսյանը փաստել է, որ գործողությունների ծրագիրը ներկայում լրամշակման փուլում է, և ակնկալվում են հստակ առաջարկներ ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամների կողմից: Նրա խոսքով՝ ծրագրի հիմնական սկզբունքներն են ֆինանսական և կառավարման արդյունավետության, ինչպես նաև մարդկային կարողությունների զարգացման հարցերը: Արմենուհի Պողոսյանը տեղեկացրել է, որ ծրագրով սահմանվել է բավականին հավակնոտ նպատակ՝ մինչև 2030 թվականն ունենալ 90 տոկոս զբաղվածության ցուցանիշ:

Նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, անդրադառնալով օրակարգի երկրորդ հարցին, խորհրդի անդամներին տեղեկացրել է, որ առաջնային խնդիր է ՄԿՈՒ ոլորտի քարտեզագրումը՝ մասնագիտություններ, կրթական ծրագրերի հասանելիության ապահովում և այլն: Ըստ նախարարի՝ խոսքը վերաբերում է խոշորացված համակարգի մասին, որտեղ հաստատությունների թիվն ավելի փոքր կլինի, հետևաբար հնարավոր կլինի ներգրավել առավել որակյալ կադրային ռեսուրս: Միջոցառումների ծրագրում նա առանձնացրել է ռեսուրս կենտրոնների գաղափարը, այն է՝ ցանկացած ոլորտում ունենալ հաստատություն, որը կհանդիսանա այդ ոլորտի ռեսուրս կենտրոն, և հնարավոր կլինի արդյունավետ օգտագործել դրա մասնագիտական ներուժը և նյութատեխնիկական բազան. «Այսինքն՝ հնարավոր կլինի ավելի քիչ ռեսուրսով իրականացնել առավել արդյունավետ աշխատանք: Իսկ թե որ տարածաշրջանում, ինչ մասնագիտությամբ և քանի հաստատություն է պետք, այս ամենը պարզ կլինի համատեղ քննարկումների և առաջիկա վերլուծությունների արդյունքում»:

Նիստի ընթացքում քննարկվել են նաև մի շարք այլ հարցեր, որոնք վերաբերել են ՄՈՒՀ-ի դասավանդողին ներկայացվող պահանջներին, սոցփաթեթից օգտվելու հնարավորությանը, զբաղվածության ցուցանիշներին և այլն:

Պայմանավորվածություն է ձեռք բերվել, որ օրակարգի հարցերի շուրջ խորհրդի անդամները գրավոր կներկայացնեն իրենց առաջարկները, որոնք, ըստ անհրաժեշտության, տեղ կգտնեն քննարկվող նախագծերում:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…