ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը հայտարարել է նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների տարակարգի շնորհման նպատակով փաստաթղթերի ընդունում:
Գործընթացի վերաբերյալ «Արմենպրես» լրատվական գործակալության մամուլի սրահում այսօր հրավիրված ասուլիսի ընթացքում մանրամասներ են ներկայացրել ԿԳՄՍ նախարարության հանրակրթության վարչության գլխավոր մասնագետ Թեհմինե Կարախանյանը, Հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի նախադպրոցական մանկավարժության և մեթոդիկաների ամբիոնի դասախոս, Երևանի թիվ 6 մսուր-մանկապարտեզի մեթոդիստ Իրինա Պոնոմարենկոն և Չարենցավանի «Հրաշք» մսուր-մանկապարտեզի մանկավարժ Արևիկ Նիկողոսյանը:
ԿԳՄՍ նախարարության հանրակրթության վարչության գլխավոր մասնագետ Թեհմինե Կարախանյանը նշել է, որ նախադպրոցական կրթության ոլորտում իրականացվում են մի շարք բարեփոխումներ, որոնք նախանշված են ՀՀ կառավարության 2021-2026 թթ. և «Կրթության՝ մինչև 2030 թ․ զարգացման պետական» ծրագրերում:
Նա նաև շեշտել է, որ բարեփոխումներն ընթանում են 3 մեծ ուղղություններով՝ մանկապարտեզաշինություն, մասնագիտական որակի բարձրացման ու վարձատրության փոխադարձ մեխանիզմի ներդրում և նախադպրոցական կրթության բովանդակության վերանայում: Նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողներին տարակարգի միջոցով հավելավճարի շնորհումը, ըստ Թեհմինե Կարախանյանի, ոլորտում իրականացվող բարեփոխումներից մեկն է, որի բնութագրիչները և հավելավճարի տրամադրման կարգն ամրագրված են ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի համապատասխան հրամանով:
Նրա խոսքով` նախադպրոցական հաստատությունների մանկավարժների համար տարակարգի շնորհման գործընթացը ենթադրում է հավելավճար ստանալու հնարավորություն. «Նախակրթական հաստատությունների մանկավարժները նախ պետք է պարտադիր վերապատրաստվեն, որն իրականացվում է բացառապես պետական բյուջեի հաշվին: Մանկավարժը պարտադիր վերապատրաստվելուց, սահմանված բնութագրիչներին համապատասխանելուց հետո արդեն կամավորության սկզբունքով կարող է դիմել տարակարգի՝ հավելավճար ստանալու համար: Հավելավճարի չափը կախված է, թե մանկավարժը քանի բնութագրիչի է համապատասխանում»:
Թեհմինե Կարախանյանը մանրամասնել է բնութագրիչները, ըստ որոնց՝ տրամադրվում է հավելավճարը. «Ստուգվում է նախ մանկավարժի գործնական աշխատանքը՝ ինչ տիպի աշխատանքով է տարբերվում իր կոլեգաներից, ինչպես է կազմակերպում երեխաների ընտանիքների հետ համագործակցությունը, ինչպես է պլանավորում իր պարապմունքները, որքանով է պարապմունքի ընթացքում ապահովում ներառականությունն ու մասնակցայնությունը և այլն: Այսինքն՝ ընդհանուր սահմանված է 9 բնութագրիչ»:
ԿԳՄՍ նախարարության հանրակրթության վարչության գլխավոր մասնագետը նշել է նաև, որ տարակարգի առաջին աստիճանի դեպքում մանկավարժը պետք է համապատասխանի 3-ից ոչ պակաս բնութագրիչի, երկրորդ աստիճանի դեպքում՝ 5 բնութագրիչի, 3-րդ աստիճանի դեպքում՝ 7 և ավելի բնութագրիչի:
«Այսօր մանկավարժների աշխատավարձը տատանվում է 70.000-100.000 դրամի սահմաններում: Առաջին աստիճանի տարակարգի դեպքում հավելավճարը կազմում է նվազագույն աշխատավարձի 30 տոկոսը, երկրորդ աստիճանի դեպքում՝ 40 տոկոսը, երրորդ աստիճանի դեպքում՝ 50 տոկոսը»,- ասել է Թեհմինե Կարախանյանը:
Հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի նախադպրոցական մանկավարժության և մեթոդիկաների ամբիոնի դասախոս, Երևանի թիվ 6 մսուր-մանկապարտեզի մեթոդիստ Իրինա Պոնոմարենկոն իր հերթին նշել է, որ հավելավճար ստանալու հնարավորությունը բավական մոտիվացնող է. «Շատ սպասված փոփոխություն է. վերջապես մանկավարժները կարող են ցույց տալ իրենց կատարած աշխատանքը և գնահատվել: Նախատեսվում է նաև վերապատրաստման ծրագիր ֆիզկուլտ-հրահանգիչների, երաժշտության դաստիարակների, մեթոդիստների համար»:
Արևիկ Նիկողոսյանն աշխատում է Չարենցավանի «Հրաշք» մսուր-մանկապարտեզում: Նա կարևորել է տարակարգի շնորհման գործընթացը՝ նշելով, որ պատրաստվում է դիմել հավելավճար ստանալու համար. «Շատ ողջունելի է, որ այսքան տարի անց նման հնարավորություն կա. ես ևս պատրաստվում եմ մասնակցել: Չորս բնութագրիչի համապատասխանում եմ: Դաստիարակների շրջանում ոգևորություն կա, բոլորն էլ դրական են գնահատում: Լավ հնարավորություն է կրթվելու, վերապատրաստվելու և հավելավճար ստանալու համար»:
ԿԳՄՍ նախարարության հանրակրթության վարչության գլխավոր մասնագետ Թեհմինե Կարախանյանն ավելացրել է, որ արդեն պարտադիր վերապատրաստում են անցել նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների 1041 մանկավարժներ, և ենթադրվում է, որ տարակարգի համար կդիմի վերապատրաստված ուսուցիչների 20-30 տոկոսը:
Ասուլիսի ընթացքում Թեհմինե Կարախանյանը խոսել է նաև մանկապարտեզ-ծնողական համայնք սերտ համագործակցության, Երևանում և համայնքներում մանկապարտեզների կառուցման և վերանորոգման ծրագրի ու այլ հարցերի մասին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ