ՀՀ կառավարության որոշմամբ Շիրակի մարզպետարանի ենթակայությամբ գործող 128 հանրակրթական դպրոցներին հատկացվել են կապիտալ դրամաշնորհներ՝ 264 մլն 361 հազար դրամի չափով:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ վերոնշյալ գումարը կուղղվի ՀՀ Շիրակի մարզպետարանի ենթակայությամբ գործող մի շարք հանրակրթական դպրոցների ճաշարանների համար անհրաժեշտ գույքի և սարքավորումների ձեռքբերմանը:
Ըստ նախարարի՝ Շիրակի մարզը մասնակցում է «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրին, և 2018 թվականի սեպտեմբերից դրա ֆինանսավորումն իրականացվում է պետական բյուջեի շրջանակում: Ծրագրի արդյունավետ իրականացման համար անհրաժեշտ է ապահովել դպրոցների ճաշարանների համապատասխան շենքային պայմաններ, ինչպես նաև գույքի, սարքավորումների և այլ անհրաժեշտ պարագաների առկայություն:
Նախարարի տեղեկացմամբ՝ վերոնշյալ միջոցներից 233 մլն 997 հազար դրամը՝ հատկացվել է Շիրակի մարզի դպրոցների խնայողությունների հաշվին, իսկ 30 մլն 363 հազար դրամը՝ ԿԳՄՍ նախարարության 2023 թվականի պետական բյուջեի վերաբաշխման միջոցով:
Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ մարզի 146 դպրոցում իրականացվել է ճաշարանների ուսումնասիրություն, և գնահատման արդյունքում պարզվել է, որ 31 դպրոց ունի թե՛ ճաշարանի կամ խոհանոցի ընթացիկ նորոգման կարիք, թե՛ խոհանոցային սպասքի և գույքի ու սարքավորումների ձեռքբերման կարիք, իսկ 132 դպրոց ունի խոհանոցային սպասքի և այլ պարագաների ձեռքբերման կարիք, ընդ որում՝ վերը նշված 132 դպրոցից 128-ն ունի նաև ճաշարանի և խոհանոցի համար գույքի ու սարքավորումների ձեռքբերման կարիք:
31 դպրոցի ճաշարանի և խոհանոցի ընթացիկ նորոգման աշխատանքները, ինչպես նաև 132 դպրոցի խոհանոցային սպասքով և այլ պարագաներով ապահովումը կիրականացվեն դպրոցների խնայողությունների հաշվին: 128 դպրոցի ճաշարանների և խոհանոցների գույքով և սարքավորումներով ապահովման ծախսերը, որոնք դասվում են կապիտալ ծախսերի հաշվին, հնարավոր է իրականացնել միայն ՀՀ կառավարության համապատասխան որոշմամբ:
Ըստ նախարարի՝ որոշման արդյունքում կստեղծվի հնարավորություն, որ Շիրակի մարզպետարանի ենթակայությամբ գործող բոլոր դպրոցներն ապահովվեն ճաշարանների և խոհանոցների գործարկման համար անհրաժեշտ գույքով և սարքավորումներով, որն էլ իր հերթին կնպաստի ծրագրի արդյունավետությանը:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է, որ Շիրակի մարզի ընդամենը 3 դպրոց է, որ չոր սնունդ է տրամադրում. մնացած դպրոցներն իրականացնում են տաք սննդով ապահովման ծրագիրը, ինչը կարևոր է երեխաների զարգացման և կրթության համար:
Նախարարի խոսքով՝ այս տարվա հունվարից ՀՀ մարզերի 1073 դպրոցներ ընդգրկված են «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրում, որի շահառուներն են տարրական դասարանների 102 հազար երեխաներ, որոնց տրվում է մեկանգամյա առողջ սնունդ: Յուրաքանչյուր սովորողի հաշվով պետբյուջեից օրական հատկացվում է 171 դրամ, որից 150 դրամը՝ սննդի ձեռքբերման ծախս, իսկ 20 դրամը՝ խոհանոցային աշխատանքների համար վարձատրություն: Կազմվում է երկշաբաթյա ճաշացանկ, որի մեջ ներառված է 20 սննդամթերք՝ երեխաներին տրամադրելու համար: Ծրագիրն իրականացվում է 2010 թվականից՝ ՄԱԿ պարենի համաշխարհային կազմակերպության միջոցով, սակայն այն աստիճանաբար՝ մարզ առ մարզ, փոխանցվել է պետբյուջե և անցած տարի Կոտայքի ու Արմավիրի մարզերի ներառմամբ՝ ծածկել ՀՀ բոլոր մարզերը:
«Այս իմաստով եզակի երկիր ենք, և այդ մասին նշում են նաև մեր գործընկերները, որ ՀՀ փորձը շատ երկրների համար օրինակելի է կայունության և շարունակականության ապահովման տեսանկյունից: Հանրակրթության նոր չափորոշչի շրջանակում ներդրվել է նաև ծրագրի կրթական բաղադրիչ. «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացի շրջանակում առկա է առողջ սննդի մոդուլը, որը պրակտիկ կիրառություն է ստանում այդ դպրոցներում գործող ճաշարանների միջոցով», -ընդգծել է նախարարը:
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը ևս կարևորել է «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրի իրականացումը և՛ կրթության, և՛ երեխաների առողջության տեսանկյունից: Նա հետաքրքրվել է՝ արդյոք իրականացվում է ծրագրի պատշաճ մոնիթորինգ:
Ի պատասխան՝ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկը վարում է առանձին էլեկտրոնային շտեմարան և իրականացնում ծրագրի պարբերական մոնիթորինգ:
«Նշեմ, որ իրականում ծրագիրն ավելի լայն է, քան միայն ճաշարանների գործառնությունը: Ծրագրի շրջանակում ավելի քան 50 դպրոցում հիմնվել են ջերմոցներ և ինտենսիվ այգիներ, 90 դպրոցի տրամադրվել են արևային կայաններ, որի արդյունքում դպրոցները կարողանում են հոգալ իրենց հոսանքի ծախսը և անգամ խնայում այն ու արտադրված հոսանքն ամբողջությամբ չեն սպառում: Այս առումով այն նաև համայնքային զարգացման ծրագիր է»,-նշել է նախարարը՝ հավելելով, որ մյուս մարզերում ևս իրականացվում է կարիքների գնահատում, որպեսզի բոլոր դպրոցներն ապահովված լինեն ճաշարանների պատշաճ պայմաններով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ