ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն այսօր ընդունել է Երևանի և ՀՀ մարզերի արվեստի և երաժշտության մի շարք դպրոցների տնօրենների՝ քննարկելու արտադպրոցական կրթության կազմակերպման հետ կապված հարցեր:
Աշխատանքային քննարկման օրակարգում ընդգրկված էին արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական, ինչպես նաև վարչական աշխատողների դասավանդման շաբաթական ծանրաբեռնվածության հարցերը:
Նախարարի տեղակալը, ողջունելով ներկաներին, ընդգծել է՝ Հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ներդրմամբ կրթության կազմակերպման ընդհանուր գործընթացում առանձնահատուկ կարևորվում է արտադպրոցական կրթության որակի բարձրացումը: Այս համատեքստում նա ընդգծել է արտադպրոցական կրթական ծրագրերի համաչափ ինտեգրումը հանրակրթական դպրոցների կրթական ծրագրերի հետ:
Արտադպրոցական ուսումնական հաստատություններում աշխատաժամանակի տևողությունը սահմանվել է շաբաթական 20 ժամ՝ մանկավարժական աշխատանքի 1 դրույքաչափի համար՝ բացառությամբ մարզադպրոցներում աշխատող մարզիչ-մանկավարժների։ Մինչ այդ գործող կարգավորմամբ՝ արտադպրոցական հաստատություններում մանկավարժների դրույքը շաբաթական 24 ժամ էր սահմանված:
Քննարկման ընթացքում նշվել է, որ տվյալ փոփոխությունը մի շարք ուսումնական հաստատություններում խնդիրներ է հարուցել. առաջացել է լրացուցիչ մասնագետներ ներգրավելու անհրաժեշտություն: Բացի այդ՝ քանի որ ուսումնական հաստատությունները համայնքային ենթակայությամբ են գործում, համայնքային բյուջեներում հավելյալ ծախսերի անհրաժեշտություն է առաջացել: Հիմնական խնդիրն այն է, որ արդեն իսկ պլանավորված են համայնքների բյուջեները, և տարվա կեսից բյուջեում փոփոխություն անելը խնդրահարույց է:
«Ահազանգեր ստացանք նաև, որ անհատական կամ խմբային պարապմունքների կազմակերպումն ունի որոշակի առանձնահատկություններ, հետևաբար դրույքաչափ սահմանելիս պետք է նաև առանձնահատկությունները դիտարկենք: Դրույքաչափերի հստակ ձևավորման գործընթացում շատ ենք կարևորում ձեր կարծիքը: Ցանկանում ենք վեր հանել այն բոլոր խնդիրները, որոնց բախվում եք ձեր աշխատանքային գործունեության ընթացքում: Մեզ համար առաջնային է հետևյալ սկզբունքը՝ անկախ կառույցի ենթակայությունից՝ պետք է վստահ լինենք, որ մեր բոլոր մանկավարժները նույն ծանրաբեռնվածությամբ աշխատելու դեպքում հնարավորինս համահավասար են վարձատրվում: Կարևորելով արտադպրոցական կրթության զարգացումը՝ մտադիր ենք այնպես անել, որ արտադպրոցական կրթության շրջանակում երեխաների հաջողությունները ֆորմալ կրթության շրջանակում ևս հաշվի առնվեն: Ակնկալում ենք ձեր աջակցությունն արտադպրոցական կրթության կազմակերպման լավարկման գործընթացում»,- դիմելով ներկաներին՝ ասել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Նախարարի տեղակալը նաև հայտնել է, որ արտադպրոցական կրթության մասնագետների կամավոր ատեստավորման արդյունքներով մանկավարժները, որոնք ապրիլի վերջին անցել են ատեստավորումն ու դեռևս լրավճար չեն ստանում, գումարները կստանան հետհաշվարկի սկզբունքով՝ այն օրվանից, երբ հաղթահարել են կամավոր ատեստավորումը: Որոշումն առաջիկայում կներկայացվի Կառավարության հաստատմանը: Լրավճարների տրամադրումն ապահովվելու է պետական բյուջեի միջոցներից:
Պատասխանելով արտադպրոցական հաստատությունների մանկավարժների կամավոր ատեստավորման շարունակականության մասին հարցին՝ Արաքսիա Սվաջյանը նշել է, որ գործընթացը որոշակի փոփոխություններ կկրի՝ հաշվի առնելով այս տարվա փորձը և մասնագետների ներկայացրած դիտարկումները:
«Ընդլայնվելու է մասնագիտությունների ցանկը, ու շատ ավելի մեծ թվով մասնագետների ենք հնարավորություն ընձեռելու մասնակցելու կամավոր ատեստավորմանը»,- եզրափակել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Հանդիպման ընթացքում քննարկվել է նաև արտադպրոցական կրթության մասին օրենք ունենալու անհրաժեշտությունը՝ համահարթեցման ու հավասարեցման գործընթացն ավելի սահուն կազմակերպելու և վերահսկողություն իրականացնելու համատեքստում:
«Ակնհայտ է, որ ունենք այդ օրենքի կարիքը, բայց դրա մշակումն ու ընդունումը ժամանակ կպահանջեն, իսկ մենք ունենք խնդիրներ, որոնք այս պահին պետք է լուծվեն: Այդ իսկ պատճառով «Կրթության մասին» օրենքում նախորդ տարի մի շարք փոփոխություններ են իրականացվել մեր նախաձեռնությամբ, որոնք վերաբերել են արտադպրոցական կրթության ոլորտի կանոնակարգմանը»,- ընդգծել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Աշխատանքային քննարկման մասնակիցները նախարարի տեղակալի հետ հանդիպմանը բարձրացրել են իրենց հուզող մի շարք հարցեր:
Արտադպրոցական կրթության կազմակերպման վերաբերյալ ոլորտի ներկայացուցիչների հետ քննարկումները կկրեն շարունակական բնույթ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ