Յունուար 27, 2023, Ուրբաթ օր, Փասատենա քաղաքի Հայկական Ճեմարանի (Blair School Armenian Academy) մէջ վիշապաքարերու մասին դասախօսութիւն մը տուաւ Երեւանի Պետական Հումանիտար քոլեճի դասախօս, Պատմա-մշակութային արգելոց-թանգարաններու եւ պատմական միջավայրի պահպանութեան ծառայութիւն ՊՈԱԿ-ի աշխատակից, հնագէտ, պատմաբան, բազմաթիւ աշխատասիրութիւններու եւ յօդուածներու հեղինակ Արտաւազդ Զաքեանը: Հիւր դասախօսին կ’ընկերակցէր քաղաքիս Արարատ-Էսքիճեան թանգարանի տօնրէնուհի Մէկի Մանկասարեան-Կոշինը:
Փասատենա քաղաքի Հայկական Ճեմարանը, իր աշակերտներուն հայեցի լիակատար դաստիարակութիւն եւ ինքնաճանաչում տալու համար կը շարունակէ մասնագէտ դասախօսներ հրաւիրել: Այս ծրագիրէն ներս, քաղաքիս մէջ հիւրաբար գտնուող Արտաւազդ Զաքեանը եկաւ դպրոց ու խօսեցաւ նուազ ծանօթ նիւթի մը մասին՝ վիշապաքարեր:
Հիւր դասախօսը նախ շնորհակալութիւն յայտնեց հրաւէրին եւ դպրոցի գրադարան-լսարանի մէջ հաւաքուած աշակերտներու հետաքրքիր ներկայութեան համար, ապա հակիրճ ձեւով ներկայացուց իր աշխատանքի ասպարէզը, բազմաթիւ արգելոց-թանգարաններու, յատկապէս Մեծամօրի ամրոց-բնակավայրի մէջ իր կատարած աշխատանքները:
Վիշապաքարերու նուիրուած հիմնական դասախօսութեան մէջ ան լուսանկարներով ցոյց տուաւ վիշապաքարերու ընտիր նմոյշներ, կատարեց նախադարեան այդ վիթխարի յուշակոթողներու նկարագրութիւնը, խօսեցաւ անոնց պաշտամունքային եւ ծիսական նշանակութեան մասին ու բացատրեց նաեւ, թէ այսօր վիշապաքարերը ինչպէս կը ցանկագրուին, կը պահպանուին եւ նոյնիսկ հանրային եւ միջազգային ցուցադրութիւններու մաս կը կազմեն: Բանախօսը նշեց, թէ վիշապաքարերը իւրայատուկ են Հայկական Լեռնաշխարհին, անոնք կը գտնուին բարձրագոյն լեռնագագաթներու վրայ, ջրային աղբիւրներու, լիճերու եւ արհեստական ջրամբարներու մօտ: Վիշապաքարերու բարձրութիւնը կը հասնի մինչեւ 5 մ. (15 ոտք): Անոնք միակտոր քարեր են, որոնք ունին ձուկի եւ ցուլի տեսք, ինչպէս նաեւ՝ օձ, արագիլ, եւ այլ կենդանիներ պատկերող քանդակներ: Իւրաքանչիւր վիշապաքար ունեցեր է նաեւ արարողական ճանապարհ, ուր, ըստ պատմաբաններու կարծիքի, հնադիսաւոր թափորներ կատարուած են:
Ապա Ա. Զաքեանը ցուցադրեց երկու տեղեկատուական շարժանկարներ, ուր Արագած եւ Գեղամայ լեռներու խոնարհած վիշապաքարեր, արշաւախումբի աշխատանքի շնորհիւ կը կանգնին ու կը դառնան զբօսաշրջիկներու համար հետաքրքրութեան նոր կէտ:
Մասնագատները կը կատարեն նաեւ վիշապաքարերու քարտիզագրութեան աշխատանք: Ըստ անոնց պատրաստած քարտէզի Հայկական Լեռնաշխարհի մէջ մինչեւ այսօր յայտնաբերուած են 150 վիշապաքարեր, որոնց 90 հատը կը գտնուին Հայաստանի Հանրապետութեան սահմաններէն ներս:
Դասախօսութեան աւարտին աշակետները հարցումներ ուղղեցին Ա. Զաքեանին ու անոր նուիրեցին շնորհակալական բացիկ մը եւ Հիւսիսային Քալիֆորնիոյ մէջ հայկական գինեգործ ընտանիքի կողմէ արտադրուած գինի: Իսկ Ա. Զաքեանը դպրոցի հայկական գրադարանին նուիրեց Հայաստանի պատմա-մշակութային յուշարձաններուն նուիրուած պատկերազարդ գիրքերու խմբակ մը:
Հաղորդագրութիւն դպրոցէն
Բոլորիս քաջ հայտնի է, որ ընթերցանությունը ծնում է երեխաների մտավոր և հոգևոր զարգացման հիմքերը, և դրա դերը տարրական դպրոցում անհամեմատ կարևոր է: Այս փուլում ձևավորվում են երեխայի առաջին ընթերցողական հմտությունները,…
Բոլորիս քաջ հայտնի է, որ ընթերցանությունը ծնում է երեխաների մտավոր և հոգևոր զարգացման հիմքերը, և դրա դերը տարրական դպրոցում անհամեմատ կարևոր է: :Այս փուլում ձևավորվում են երեխայի առաջին ընթերցողական հմտությունները,…
․․․․
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ