Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային խորհուրդը (ՄԿՈՒԶԱԽ) գումարել է իր հերթական՝ 30-րդ նիստը, որը վարել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:
Խորհրդի կազմում ընդգրկված են ԿԳՄՍ, Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, Էկոնոմիկայի, Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների, Ֆինանսների նախարարությունների, ինչպես նաև սոցիալական գործընկերության կառույցների` գործատուներին ներկայացնող կազմակերպությունների և արհեստակցական միությունների ներկայացուցիչներ:
Մինչ նիստի մեկնարկը՝ ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամները շնորհավորել են Ժաննա Անդրեասյանին՝ նախարարի պաշտոնը ստանձնելու կապակցությամբ և մաղթել հաջողություն։
Օրակարգի առաջին հարցը վերաբերում էր նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության համակարգի մանկավարժական անձնակազմի համար վերապատրաստման, ատեստավորման և տարակարգի շնորհման մեխանիզմների մշակման ու իրականացման ուղղությամբ օրենսդրական հիմքերի ներկայացմանը։
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, ներկայացնելով առաջարկվող հիմնական փոփոխությունները, նշել է, որ Կառավարության ծրագրում հստակ ամրագրված է՝ կրթության ոլորտում պետք է իրականացվի աշխատավարձերի բարձրացման քաղաքականություն. ընդ որում՝ ոչ թե մեխանիկորեն, այլ փոխկապակցված մանկավարժների մասնագիտական զարգացմանը:
«Քանի որ խոսքը վերաբերում է կրթության ոլորտի աշխատակիցներին, ապա առնվազն պետք է ապահովել որոշակի համաչափություն: Հետևաբար, նպատակ ունենք ՄԿՈՒ ոլորտում որդեգրել վարձատրության այն նույն սկզբունքները, որոնք իրականացնում ենք հանրակրթության բնագավառում՝ ատեստավորման և տարակարգերի միջոցով՝ իհարկե հաշվի առնելով ոլորտի առանձնահատկությունները: Մեր նպատակն է ՄԿՈՒ ոլորտում խթանել մանկավարժների մասնագիտական զարգացումը և բարձրացնել վարձատրությունը, սակայն խնդիր է՝ ինչպես դա անել, ինչ մեթոդաբանությամբ և որ ոլորտներից սկսել: Ահա այս հարցերն են, որոնք ցանկանում ենք քննարկել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամների հետ, քանի որ ձեր հնչեցրած առաջարկները մեզ համար շատ կարևոր են»,- ընդգծել է Ժաննա Անդրեասյանը։
Ըստ նախարարի՝ առաջին հարցը վերաբերում է այն խնդրին, թե որ ոլորտներից է ճիշտ սկսել մանկավարժների ատեստավորումը, քանի որ այն չի կարող իրականացվել միանգամից բոլոր ոլորտներում. «Կարծում ենք՝ պետք է սկսել տնտեսության համար գերակա ոլորտներից, որտեղ աշխատավարձի աճը կնպաստի որակյալ մասնագետների ներգրավմանը: Երկրորդ խնդիրը՝ ինչպես անցկացնել ատեստավորումը, որպեսզի հնարավորինս ճիշտ ստուգվեն մանկավարժի գիտելիքները, գործնական հմտությունները և ունակությունները. այս հարցում կարևոր է գործատուների և գործընկերների առաջարկները։ Եվ երրորդ՝ ինչպես սահմանել տարակարգի բնութագրիչները՝ մանկավարժական աշխատողի գործունեության ամենակարևոր կատարողական ցուցանիշները, որոնք ևս լրացուցիչ հավելավճարի հնարավորություն կտան»:
Օրակարգի առաջին հարցի մանրամասները ներկայացրել է ՄԿՈՒ քաղաքականության մշակման և ռազմավարության բաժնի պետ Արմենուհի Պողոսյանը։ Նրա խոսքով՝ ՄԿՈՒ ոլորտում դասախոսների աշխատավարձերն ամենացածրն են, որը չի կարող ազդեցություն չունենալ կրթության որակի վրա, հետևաբար առաջարկվող համակարգի շնորհիվ պետք է խրախուսվի մանկավարժների մասնագիտական կարողությունների զարգացումը, որը, որպես հետևանք, ազդեցություն կունենա աշխատավարձի վրա: Ըստ Արմենուհի Պողոսյանի՝ որոշ հաշվարկներ արդեն իսկ արված են, և մոտավոր սահմանաչափ է դիտարկվել 200 հազար դրամը։ Նա կարևորել է նաև ատեստավորման և վերապատրաստման մեխանիզմների կիրառման հարցերը՝ գիտելիքների ստուգման, հստակ չափանիշների սահմանման, գնահատող հանձնաժողովների գործունեության և այլ հարցերի համատեքստում:
ՄԿՈՒ քաղաքականության մշակման և ռազմավարության բաժնի պետ Արմենուհի Պողոսյանը ներկայացրել է նաև օրակարգի երկրորդ հարցը, որը վերաբերում էր ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրի իրականացման գործողությունների ծրագրում ՆՄՄԿՈՒ մասով միջոցառումներին։
Արմենուհի Պողոսյանը փաստել է, որ գործողությունների ծրագիրը ներկայում լրամշակման փուլում է, և ակնկալվում են հստակ առաջարկներ ՄԿՈՒԶԱԽ-ի անդամների կողմից: Նրա խոսքով՝ ծրագրի հիմնական սկզբունքներն են ֆինանսական և կառավարման արդյունավետության, ինչպես նաև մարդկային կարողությունների զարգացման հարցերը: Արմենուհի Պողոսյանը տեղեկացրել է, որ ծրագրով սահմանվել է բավականին հավակնոտ նպատակ՝ մինչև 2030 թվականն ունենալ 90 տոկոս զբաղվածության ցուցանիշ:
Նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, անդրադառնալով օրակարգի երկրորդ հարցին, խորհրդի անդամներին տեղեկացրել է, որ առաջնային խնդիր է ՄԿՈՒ ոլորտի քարտեզագրումը՝ մասնագիտություններ, կրթական ծրագրերի հասանելիության ապահովում և այլն: Ըստ նախարարի՝ խոսքը վերաբերում է խոշորացված համակարգի մասին, որտեղ հաստատությունների թիվն ավելի փոքր կլինի, հետևաբար հնարավոր կլինի ներգրավել առավել որակյալ կադրային ռեսուրս: Միջոցառումների ծրագրում նա առանձնացրել է ռեսուրս կենտրոնների գաղափարը, այն է՝ ցանկացած ոլորտում ունենալ հաստատություն, որը կհանդիսանա այդ ոլորտի ռեսուրս կենտրոն, և հնարավոր կլինի արդյունավետ օգտագործել դրա մասնագիտական ներուժը և նյութատեխնիկական բազան. «Այսինքն՝ հնարավոր կլինի ավելի քիչ ռեսուրսով իրականացնել առավել արդյունավետ աշխատանք: Իսկ թե որ տարածաշրջանում, ինչ մասնագիտությամբ և քանի հաստատություն է պետք, այս ամենը պարզ կլինի համատեղ քննարկումների և առաջիկա վերլուծությունների արդյունքում»:
Նիստի ընթացքում քննարկվել են նաև մի շարք այլ հարցեր, որոնք վերաբերել են ՄՈՒՀ-ի դասավանդողին ներկայացվող պահանջներին, սոցփաթեթից օգտվելու հնարավորությանը, զբաղվածության ցուցանիշներին և այլն:
Պայմանավորվածություն է ձեռք բերվել, որ օրակարգի հարցերի շուրջ խորհրդի անդամները գրավոր կներկայացնեն իրենց առաջարկները, որոնք, ըստ անհրաժեշտության, տեղ կգտնեն քննարկվող նախագծերում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ