ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակում մասնակցել է Կաթի համաշխարհային օրվան նվիրված միջոցառմանը:
Պանելային քննարկմանը մասնակցել են նաև ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի հայաստանյան գրասենյակի ներկայացուցիչ և տնօրեն Նաննա Սկաունը, ՀՀ էկոնոմիկայի և Առողջապահության նախարարությունների ներկայացուցիչները, «Երեմյան Փրոջեքթս»-ի գործադիր տնօրեն Դավիթ Երեմյանը, ինչպես նաև Ջերմուկի և Եղեգնաձորի երկու դպրոցների աշակերտները: Այդ դպրոցներում 2023 թվականի հունվարից իրականացվում է «Կաթ դպրոցներում» ծրագիրը:
ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագիրը և «Երեմյան Փրոջեքթս» ընկերությունը նախորդ տարեվերջին համաձայնագիր են ստորագրել՝ «Կաթ դպրոցներում» փորձնական ծրագիրը իրականացնելու մասին: 2023 թվականի փետրվարից Վայոց ձորի մարզի Ջերմուկի Գորկու անվան թիվ 1 և Եղեգնաձորի թիվ 1 դպրոցների 5-8-րդ դասարանների ավելի քան 300 աշակերտ ամեն առավոտ ստանում է մեկ բաժակ կաթ՝ օրն ավելի առողջ սկսելու համար։
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նախ շնորհավորել է դպրոցականներին՝ Երեխաների պաշտպանության միջազգային օրվա առթիվ: Արաքսիա Սվաջյանը նշել է՝ դպրոցն այն միջավայրն է, որտեղ երեխաները պետք է առողջ սնունդ ստանալու հնարավորություն ունենան: «Դպրոցում երեխաները պետք է գիտելիք ստանան, թե ինչ է առողջ սնունդը և որքան կարևոր է այն օրգանիզմի ու կենսակերպի ճիշտ կազմակերպման համար»,-նշել է նախարարի տեղակալը՝ այս համատեքստում անդրադառնալով «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրին:
«Հաճախ դպրոցն ու երեխաները դառնում են այն ճանապարհը, որով մենք նաև ընտանիքում ենք փոփոխություն բերում: Ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ այս տարվանից ՀՀ մարզերի բոլոր դպրոցների տարրական դասարանների աշակերտները «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրով ստանում են տաք կամ չոր սնունդ: Ամեն ինչ անում ենք, որ բոլոր դպրոցներում անցում կատարենք տաք սննդի: Կաթն ու կաթնամթերքն առողջ սննդամթերքների կարևոր բաղադրիչներն են, և այս առումով կարևորում ենք ուսումնական միջավայրում դրանք ստանալու հնարավորությունը: Դպրոցում իրականացվող սննդի ծրագիրը նպաստում է նաև առողջ ապրելակերպի արդյունավետ ուսուցմանը՝ նպաստելով վարքագծային և գաղափարական փոփոխությունների»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ընդգծելով, որ դպրոցականներն այդ կերպ գիտակցում են նաև առողջ սնունդ ստանալու կարևորությունը:
ՊՀԾ հայաստանյան գրասենյակի ներկայացուցիչ և տնօրեն Նաննա Սկաունը կարևորել է դպրոցականների շրջանում առողջ սնունդի տարածման գործընթացը, մասնավորապես՝ «Կաթ դպրոցներում» ծրագրի իրականացումը. «Ուրախ եմ, որ այսօր նաև երեխաներին ենք հյուրընկալել: Վստահ եմ՝ ամեն առավոտ կաթի օգտագործումը դրական ազդեցություն է ունենում երեխաների առողջության վրա: Վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ Հայաստանում երեխաների միայն 60 %-ն է առավոտյան թարմ կաթ օգտագործում. նպատակ ունենք նպաստել այդ թվի ավելացմանը»:
Պանելային քննարկման ընթացքում Ջերմուկի և Եղեգնաձորի դպրոցականները պատմել են, որ սառը կաթ խմելու գաղափարն ի սկզբանե դժկամությամբ են ընդունել, բայց գիտակցելով դրա օգտակարությունն ու առողջարար հատկանիշները՝ այժմ սիրով են այն խմում և իրենց ընտանիքներում ևս խթանում են կաթի ու կաթնամթերքի օգտագործումը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ