ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը մասնակցել է Շիրակի մարզի Արթիկի տարածքային մանկավարժահոգեբանական աջակցության վերանորոգված կենտրոնի բացման արարողությանը:
Կենտրոնը վերանորոգվել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության և ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության համագործակցությամբ՝ «Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» ծրագրի շրջանակում: Միջոցառմանը ներկա են եղել Շիրակի մարզպետի տեղակալ Աննա Մարտիկյանը, ԱՄՆ ՄԶԳ Հայաստանի առաքելության տնօրենի պաշտոնակատար Ռեբեկա Ուայթը, պաշտոնատար այլ անձինք:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ողջունել է ներկաներին՝ ընդգծելով, որ ՀՀ կառավարության գերակա ուղղություններից մեկը համընդհանուր ներառականությունն է՝ հասանելի և մատչելի կրթության ապահովումը:
«Առաջնայինը մանկավարժների կարողությունների զարգացումն է, սակայն ոչ պակաս կարևորություն ունեն նաև շենքային պայմաններն ու գույքային հագեցվածությունը։ Ռեսուրս կենտրոնները, որոնք ստեղծված են ողջ հանրապետությունում, նպաստելու են համընդհանուր ներառականության արդյունավետությանը: Այս ծրագրի շրջանակում ռեսուրս սենյակների՝ չափանիշներին համապատասխան կահավորումն ու վերանորոգումը համընդհանուր ներառականության ապահովման գործընթացի իրականացումը կդարձնեն առավել հասցեական և նկատելի»։
Նա շնորհակալություն է հայտնել գործընկերներին համագործակցության համար՝ հույս հայտնելով, որ համատեղ աշխատանքները կշարունակվեն. «Այս ծրագիրը մեզ համար լավ փորձ էր՝ հետագայում համատեղ գործունեություն իրականացնելիս ավելի արդյունավետ աշխատելու և բացառելու բոլոր այն խնդիրները, որոնց բախվեցինք այս ընթացքում»:
ԿԳՄՍ փոխնախարարն իրազեկել է, որ ՏՄԱԿ-ները շուտով սպասարկելու են ոչ միայն դպրոցների ու նախակրթարանների, այլև ուսումնարանների ու քոլեջների շահառուներին։
«Արթիկի» ՏՄԱԿ-ի տնօրեն Լիլիթ Մողդովյանի խոսքով՝ կենտրոնը տարածաշրջանում սպասարկում է 65 դպրոց և 25 նախադպրոցական ուսումնական հաստատություններ: «Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» ծրագրի շրջանակում վերանորոգվել են 3 ռեսուրս սենյակ, 2 սանհանգույց, և տեղադրվել է թեքահարթակ:
ԱՄՆ ՄԶԳ Հայաստանի առաքելության տնօրենի պաշտոնակատար Ռեբեկա Ուայթը ևս շնորհակալություն է հայտնել գործընկերներին՝ ողջունելով «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թ. զարգացման պետական ծրագիրը», որտեղ առաջնային թիրախներից է նաև համընդհանուր ներառականության ապահովումը:
«Գերազանց համագործակցություն ենք ունեցել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության հետ, ինչը խթան է հանդիսացել, որպեսզի հատկապես գյուղական համայնքներում կարողանանք ներդնել ներառական կրթությունը և տրամադրել բոլոր անհրաժեշտ ծառայությունները»,- ասել է Ռեբեկա Ուայթը՝ հույս հայտնելով, որ համագործակցության շրջանակները կընդլայնվեն, և այլ արդյունավետ ծրագրեր կիրականացվեն։
Հյուրերը շրջել են ՏՄԱԿ-ում, ծանոթացել պայմաններին, դիդակտիկ հագեցվածությանը և գործունեության: ՏՄԱԿ-ում գործում է նաև գորգագործության կենտրոն:
ՏՄԱԿ-ի աաները հանդես են եկել Հովհաննես Թումանյանի «Սուտասանը» հեքիաթի բեմականացմամբ, ինչպես նաև պարային և երաժշտական կատարումներով:
«Ներառական կրթության համակարգի հզորացում Հայաստանում» հնգամյա ծրագրի շրջանակում իրականացվել է ՀՀ Սյունիքի, Շիրակի, Լոռու մարզերում 27 հանրակրթական դպրոցների վերանորոգում, արտադպրոցական ծառայությունների իրականացման համար գույքի և սարքավորումների տրամադրում, ինչպես նաև 3 մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոնների փոքրածավալ վերանորոգում, յուրաքանչյուր կենտրոնում ռեսուրս սենյակների վերանորոգում, կահույքի և կրթական խաղերի տրամադրում։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ