ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը մասնակցել է «Ապագայի հմտությունները տնտեսության ոլորտներում սահմանելու մեթոդաբանության» թեմայով աշխատաժողովին:
Աշխատաժողովին ներկա է եղել նաև ԿԳՄՍՆ նախնական /արհեստագործական/ և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արմենուհի Պողոսյանը:
Աշխատաժողովի ընթացքում ներկայացվել են Եվրոպայի կրթական հիմնադրամի՝ Հայաստանի շինարարական ոլորտում ապագայում պահանջվող հմտությունների վերաբերյալ իրականացրած հետազոտության արդյունքները: Հետազոտությունն իրականացվել է նաև ԿԳՄՍ նախարարության պատվիրակմամբ՝ աշխատաշուկայում շինարարական ոլորտի մասնագիտությունների ու մասնագետների կարիքը չափելու նպատակով:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը, ողջունելով աշխատաժողովի մասնակիցներին, ընդգծել է նմանօրինակ հանդիպումների կարևորությունը՝ աշխատաշուկայում բացերը հասկանալու համատեքստում: Արաքսիա Սվաջյանի խոսքով՝ անհրաժեշտ է հասկանալ, թե ինչ հմտություններով ու կարողություններով օժտված մասնագետներ պատրաստելու կարիք կա:
Ընդգծելով «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականի զարգացման պետական ծրագիրը»՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը շեշտել է զարգացման հիմնական ուղղությունները՝ անդրադառնալով նոր մասնագիտությունների ներդրմանը, աշխատաշուկայի պահանջներն ու կարիքները հաշվի առնելով՝ մասնագետների պատրաստմանը, որոնք ավելի շատ կունենան գործնական հմտություններ. «Մեր նպատակն այն է, որ կրթությունը հնարավորինս շատ արտացոլի այն պահանջը, որը պետք է տնտեսությանն ու աշխատաշուկային: Հետաքրքիր է նաև այն մեթոդաբանությունը, որը կիրառվել է Հայաստանում այս հետազոտությունն իրականացնելու համար: Վստահ եմ՝ սա կարևոր գործիք կլինի հետագայում այն կիրառելու և այլ ոլորտներում ևս հետազոտություններ իրականացնելու համար: Հենց այդ հետազոտությունների հիման վրա մենք կարող ենք կազմակերպել ՄԿՈՒ ոլորտում կրթական ծրագրերը, որպեսզի հնարավորինս ճկուն կարողանանք արձագանքել արդի պահանջներին»:
ԵԿՀ հիմնադրամի իրականացրած հետազոտությունը համատեղում է փաստաթղթերի ուսումնասիրություն, վիճակագրության վերլուծություն և տվյալների համադրում, ինչպես նաև խորհրդատվություն ոլորտի մասնագետների, կազմակերպությունների և այլ շահագրգիռ կողմերի հետ: Աշխատաժողովի նպատակն է ապագայի հմտությունների ավելի լայն համատեքստում կենտրոնանալ հետազոտության մեթոդաբանության և նրա հավելյալ արժեքի վրա, քննարկել դրա տարբեր կողմերը և հետագա կիրառումը հայկական համակարգում՝ այդ թվում նաև տնտեսության այլ ոլորտներում ապագայի հմտությունները վերլուծելու նպատակով:
Եվրոպական կրթական հիմնադրամի (ԵԿՀ) ներկայացուցիչ Ումմուհան Բարդակը նշել է՝ ԵԿՀ-ն մշակել է հմտությունների կանխատեսումների նոր մոտեցում, որը միավորում է քանակական մոտեցումները՝ ներառյալ մեծ տվյալների վերլուծությունը, որակական մեթոդների հետ՝ ապահովելու յուրահատուկ և ժամանակակից պատկերացումներ ինչպես ընթացիկ, այնպես էլ զարգացող ոլորտի հմտությունների կարիքների վերաբերյալ:
«Ուսումնասիրությունը միավորում է գրասեղանային ուսումնասիրությունները, արտոնագրերի և մատենագիտական տվյալների բազաների մեծ տվյալների վերլուծությունը և որակական հետազոտությունը (ֆոկուս խմբեր և հարցազրույցներ) հիմնական շահագրգիռ կողմերի հետ՝ ապահովելու այն հմտությունների մանրամասն գնահատականը, որոնք անհրաժեշտ կլինեն երկրի շինարարության ոլորտում կարճաժամկետ և միջնաժամկետ ժամանակահատվածում:
Ուսումնասիրությունը նաև քննարկում է նորարարության և հմտությունների զարգացման ճանապարհին կանգնած խոչընդոտները, որոնք պետք է հաղթահարվեն, եթե ոլորտը ցանկանում է օգտվել նոր տեխնոլոգիաներից, որոնք ավելի ու ավելի տարածված են դառնում համաշխարհային շինարարության ոլորտում»,- ասել է Ումմուհան Բարդակը:
Մասնագետների խոսքով՝ ոլորտի ապագա հմտություններին համապատասխանելու համար Հայաստանում կպահանջի իրականացնել հետևյալ միջոցառումները՝
Ուսումնասիրությունն իրականացվել է 2022 թվականի մարտից դեկտեմբեր ընկած ժամանակահատվածում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ