1977 թվականից մայիսի 18-ը նշում է որպես Թանգարանների միջազգային օր` Թանգարանների միջազգային խորհրդի՝ «ԻԿՕՄ» առաջարկով: Հայաստանն արդեն 4 տասնամյակ այս նախաձեռնության ակտիվ մասնակիցն է: Այս տարի օրվա խորագիրն է՝ «Թանգարաններ, կայունություն և բարեկեցություն», որը ևս մեկ անգամ վերահաստատում է թանգարանների դերը կայուն և բարեկեցիկ հասարակության ձևավորման գործում:
2005 թվականից Թանգարանների միջազգային օրվա շրջանակում իրականացվում է «Թանգարանների գիշեր» համաեվրոպական միջոցառումը, որին Հայաստանը միացել է մեկնարկային տարում:
Այս տարի ծրագրին միացել է 116 թանգարան՝ Հայաստանից և Արցախից, որոնք 2 օրերի ընթացքում բազմաբովանդակ միջոցառումներով բաց կլինեն հասարակության առջև:
Այս մասին հայտարարել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը Ավ. Իսահակյանի տուն թանգարանում տեղի ունեցած մամուլի ասուլիսում: Ասուլիսի մյուս բանախոսներն էին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետ Աստղիկ Մարաբյանը, Ավ. Իսահակյանի տուն-թանգարանի տնօրենի պաշտոնակատար Արմենուհի Ավետիսյանը, Սարդարապատի հերոսամարտի հուշահամալիր, Հայոց ազգագրության և ազատագրական պայքարի պատմության ազգային թանգարանի տնօրեն Կարեն Փահլևանյանը:
Մշակութային տոն թանգարաններում
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը նախ և առաջ շնորհավորել է թանգարանային ոլորտի մասնագետներին՝ մաղթելով ստեղծագործական բեղուն գործունեություն և մասնագիտական նոր վերելքներ:
Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ թանգարանային օրվա միջոցառումները վերածվել են մշակութային տոնի, որի վառ վկայությունն են տարեցտարի ավելացող թանգարանային այցելուները. «2022 թվականին ծրագրի շրջանակում 2 օրերի ընթացքում թանգարաններն ունեցել ավելի քան 125.000 այցելու: Առհասարակ, 2022 թվականն ուղենիշային էր թանգարանների ոլորտի համար: Իրականացվել են բազմաթիվ ծրագրեր, կազմակերպվել են միջոցառումներ, գրանցվել է աննախադեպ այցելություն նախորդ տարիների համեմատ: 2022 թվականին նախարարության ենթակայության թանգարաններ է այցելել շուրջ 1 մլն 78.000 այցելու, թանգարանային ֆոնդը համալրվել է շուրջ 17 000 թանգարանային առարկայով, իրականացվել են 225 ժամանակավոր ցուցահանդես, 2713 գիտակրթական ծրագրեր և 658 միջոցառում, որոնցում ներգրավված են եղել տարբեր տարիքային, սոցիալական, այդ թվում՝ խոցելի խմբերի ներկայացուցիչներ: Նրանք հնարավորություն են ունեցել ոչ ֆորմալ կրթությամբ ստանալու արվեստաբանական և ժողովրդական արհեստների գիտելիքներ ու հմտություններ»:
Նախարարի տեղակալի ներկայացմամբ՝ 2023 թվականի առաջին եռամսյակում նախարարության ենթակայության թանգարաններն ունեցել են շուրջ 116.000 այցելու, կազմակերպվել է ավելի քան 50 ժամանակավոր ցուցահանդես:
Նորոգման աշխատանքներ են ընթանում
Անդրադառնալով թանգարանների կապիտալ վերանորոգման հարցին՝ Ալֆրեդ Քոչարյանը նշել է, որ շարունակվել են «Հայաստանի պատմության թանգարան» և «Հայաստանի ազգային պատկերասրահ» ՊՈԱԿ-ների վերանորոգման և ժամանակակից տեխնիկական միջոցներով համալրման աշխատանքները: Այս տարի կմեկնարկեն վերանորոգման աշխատանքներ Թումանյանի թանգարանում, ինչպես նաև կիրականացվեն տարբեր ներդրումային ծրագրեր:
Միասնական տոմսային հարթակ է ներդրվելու
«Մշակում ենք կառավարման նոր մոդել, որը միտված կլինի թանգարանների աշխատանքի արդյունավետության բարձրացմանը. թափանցիկությունն ապահովելու համար ամփոփում ենք մեկ միասնական տոմսային հարթակի ներդրման աշխատանքները: Մշակութային կրթության և թանգարան-դպրոց համագործակցության ամրապնդման նպատակով ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի հրամանով 2023 թվականի մայիսի 1-ից նախարարության համակարգի թանգարաններում մինչև 12 տարեկան երեխաների մուտքն անվճար է: Միաժամանակ, տեղացի և օտարերկրյա այցելուների համար թանգարաններ այցն ավելի հարմարավետ դարձնելու զբոսաշրջային ակտիվ սեզոնին նախարարության համակարգի թանգարաններն աշխատում են ճկուն գրաֆիկով»,- տեղեկացրել է նախարարի տեղակալը:
Խոսելով ոլորտի մասին՝ Ալֆրեդ Քոչարյանը մատնանշել է թանգարանների վերանորոգման, տեխնիկական հագեցվածության, ոլորտի մասնագետների աշխատավարձերի բարձրացման խնդիրները: Նրա ընդգծմամբ՝ լուծումներ պահանջող խնդիրները բազմաթիվ են, և նախարարությունն անդրադառնալու է բոլոր հարցերին՝ ըստ առաջնահերթության:
Ավ. Իսահակյանի տուն-թանգարանը տոնում է 65-ամյակը
Ավ. Իսահակյանի տուն-թանգարանի տնօրենի պաշտոնակատար Արմենուհի Ավետիսյանը ներկայացրել է թանգարանում իրականացվելիք ծրագրերը՝ տեղեկացնելով, որ կազմակերպվում է ցուցահանդես Իսահակյանի ճամփորդական իրերի ներկայացմամբ, ստեղծվելու է գեղեցիկ միջավայր, որպեսզի այցելուները կարողանան նաև հետաքրքիր լուսանկարներ ստանալ: Իրականացնելու են «Խաղաղություն ենք փնտրում» խորագրով համերգը՝ նախատեսված փոքրիկների համար, մոնոներկայացում՝ Իսահակյանի ստեղծագործությունների հիման վրա, դասական երաժշտության համերգ, կիթառի համերգ և այլն:
«Տուն-թանգարանը, որը քաղաքի ակտիվ մշակութային օջախներից է, 2023 թվականին տոնում է հիմնադրման 65-ամյակը և Ավետիք Իսահակյանի 150-ամյակը: Ամբողջ տարվա ընթացքում իրականացրել ենք բազմաթիվ հետաքրքիր միջոցառումներ, կրթական և այլ ծրագրեր, որոնց մասնակցել են ինչպես երեխաները, այնպես էլ մեծահասակները: Կյանքի կկոչվի «Ի՞նչ է ասում էպոսը» ծրագիրը, առակներին, ազգային երգին, Անի մայրաքաղաքին նվիրված կրթական ծրագրեր ենք իրականացնում և այլն»,-նշել է թանգարանի տնօրենը:
Կկազմակերպվի «Ծիրանափողի կանչը» ծրագիրը
Սարդարապատի հերոսամարտի հուշահամալիր, Հայոց ազգագրության և ազատագրական պայքարի պատմության ազգային թանգարանի տնօրեն Կարեն Փահլևանյանը նույնպես ներկայացրել է թանգարանում առկա գործընթացները. «ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ սեպտեմբերի 13-ին թանգարանում կկազմակերպվի «Ծիրանափողի կանչը» ծրագիրը, որին մասնակցելու են ստեղծագործական խմբեր, ծիրանափողի պատրաստման մասնագետներ: Ցուցադրությամբ կներկայացվեն նաև թանգարանում պահպանվող 1200 արծաթյա և ոսկյա հիմքով գոտիներ, որոնք ներկայացնում են հայկական մշակույթի և ինքնության գաղափարը»:
Պարգևատրվել են ոլորտի երախտավորները
Մամուլի ասուլիսից հետո թանգարանների մի շարք աշխատակիցներ թանգարանային ոլորտում ունեցած նշանակալի ավանդի, մշակույթի բնագավառում անբասիր և երկարամյա աշխատանքային գործունեության համար պարգևատրվել են ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության մեդալով, պատվոգրով, շնորհակալագրով: Պարգևները հանձնել են ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը և նախարարության մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետ Աստղիկ Մարաբյանը: Վարչության պետը նույնպես շնորհավորել է ոլորտի երախտավորներին, մաղթել նորանոր ձեռքբերումներ և բազում տարիների ստեղծագործական բուռն գործունեություն:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ