Կառավարությունն այսօրվա նիստում հավանություն է տվել ««Կրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծին և այն համարել անհետաձգելի:
Համաձայն առաջարկվող կարգավորման՝ հանրակրթության ոլորտում ներդրված ուսուցչի կամավոր ատեստավորման համակարգը կներդրվի նաև արտադպրոցական կրթության ոլորտում, որի արդյունքում հավելավճար ստանալու հնարավորություն կունենան նաև արվեստի և մարզադպրոցների մանկավարժներն ու մարզիչները:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը։ Նա ընդգծել է, որ այս որոշմամբ իրագործվում է արտադպրոցական կրթության ոլորտում էական փոփոխություններ կատարելու
Կառավարության քաղաքական հանձնառությունը, որով այս ոլորտում նույնպես ներդրվելու է մասնագիտական զարգացման և վարձատրության բարձրացման փոխկապակցված մեխանիզմ:
«Ոլորտում, ըստ էության, կարիք ունենք օրենսդրական զգալի փոփոխությունների, որոնք կկարգավորեն քաղաքականությունը՝ մասնագիտական զարգացման ծրագրերի, ֆինանսավորման և այլ տեսանկյուններից: Բայց այս փուլում հարմար ենք գտել անդրադառնալ մի քանի հրատապ հարցերի. մասնավորապես՝ «Կրթության մասին» օրենքի առաջարկվող փոփոխություններով նախատեսում ենք, որ արվեստի դպրոցների մանկավարժներն ու մարզադպրոցների մարզիչները կկարողանան անցնել կամավոր ատեստավորում և հաջող արդյունք ցուցաբերելու դեպքում ստանալ հավելավճար: Այստեղ խնդիրը մի փոքր բարդ է, որովհետև արտադպրոցական կազմակերպությունների գերակշիռ մասը համայնքային է, և այստեղ վարձատրությունը համայնքից համայնք խիստ տարբերվում է: Ուստի, նախատեսում ենք, որ պետական քաղաքականության միջոցով պետք է կարողանանք համահարթեցնել վարձատրության այս տարբերությունները և, հետևաբար, նախատեսում ենք, որ հավելավճարները կլինեն ֆիքսված գումարների միջոցով»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Օրենքի նախագծով նաև նախատեսվել են ֆինանսավորման կարգի փոփոխության և ատեստավորման բովանդակային չափորոշիչների սահմանման լիազորող նորմեր: Օրենքի փոփոխությանը զուգահեռ, ինչպես նախարարն է նշել, իրականացվում են ատեստավորման կարգի և թեստավորման առաջադրանքների մշակման աշխատանքները:
ԿԳՄՍ նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ հաշվի առնելով, որ գործընթացն իրականացվելու է առաջին անգամ, առաջին փուլով դիմելու հնարավորություն կունենան արվեստի և մարզաձևերի կոնկրետ ուղղությունների ներկայացուցիչներ.
«Արվեստի պարագայում առաջարկելու ենք, որ առաջին փուլով դիմեն դաշնամուրի, սոլֆեջիոյի և երաժշտական գրականության ուսուցիչները, իսկ մարզաձևերից՝ ազատ և հունահռոմեական ոճի ըմբշամարտի,ինչպես նաև սամբոյի և ձյուդոյի մարզիչները: Մանկավարժներն ու մարզիչները կամավոր ատեստավորմանը դիմելու հնարավորություն կունենան արդեն մարտին: Ապրիլին կանցկացվի ատեստավորումը, իսկ մայիսից սկսած՝ հաջող արդյունքներ ցույց տված մասնագետները կստանան հավելավճարները, որոնք կհաշվարկվեն նաև ապրիլ ամսվա համար»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ շեշտելով նախագծի աննախադեպ կարևորությունը ոլորտի համար:
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի խոսքով՝ ի սկզբանե արվեստի և մարզադպրոցների ուսուցիչների աշխատավարձերը կրկնապատկելու խնդիր է դրվել, սակայն նախաձեռնության իրագործման փուլում բախվել են խնդրի՝ կապված այս ոլորտում ֆիքսված դրույքաչափերի բացակայության հետ. «Մարզադպրոցների մեծ մասը համայնքային ենթակայության է, և համայնքներն իրենց բյուջեից բխող տարբեր աշխատավարձեր են սահմանել, այնպես որ աշխատավարձերի՝ մեխանիկորեն կրկնապատկման պարագայում այդ խզումներն ավելի կընդգծվեին: Իսկ մենք խնդիր ունենք և՛ մասնագիտական, և՛ բովանդակային առումով կրթության հասանելիությունը համահարթ դարձնել: Նախնական փուլում ընտրել ենք ոլորտի ամենաշատ մասնագետներ ունեցող ուղղությունները»:
Արտադպրոցական հաստատությունների ցանցը ձևավորվել է դեռևս խորհրդային ժամանակահատվածում, իսկ այս պահին հանրապետությունում գործում են երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և մանկապատանեկան ստեղծագործական 240 դպրոց և կենտրոն, որոնցից 50-ը՝ Երևանում, իսկ մնացած 190-ը՝ ՀՀ մարզերում: Այդ դպրոցներում իրենց ուսումը ստանում են ավելի քան 50 հազար երեխաներ:
Բացի դրանից՝ գործում են 174 սպորտային կազմակերպություններ, որտեղ սովորում են 42 հազարից մի փոքր ավելի մարզիկներ: Երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոններում դասավանդում է 5099 ուսուցիչ, իսկ սպորտային կազմակերպություններում իրենց աշխատանքն իրականացնում են 2100-ից մի փոքր ավելի մարզիչ-մանկավարժներ:
Կառավարության նիստի ընթացքում ՀՀ վարչապետի անմիջական հանձնարարությամբ քննարկվել է նաև Հայաստանում արվեստների ավագ դպրոց և սպայական ավագ դպրոց հիմնելու հարցը, որոնք պետք է ստեղծվեն զրոյից և ունենան կրթական հատուկ ծրագրեր: Սպայական ավագ դպրոցի պարագայում նախատեսվում է սերտ համագործակցություն ՀՀ պաշտպանության նախարարության, ՀՀ ազգային անվտանգության ծառայության և սպայական ծառայության բաղադրիչ ունեցող այլ կառույցների հետ:
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի խոսքով՝ ստեղծվելիք նոր ավագ դպրոցների համար կառուցվելու են նոր շենքեր՝ նորակառույց ենթակառուցվածքներով և գերժամանակակից տեխնիկական միջոցներով հագեցած:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ