«ՀՀ-ում ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի ոլորտների 2023-2030 թթ. զարգացման ռազմավարության» նախագիծն այսօր ներկայացվել է «Ոչ ֆորմալ ուսուցման արտադպրոցական դաստիարակության ոլորտի օրենսդրական կարգավորման հիմնախնդիրները, լուծման ուղղությունները» թեմայով աշխատանքային քննարկմանը, որը նախաձեռնել էր ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովը:
Նախագծի հիմնական ուղղությունները ներկայացրել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանը: Նրա խոսքով՝ 2023-2030 թթ. ռազմավարությամբ սահմանված նպատակներից մեկը Հայաստանը բարձր նվաճումների երկիր դարձնելն է: Սահմանվել են բավական հավակնոտ թիրախներ, և դրանք իրականացնելու համար առկա են բոլոր հիմքերը:
Մարզադպրոցների գործունեություն միասնական մոդելի ներդրում
Ներկայում Հայաստանում գործում է 174 մարզադպրոց, որոնցից միայն 26-ն են ՊՈԱԿ, մյուսները՝ համայնքային պատկանելության մարզադպրոցներ են: Նախարարի տեղակալը կարևորել է հանրապետության բոլոր համայնքներում մարզադպրոցների առկայությունը: «Եթե չենք ցանկանում հիվանդանոցներ կառուցել, պետք է մարզադպրոցներ կառուցենք»,- շեշտել է Կարեն Գիլոյանը:
Յուրաքանչյուր մարզում մեկական պետական համալիր մարզադպրոցի հիմնում
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ մարզադպրոցների հիմնումը թույլ կտա չսահմանափակել սպորտային ուղղվածությունը, զարգացնել նաև խաղային մարզաձևերը և չհիմնվել միայն հենակետային մարզաձևերի վրա: «Մենք մեծ հաջողություններ ենք գրանցում ըմբշամարտում, ծանրամարտում, բռնցքամարտում, սամբոյում և ձյուդոյում, սակայն ժամանակն է զարգացնել նաև խաղային մարզաձևերը: Ռազմավարության ծրագրով նախատեսում ենք նաև արագ հավաքվող, թեթև կոնստրուկցիաներով մարզադահլիճներ տեղադրել. առաջինը կտեղադրվի Երևանի մերձակա շրջաններից մեկում: Դրանք նախատեսված կլինեն բասկետբոլի, ֆուտզալի, վոլեյբոլի, մասամբ նաև հանդբոլի համար»,- ընդգծել է Կարեն Գիլոյանը:
Մարզադպրոցներում բաց դռների օրեր և մրցույթների կազմակերպում
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ընդգծել է՝ այն օժտված երեխաների բացահայտման նպատակ է հետապնդում, որպեսզի մարզիչները հանրակրթական դպրոցներից ևս կարողանան տաղանդավոր երեխաների ընդգրկել:
Միջազգային չափանիշներին համապատասխան մարզաբազաների ստեղծում և ներդրումային ծրագրերի մշակում
Կարեն Գիլոյանի խոսքով՝ Հայաստանում այսօր միջազգային չափանիշներին համապատասխան մարզաբազաների լուրջ խնդիր կա, քանի որ առկա է այդպիսի ընդամենը 2 բազա՝ Ծաղկաձորի մարզաբազան և Օլիմպավանը: Ծանրամարտի համար քիչ թե շատ հարմար է նաև Աբովյանի մարզադպրոցը. «Այլ բազաներ, ցավոք, չունենք: Իսկ դա նշանակում է, որ խնդիրների առաջացման դեպքում մարզիկները զրկվում են ուսումնամարզական հավաքներ անցկացնելու հնարավորությունից: Բավական է հավաքականը մեկ կամ երկու հավաք չանցկացնի, ամբողջ տարին կարելի է ձախողված համարել: Միջազգային չափանիշներին համապատասխան նոր մարզաբազաների ստեղծումն ուղղակի անհրաժեշտություն է»:
Մարզական համալիրների կառուցում և գույքի ապահովում
2022 թվականին մանկապատանեկան մարզադպրոցներին, մարզաձևերի ազգային ֆեդերացիաներին և այլ հասարակական կազմակերպություններին անհատույց սեփականության իրավունքով, ընդհանուր առմամբ, տրամադրվել է ավելի քան 280 մլն դրամ արժողությամբ մարզագույք: Այս տարի գույքի ձեռքբերման 100 մլն դրամ արժողությամբ ծրագիր է նախատեսվում. 2024-2030 թթ. այդ նպատակով կհատկացվեն շատ ավելի մեծ գումարներ:
Կարեն Գիլոյանի խոսքով՝ Երևանի քաղաքապետարանը շուտով կսկսի Ալբերտ Ազարյանի անվան մարմնամարզության մարզադպրոցի կառուցման աշխատանքները, որը Երևանում 2027 թվականին կայանալիք Եվրոպայի առաջնության համար ծառայելու է որպես մարզումային դահլիճ: Կարեն Դեմիրճյանի անվան մարզահամերգային համալիրում կկառուցվի մրցումային դահլիճը, իսկ 2024 թվականից սկսած՝ միջնաժամկետ կտրվածով կդրվի նոր գույք ձեռքբերելու ծրագիրը: Մինչև 2026 թվականը կլինի 6 լրակազմ, որոնցից յուրաքանչյուրը 80-90 հազար եվրո կարժենա: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի գնահատմամբ՝ Եվրոպայի առաջնությունից հետո Հայաստանն առնվազն 15 տարի մարմնամարզությու գույքի խնդիր չի ունենա :
«Նմանօրինակ գույքային ծրագիր իրականացնում ենք նաև այս տարվա ծանրամարտի Եվրոպայի առաջնության համար: Մոտ 1.5 մլն դոլարի գույք ենք ձեռք բերել, ԵԱ-ից հետո՝ 2024 թվականին, կանցկացնենք ևս մեկ միջազգային մրցաշար հավանաբար արդեն երիտասարդների պայքարում, այնուհետև գույքը կբաժանվի մարզադպրոցներին »,- փաստել է Կարեն Գիլոյանը:
Նրա խոսքով՝ շուտով կավարտվի Գյումրիում Ա. Ալեքսանյանի անվան մարզահամալիրի կառուցումը, որը նույնպես կխթանի 13 մարզաձևի զարգացումը: Ներկայում կառուցվում է Սիմոն Մարտիրոսյանի անվան ծանրամարտի դպրոցը, բանակցություններ են ընթանում Վիկ Դարչինյանի և Արթուր Աբրահամի հետ՝ նրանց անվամբ մարզադպրոցներ կառուցելու հարցով:
Ռազմավարական այլ ծրագրեր
Կարեն Գիլոյանի փոխանցմամբ՝ ռազմավարության նախագծում առաջարկներ կան մարզիչների մասնագիտական զարգացման վերաբերյալ: Ուշադրություն է դարձվելու մասսայական սպորտին, որի շրջանակում իրականացված միջոցառումներին անցած տարի մասնակցել է շուրջ 61 հազար մարդ, այդ թվում՝ Վարչապետի գավաթի 5 մրցաշարերին: Կարեն Գիլոյանն անդրադարձել է նաև մարզերում համապատասխան ենթակառուցվածքների ստեղծմանն ու պահպանմանը՝ զարգացնելու մասսայական սպորտը:
Անդրադարձել է կատարվել նաև գիտամեթոդական և բժշկահետազոտական կենտրոն ունենալու անհրաժեշտությանը:
Նախատեսվում է նաև ընդլայնել միջազգային սպորտային կազմակերպություններին մասնակցությանը՝ որակյալ մարզչական անձնակազմ ունենալու նպատակով: Կներդրվի ՀՀ մանկապատանեկան մարզադպրոցների մարզիչների կամավոր ատեստավորման գործընթացը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ