ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը 2022 թվականին իրականացրել է «Իմ սիմֆոնիկը» և «ԴասԱ» կրթամշակութային ծրագրերը։
Օրերս նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր Սերգեյ Սմբատյանի և ուսանողների մասնակցությամբ ամփոփվել է «Իմ սիմֆոնիկը» ծրագիրը, որն անցկացվել է Երևանի 9 բուհի ավելի քան 2200 ուսանողի շրջանում։
Ծրագրի նպատակն է ուսանողներին ներգրավել դասական երաժշտության աշխարհ, ուսումնասիրել նրանց գիտելիքները դասական արվեստի վերաբերյալ, բացահայտել ցանկություններն ու ակնկալիքները բարձր արվեստի հետ շփվելիս։
«Իմ սիմֆոնիկի» շրջանակում բուհերի ուսանողները հանդիպել են Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի ներկայացուցիչների հետ, տեղեկություններ ստացել դասական երաժշտությանն առնչվող տարբեր թեմաների վերաբերյալ, ներկա եղել համերգների։ Ծրագիրն ուներ նաև հետազոտական բաղադրիչ. ուսանողների շրջանում անցկացվել են սոցիոլոգիական հարցումներ, որոնց արդյունքները կօգնեն նվագախմբին կատարելագործելու աշխատանքներն ինչպես բովանդակային, այնպես էլ տեխնիկական տեսանկյունից։
Ծրագրի ամփոփիչ միջոցառմանը ներկայացվել են հարցումների արդյունքները։ 9 բուհի 727 ուսանողի շրջանում անցկացված հետազոտությունները ցույց են տվել, որ ամենաարվեստասեր ուսանողները Ճարտարապետության և շինարարության Հայաստանի ազգային համալսարանում են. ամենաշատն այս բուհի ուսանողներն են այցելում դասական համերգների։ Երկրորդ տեղում է Վ․ Բրյուսովի անվան պետական համալսարանը, երրորդում՝ Հայ-ռուսական համալսարանը։
Հետաքրքիր են համերգների այցելության դրդապատճառները. պարզվել է, որ ուսանողների 63 տոկոսը բարձր է գնահատում կենդանի երաժշտության մթնոլորտը։ Հայ ո՞ր կոմպոզիտորներին են ամենից շատ ճանաչում ուսանողները. հարցվածների 62 տոկոսը ճանաչում է Արամ Խաչատրյանին, մոտ 40 տոկոսը՝ Առնո Բաբաջանյանին։ Ստեղծագործություններից ամենաշատ ճանաչելիություն ունի «Սուսերով պարը»՝ Արամ Խաչատրյանի «Գայանե» բալետից, այնուհետև՝ Խաչատրյանի «Սպարտակ» բալետը, Բաբաջանյանի «Էլեգիան»։ Թեև երիտասարդությունն այսօր մեծ ներգրավվածություն ունի սոցիալական ցանցերում, սակայն հետաքրքիր է, որ ըստ հարցումների՝ ուսանողները Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի մասին առաջին անգամ տեղեկացել են հեռուստատեսությունից։
Սերգեյ Սմբատյանը երիտասարդների հետ հանդիպմանը նշել է, որ «Իմ սիմֆոնիկը» ծրագիրն անցկացվել է ուսանողների շրջանում, քանի որ վերջիններս հասարակության ամենաառաջադեմ ու ամենախստապահանջ հատվածն են: Նրանց հետ շփումներում նպատակ ունեին բացահայտելու 21-րդ դարում ակադեմիական արվեստից հանրության սպասելիքները, ցանկություններն ու հետաքրքրության շրջանակը, ինչպես նաև դասական երաժշտությունը, հայ կոմպոզիտորների ժառանգությունը երիտասարդների օգնությամբ ավելի հասանելի դարձնելու լայն զանգվածներին։
2022 թվականին Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի կողմից շարունակվել է 2018 թվականից իրականացվող «ԴասԱ» կրթական ծրագիրը։ Այստեղ թիրախային խումբը դպրոցների աշակերտներն են։ Ընթացիկ տարում «ԴասԱ»-ին մասնակցել է շուրջ 14 հազար աշակերտ։ Սիմֆոնիկ նվագախմբի երաժիշտներն ու աշխատակիցները տարվա ընթացքում այցելել են Երևանի 30 և 5 մարզի 6 դպրոց՝ հատուկ մշակված ծրագրով երաժշտական դասեր անցկացնելով կրթօջախներում։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ