ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակում մասնակցել է Կաթի համաշխարհային օրվան նվիրված միջոցառմանը:
Պանելային քննարկմանը մասնակցել են նաև ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագրի հայաստանյան գրասենյակի ներկայացուցիչ և տնօրեն Նաննա Սկաունը, ՀՀ էկոնոմիկայի և Առողջապահության նախարարությունների ներկայացուցիչները, «Երեմյան Փրոջեքթս»-ի գործադիր տնօրեն Դավիթ Երեմյանը, ինչպես նաև Ջերմուկի և Եղեգնաձորի երկու դպրոցների աշակերտները: Այդ դպրոցներում 2023 թվականի հունվարից իրականացվում է «Կաթ դպրոցներում» ծրագիրը:
ՄԱԿ-ի Պարենի համաշխարհային ծրագիրը և «Երեմյան Փրոջեքթս» ընկերությունը նախորդ տարեվերջին համաձայնագիր են ստորագրել՝ «Կաթ դպրոցներում» փորձնական ծրագիրը իրականացնելու մասին: 2023 թվականի փետրվարից Վայոց ձորի մարզի Ջերմուկի Գորկու անվան թիվ 1 և Եղեգնաձորի թիվ 1 դպրոցների 5-8-րդ դասարանների ավելի քան 300 աշակերտ ամեն առավոտ ստանում է մեկ բաժակ կաթ՝ օրն ավելի առողջ սկսելու համար։
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նախ շնորհավորել է դպրոցականներին՝ Երեխաների պաշտպանության միջազգային օրվա առթիվ: Արաքսիա Սվաջյանը նշել է՝ դպրոցն այն միջավայրն է, որտեղ երեխաները պետք է առողջ սնունդ ստանալու հնարավորություն ունենան: «Դպրոցում երեխաները պետք է գիտելիք ստանան, թե ինչ է առողջ սնունդը և որքան կարևոր է այն օրգանիզմի ու կենսակերպի ճիշտ կազմակերպման համար»,-նշել է նախարարի տեղակալը՝ այս համատեքստում անդրադառնալով «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրին:
«Հաճախ դպրոցն ու երեխաները դառնում են այն ճանապարհը, որով մենք նաև ընտանիքում ենք փոփոխություն բերում: Ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ այս տարվանից ՀՀ մարզերի բոլոր դպրոցների տարրական դասարանների աշակերտները «Կայուն դպրոցական սնունդ» ծրագրով ստանում են տաք կամ չոր սնունդ: Ամեն ինչ անում ենք, որ բոլոր դպրոցներում անցում կատարենք տաք սննդի: Կաթն ու կաթնամթերքն առողջ սննդամթերքների կարևոր բաղադրիչներն են, և այս առումով կարևորում ենք ուսումնական միջավայրում դրանք ստանալու հնարավորությունը: Դպրոցում իրականացվող սննդի ծրագիրը նպաստում է նաև առողջ ապրելակերպի արդյունավետ ուսուցմանը՝ նպաստելով վարքագծային և գաղափարական փոփոխությունների»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ընդգծելով, որ դպրոցականներն այդ կերպ գիտակցում են նաև առողջ սնունդ ստանալու կարևորությունը:
ՊՀԾ հայաստանյան գրասենյակի ներկայացուցիչ և տնօրեն Նաննա Սկաունը կարևորել է դպրոցականների շրջանում առողջ սնունդի տարածման գործընթացը, մասնավորապես՝ «Կաթ դպրոցներում» ծրագրի իրականացումը. «Ուրախ եմ, որ այսօր նաև երեխաներին ենք հյուրընկալել: Վստահ եմ՝ ամեն առավոտ կաթի օգտագործումը դրական ազդեցություն է ունենում երեխաների առողջության վրա: Վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ Հայաստանում երեխաների միայն 60 %-ն է առավոտյան թարմ կաթ օգտագործում. նպատակ ունենք նպաստել այդ թվի ավելացմանը»:
Պանելային քննարկման ընթացքում Ջերմուկի և Եղեգնաձորի դպրոցականները պատմել են, որ սառը կաթ խմելու գաղափարն ի սկզբանե դժկամությամբ են ընդունել, բայց գիտակցելով դրա օգտակարությունն ու առողջարար հատկանիշները՝ այժմ սիրով են այն խմում և իրենց ընտանիքներում ևս խթանում են կաթի ու կաթնամթերքի օգտագործումը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ