ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը մասնակցել է Շիրակի մարզի Արթիկի տարածքային մանկավարժահոգեբանական աջակցության վերանորոգված կենտրոնի բացման արարողությանը:
Կենտրոնը վերանորոգվել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության և ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության համագործակցությամբ՝ «Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» ծրագրի շրջանակում: Միջոցառմանը ներկա են եղել Շիրակի մարզպետի տեղակալ Աննա Մարտիկյանը, ԱՄՆ ՄԶԳ Հայաստանի առաքելության տնօրենի պաշտոնակատար Ռեբեկա Ուայթը, պաշտոնատար այլ անձինք:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ողջունել է ներկաներին՝ ընդգծելով, որ ՀՀ կառավարության գերակա ուղղություններից մեկը համընդհանուր ներառականությունն է՝ հասանելի և մատչելի կրթության ապահովումը:
«Առաջնայինը մանկավարժների կարողությունների զարգացումն է, սակայն ոչ պակաս կարևորություն ունեն նաև շենքային պայմաններն ու գույքային հագեցվածությունը։ Ռեսուրս կենտրոնները, որոնք ստեղծված են ողջ հանրապետությունում, նպաստելու են համընդհանուր ներառականության արդյունավետությանը: Այս ծրագրի շրջանակում ռեսուրս սենյակների՝ չափանիշներին համապատասխան կահավորումն ու վերանորոգումը համընդհանուր ներառականության ապահովման գործընթացի իրականացումը կդարձնեն առավել հասցեական և նկատելի»։
Նա շնորհակալություն է հայտնել գործընկերներին համագործակցության համար՝ հույս հայտնելով, որ համատեղ աշխատանքները կշարունակվեն. «Այս ծրագիրը մեզ համար լավ փորձ էր՝ հետագայում համատեղ գործունեություն իրականացնելիս ավելի արդյունավետ աշխատելու և բացառելու բոլոր այն խնդիրները, որոնց բախվեցինք այս ընթացքում»:
ԿԳՄՍ փոխնախարարն իրազեկել է, որ ՏՄԱԿ-ները շուտով սպասարկելու են ոչ միայն դպրոցների ու նախակրթարանների, այլև ուսումնարանների ու քոլեջների շահառուներին։
«Արթիկի» ՏՄԱԿ-ի տնօրեն Լիլիթ Մողդովյանի խոսքով՝ կենտրոնը տարածաշրջանում սպասարկում է 65 դպրոց և 25 նախադպրոցական ուսումնական հաստատություններ: «Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» ծրագրի շրջանակում վերանորոգվել են 3 ռեսուրս սենյակ, 2 սանհանգույց, և տեղադրվել է թեքահարթակ:
ԱՄՆ ՄԶԳ Հայաստանի առաքելության տնօրենի պաշտոնակատար Ռեբեկա Ուայթը ևս շնորհակալություն է հայտնել գործընկերներին՝ ողջունելով «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թ. զարգացման պետական ծրագիրը», որտեղ առաջնային թիրախներից է նաև համընդհանուր ներառականության ապահովումը:
«Գերազանց համագործակցություն ենք ունեցել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության հետ, ինչը խթան է հանդիսացել, որպեսզի հատկապես գյուղական համայնքներում կարողանանք ներդնել ներառական կրթությունը և տրամադրել բոլոր անհրաժեշտ ծառայությունները»,- ասել է Ռեբեկա Ուայթը՝ հույս հայտնելով, որ համագործակցության շրջանակները կընդլայնվեն, և այլ արդյունավետ ծրագրեր կիրականացվեն։
Հյուրերը շրջել են ՏՄԱԿ-ում, ծանոթացել պայմաններին, դիդակտիկ հագեցվածությանը և գործունեության: ՏՄԱԿ-ում գործում է նաև գորգագործության կենտրոն:
ՏՄԱԿ-ի աաները հանդես են եկել Հովհաննես Թումանյանի «Սուտասանը» հեքիաթի բեմականացմամբ, ինչպես նաև պարային և երաժշտական կատարումներով:
«Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» հնգամյա ծրագրի շրջանակում իրականացվել է ՀՀ Սյունիքի, Շիրակի, Լոռու մարզերում 27 հանրակրթական դպրոցների վերանորոգում, արտադպրոցական ծառայությունների իրականացման համար գույքի և սարքավորումների տրամադրում, ինչպես նաև 3 մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոնների փոքրածավալ վերանորոգում, յուրաքանչյուր կենտրոնում ռեսուրս սենյակների վերանորոգում, կահույքի և կրթական խաղերի տրամադրում։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ