Գ. Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի «Black box»-ում ՀՀ ԿԳՄՍՆ «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի տնօրեն Աննա Կարապետյանը ներկայացրել է 2022 թվականի ընթացքում կատարած աշխատանքներն ու իրականացրած ծրագրերը:
Միջոցառմանը ներկա էր ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը:
Կենտրոնի տնօրեն Աննա Կարապետյանի տեղեկացմամբ` ՀՀ ԿԳՄՍՆ ենթակայությամբ գործող «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ը հաշմանդամություն ունեցող, ծնողազուրկ, կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող և սոցիալապես անապահով 935 երեխայի համար արվեստի և արհեստների ոլորտում իրականացրել է անվճար գեղարվեստական կրթություն:
«Ուսուցման ընթացքում երեխաների շրջանում անցկացվել են հոգևոր և գեղագիտական դաստիարակությանն ուղղված աշխատանքներ: Բացահայտվել են երեխաների կարողությունները. արդյունքում՝ նրանք ձեռք են բերել նախնական մասնագիտական հմտություններ, գտել են նոր զբաղմունքներ և ընկերներ: Մասնակցել են ներառական միջոցառումների, համերգների, փառատոների, մրցույթների, ճանաչողական, կրթական էքսկուրսիաների, կամավորական աշխատանքների և վարպետաց դասերի: 2022 թվականին կենտրոնն իրականացրել է 57 միջոցառում Երևանում և ՀՀ մարզերում: Կենտրոնի լայնամասշտաբ միջոցառումներից էր ՀՀ ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ իրականացված «Միասին կարող ենք» խորագրով «Ֆրեսկո» արդի արվեստի և հոգևոր ֆիլմերի միջազգային ներառական փառատոնը: Այն երկխոսության առիթ էր, որը Հայաստանը դարձրեց արդիական շփումների խաչմերուկ»,- ասել է կենտրոնի տնօրենը և մանրամասնել՝ Երևանում և Վանաձորում փառատոնի շրջանակում տեղի են ունեցել բացօթյա ֆիլմերի դիտում-քննարկումներ, ներառական համերգային ծրագրեր, վարպետության դասեր, մարզային ներառական մշակութային ճամբար, որտեղ ընդգրկված էին կենտրոնի սաները:
Տարվա ընթացքում ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ն իրականացրել է «Քո արվեստը դպրոցում. մասնագիտության որոնումներում» հանրապետական ծրագիրը, որը միտված է երեխաների մասնագիտական կողմնորոշմանը, հոգևոր զարգացմանը, արվեստի ճյուղերի ճանաչմանն ու հայ արվեստագետների հանրային ճանաչելիության բարձրացմանը:
2022 թվականին կենտրոնը Հայաստանում առաջին անգամ իրականացրել է «Զատկական փառատոն» միջոցառումը։ Այս հարթակում ներկայացվել են կենտրոնի շուրջ 320 սաների և այլ մասնագիտացված կազմակերպությունների սաների ձեռքի աշխատանքները: Համերգային ծրագրում երեխաները հանդես են եկել երաժշտական կատարումներով։
2022 թվականին Հայատանում առաջին անգամ ԵՀՍԿ-ն ՀՀ ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ իրականացրել է «Երաժշտական և արվեստի դպրոցներում ներառականության ապահվանն ուղղված դասընթացներ» ծրագիրը, որում ընդգրկվել էր 650 մանկավարժ՝ Երևանի 28 ուսումնական հաստատությունից: Կենտրոնն ունի 145 խմբակ Երևանում և հինգ մարզերում:
«Ծրագրի նպատակն է ստեղծել միջավայր, որտեղ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաները չմեկուսացվեն ընդհանուր կրթական համակարգից, կարողանան ստանալ ներառական ու որակյալ կրթություն և զերծ չմնան գեղարվեստական կրթություն ստանալու իրավունքից: Ծրագիրը միտված է մանկավարժների շրջանում ներառական դասավանդման հմտությունների զարգացման ապահովմանը, հաշմանդամություն ունեցող երեխաների հետ աշխատելու համար նոր գիտելիքներ և հմտություններ ստանալուն, հաշմանդամություն ունեցող երեխաների նկատմամբ կարծրատիպերի վերացմանը, կրթության իրավունքի ապահովմանը՝ հավասար պայմաններում: Ծրագրի ընթացքում մանկավարժները մասնակցել են տեսական և գործնական դասընթացների: Մանկավարժները ձեռք են բերել գիտելիքներ ներառական կրթության առանձնահատկությունների, երեխաների բազմազանության, իրավական դաշտի, շրջակա միջավայրի հարմարեցման ու մատչելիության մեխանիզմների վերաբերյալ: Դասընթացների ընթացում մանկավարժները գիտելիքներ են ստացել արտ թերապիայի, ծնող-երեխա-մանկավարժ հարաբերությունների, մանկավարժական հոգեբանության և էթիկայի, միջազգային փորձի և ներառական կրթության մեթոդաբանության ուղղությամբ»,- ներկայացնելով 2022 թվականի ընթացքում կատարած աշխատանքները՝ եզրափակել է ԵՀՍԿ տնօրեն Աննա Կարապետյանը:
Նշենք, որ տարվա ընթացքում կատարած աշխատանքների՝ մանկավարժների վերապատրաստման դասընթացների, փառատոների, երեխաների մասնակցությամբ մշակութային բազմաթիվ միջոցառումների վերաբերյալ կենտրոնի կողմից պատրաստվել էին տեսահոլովակներ, որոնք ներկայացվել են հաշվետու միջոցառման ընթացքում:
Միջոցառման ընթացքում «Երաժշտական և արվեստի դպրոցներում ներառականության ապահովմանն ուղղված դասընթացներ» ծրագրի բանախոսներին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը շնորհակալագրեր է հանձնել:
Նախարարի տեղակալը բարձր է գնահատել «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի տնօրենի և անձնակազմի կատարած աշխատանքը՝ գոհունակությամբ նշելով, որ կատարած այս ահռելի աշխատանքն այն ճանապարհն է, որով ընդառաջ ենք գնում միմյանց:
«Գրեթե բոլոր նախագծերը, որոնք իրականացնում է «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոնը», ընդգրկում են մարզերն ու համայնքները: Ներառականությունը որպես առաջնահերթություն լիարժեք իրականացված է կենտրոնի գործունեության մեջ: «Քո արվեստը դպրոցում» ծրագրի շրջանակում մարզերի և համայնքների դպրոցների աշակերտները հնարավորություն են ունեցել շփվելու 50 արվեստագետի հետ: Մեր նպատակն է ամենավաղ տարիքից լուրջ վերաբերմունք ձևավորել արվեստի, մշակույթի գործիչների հանդեպ: Այս հարթակում իրականացվում է նաև «Դասարան+Դասական» կրթական նախագիծը, որը, ըստ էության, մշակութային և կրթական քաղաքականության առաջնահերթություններից է:
Մեր պետական քաղաքականությունն ընդառաջության քաղաքականություն է, և մենք չենք կարող մեզ համարել քաղաքակիրթ հանրություն, ազատ միջավայր, եթե այդ միջավայրում յուրաքանչյուր ոք չի զգում իրեն պաշտպանված և հանրության լիիրավ անդամ»,- նշել Արա Խզմալյանը և շնորհակալություն հայտնել ՊՈԱԿ-ի տնօրենին, աշխատակիցներին, կազմակերպություններին և անհատներին՝ պատանիների, երիտասարդների, առանձնահատուկ կարողություններ ունեցող անձանց շրջանում իրականացրած կարևորագույն գործունեության համար:
Միջոցառմանը «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոնի» ժեստերի երգչախումբը և «Արևային զանգակներ» համույթը հանդես են եկել երաժշտական կատարումներով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ