Կառավարությունն այսօրվա նիստում հավանություն է տվել ««Կրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծին և այն համարել անհետաձգելի:
Համաձայն առաջարկվող կարգավորման՝ հանրակրթության ոլորտում ներդրված ուսուցչի կամավոր ատեստավորման համակարգը կներդրվի նաև արտադպրոցական կրթության ոլորտում, որի արդյունքում հավելավճար ստանալու հնարավորություն կունենան նաև արվեստի և մարզադպրոցների մանկավարժներն ու մարզիչները:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը։ Նա ընդգծել է, որ այս որոշմամբ իրագործվում է արտադպրոցական կրթության ոլորտում էական փոփոխություններ կատարելու
Կառավարության քաղաքական հանձնառությունը, որով այս ոլորտում նույնպես ներդրվելու է մասնագիտական զարգացման և վարձատրության բարձրացման փոխկապակցված մեխանիզմ:
«Ոլորտում, ըստ էության, կարիք ունենք օրենսդրական զգալի փոփոխությունների, որոնք կկարգավորեն քաղաքականությունը՝ մասնագիտական զարգացման ծրագրերի, ֆինանսավորման և այլ տեսանկյուններից: Բայց այս փուլում հարմար ենք գտել անդրադառնալ մի քանի հրատապ հարցերի. մասնավորապես՝ «Կրթության մասին» օրենքի առաջարկվող փոփոխություններով նախատեսում ենք, որ արվեստի դպրոցների մանկավարժներն ու մարզադպրոցների մարզիչները կկարողանան անցնել կամավոր ատեստավորում և հաջող արդյունք ցուցաբերելու դեպքում ստանալ հավելավճար: Այստեղ խնդիրը մի փոքր բարդ է, որովհետև արտադպրոցական կազմակերպությունների գերակշիռ մասը համայնքային է, և այստեղ վարձատրությունը համայնքից համայնք խիստ տարբերվում է: Ուստի, նախատեսում ենք, որ պետական քաղաքականության միջոցով պետք է կարողանանք համահարթեցնել վարձատրության այս տարբերությունները և, հետևաբար, նախատեսում ենք, որ հավելավճարները կլինեն ֆիքսված գումարների միջոցով»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Օրենքի նախագծով նաև նախատեսվել են ֆինանսավորման կարգի փոփոխության և ատեստավորման բովանդակային չափորոշիչների սահմանման լիազորող նորմեր: Օրենքի փոփոխությանը զուգահեռ, ինչպես նախարարն է նշել, իրականացվում են ատեստավորման կարգի և թեստավորման առաջադրանքների մշակման աշխատանքները:
ԿԳՄՍ նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ հաշվի առնելով, որ գործընթացն իրականացվելու է առաջին անգամ, առաջին փուլով դիմելու հնարավորություն կունենան արվեստի և մարզաձևերի կոնկրետ ուղղությունների ներկայացուցիչներ.
«Արվեստի պարագայում առաջարկելու ենք, որ առաջին փուլով դիմեն դաշնամուրի, սոլֆեջիոյի և երաժշտական գրականության ուսուցիչները, իսկ մարզաձևերից՝ ազատ և հունահռոմեական ոճի ըմբշամարտի,ինչպես նաև սամբոյի և ձյուդոյի մարզիչները: Մանկավարժներն ու մարզիչները կամավոր ատեստավորմանը դիմելու հնարավորություն կունենան արդեն մարտին: Ապրիլին կանցկացվի ատեստավորումը, իսկ մայիսից սկսած՝ հաջող արդյունքներ ցույց տված մասնագետները կստանան հավելավճարները, որոնք կհաշվարկվեն նաև ապրիլ ամսվա համար»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ շեշտելով նախագծի աննախադեպ կարևորությունը ոլորտի համար:
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի խոսքով՝ ի սկզբանե արվեստի և մարզադպրոցների ուսուցիչների աշխատավարձերը կրկնապատկելու խնդիր է դրվել, սակայն նախաձեռնության իրագործման փուլում բախվել են խնդրի՝ կապված այս ոլորտում ֆիքսված դրույքաչափերի բացակայության հետ. «Մարզադպրոցների մեծ մասը համայնքային ենթակայության է, և համայնքներն իրենց բյուջեից բխող տարբեր աշխատավարձեր են սահմանել, այնպես որ աշխատավարձերի՝ մեխանիկորեն կրկնապատկման պարագայում այդ խզումներն ավելի կընդգծվեին: Իսկ մենք խնդիր ունենք և՛ մասնագիտական, և՛ բովանդակային առումով կրթության հասանելիությունը համահարթ դարձնել: Նախնական փուլում ընտրել ենք ոլորտի ամենաշատ մասնագետներ ունեցող ուղղությունները»:
Արտադպրոցական հաստատությունների ցանցը ձևավորվել է դեռևս խորհրդային ժամանակահատվածում, իսկ այս պահին հանրապետությունում գործում են երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և մանկապատանեկան ստեղծագործական 240 դպրոց և կենտրոն, որոնցից 50-ը՝ Երևանում, իսկ մնացած 190-ը՝ ՀՀ մարզերում: Այդ դպրոցներում իրենց ուսումը ստանում են ավելի քան 50 հազար երեխաներ:
Բացի դրանից՝ գործում են 174 սպորտային կազմակերպություններ, որտեղ սովորում են 42 հազարից մի փոքր ավելի մարզիկներ: Երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոններում դասավանդում է 5099 ուսուցիչ, իսկ սպորտային կազմակերպություններում իրենց աշխատանքն իրականացնում են 2100-ից մի փոքր ավելի մարզիչ-մանկավարժներ:
Կառավարության նիստի ընթացքում ՀՀ վարչապետի անմիջական հանձնարարությամբ քննարկվել է նաև Հայաստանում արվեստների ավագ դպրոց և սպայական ավագ դպրոց հիմնելու հարցը, որոնք պետք է ստեղծվեն զրոյից և ունենան կրթական հատուկ ծրագրեր: Սպայական ավագ դպրոցի պարագայում նախատեսվում է սերտ համագործակցություն ՀՀ պաշտպանության նախարարության, ՀՀ ազգային անվտանգության ծառայության և սպայական ծառայության բաղադրիչ ունեցող այլ կառույցների հետ:
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի խոսքով՝ ստեղծվելիք նոր ավագ դպրոցների համար կառուցվելու են նոր շենքեր՝ նորակառույց ենթակառուցվածքներով և գերժամանակակից տեխնիկական միջոցներով հագեցած:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ