Հաստատման փուլում է գտնվում մշակույթի ոլորտի զարգացման ռազմավարությունը, որն ամրագրում է հետագա տարիների անելիքները: Սա հնարավորություն է՝ հասկանալու առաջիկա քայլերը, մասնավորապես՝ քննարկելու մշակութային հաստատությունների գործունեության և ֆինանսավորման սկզբունքների բարելավման հարցը:
Այս մասին ասել է ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը թատրոնների, թատերահամերգային հաստատությունների տնօրենների հետ աշխատանքային հանդիպման ընթացքում: Հանդիպմանը ներկա են եղել նաև ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, գլխավոր քարտուղարի պարտականությունները կատարող Վահրամ Գասպարյանը, Ժամանակակից արվեստի վարչության պետ Սվետլանա Սահակյանը:
Քննարկվել են հաստատությունների ֆինանսավորման նոր սկզբունքները, որոնց վերաբերյալ ոլորտի ներկայացուցիչները համապատասխան առաջարկներ և դիտարկումներ են ներկայացրել:
«Իրականացվող որակական փոփոխությունների քաղաքական ուղերձը հանրության ներսում մշակութային հաղորդակցումն առավել հասանելի դարձնելն է, քանի որ մշակույթը հանրային զարգացման համար անկյունաքարային նշանակություն ունի»,- ասել է նախարարը:
Ըստ Ժաննա Անդրեասյանի՝ Կառավարության 2021-2026 թթ. ծրագրի առաջնահերթ խնդիրներից է մեծացնել մշակութային հաստատությունների ինքնավարությունը, որպեսզի ընդլայնվեն գործելու հնարավորությունները: Այս տրամաբանությամբ ակնկալվում է, բացի պետական բյուջեի ֆինանսավորումից, ձևավորել որոշակի այլ աղբյուրներ ևս: Նախարարն ընդգծել է նաև, որ անցյալ տարվանից բազմաթիվ միջոցներ են հատկացվել թատրոնների նյութատեխնիկական բազայի արդիականացման, վերազինման, աշխատանքային միջավայրի բարելավման ուղղությամբ, և կապիտալ ծախսերի հատկացումը դիտվում է իբրև առանձին խնդիր:
«Այս պահին խոսվում է մշակութային գործունեության կազմակերպման սկզբունքների մասին: Փորձելով խրախուսել թատրոնների գործունեության հնարավորինս արդյունավետ իրացման տարբերակները՝ առաջարկում ենք ֆինանսավորման մի մոդել, որը կհիմնվի հաստատության գեներացրած արտաբյուջետային եկամուտների չափի վրա: Եվ այն մուտքերը, որոնք ցույց կտան բարելավումը նախորդ տարվա համեմատ, պետության կողմից առավելագույնը կկրկնապատկվեն՝ սահմանելով որոշակի համամասնություն»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նախարարն առանձնացրել է 2 հիմնական հավելյալ խնդիր, որոնք համատեղ կարգավորման պահանջ ունեն:
Առաջին խնդիրը վերաբերում է մշակութային հաստատության ստեղծագործական անձնակազմի վարձատրության սկզբունքին. «Հաստիքային տրամաբանությունից պետք է անցում կատարենք ելույթավճարների տրամաբանության, որը կօգնի նաև բարձրացնել աշխատակիցների մոտիվացիան, կնպաստի բովանդակային ներգրավվածությանը՝ ստեղծելով մասնագիտական զարգացման հավելյալ խթաններ»:
Որպես երկրորդ սկզբունք՝ նախարարն ընդգծել է ատեստավորման հնարավորությունը, որն արդեն իսկ կիրառվում է տարբեր ոլորտներում՝ վարձատրության բարձրացման և մասնագիտական զարգացման փոխկապակցվածության հիմքով:
«Յուրաքանչյուր կառույցում ունենք նմանատիպ որակական ֆիլտրի կարիք: Կարծում եմ՝ մշակութային հաստատություններն ամբողջությամբ կարող են լինել ինքնուրույն՝ սեփական ռեսուրսներով իրականացնելով գործընթացը: Պարբերական քննարկումներով մեխանիզմները կարող են ճշգրտվել, ընթացակարգերը՝ սահմանվել: Նպատակը մեկն է՝ մեր գործունեությամբ նպաստենք մշակութային որակյալ արտադրանքին մարդկանց հաղորդակցմանը, ու համապատասխան վարքականոնի ձևավորմանը»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Ներկաները քննարկման թեմաների շուրջ հնչեցրել են առաջարկներ, բարձրաձայնել իրենց հուզող հարցերի մասին: Մասնավորապես՝ ընդգծվել է ատեստավորման չափանիշների հստակեցման անհրաժեշտությունը, ստեղծագործող անձնակազմի սոցիալական պաշտպանվածության սահմանումը: Կարևորվել է խնդիրները համակարգային փոփոխությամբ լուծելու ճանապարհը: Որպես առաջարկ՝ տնօրենները ներկայացրել են ստեղծագործական անձնակազմը ադմինիստրատիվ անձնակազմից տարանջատելու, ստեղծագործական հաստիքները ժամկետային դարձնելու համար օրենսդրական ակտ մշակելու, աշխատանքային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու անհրաժեշտությունը: Նշվել է՝ ստեղծագործողը որքան ազատ լինի հաստիքային պարտականություններից, այնքան որակապես կբարելավվի նրա աշխատանքը:
Ձեռք է բերվել պայմանավորվածություն քննարկումները դարձնել շարունակական:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ