«Արմենպրես» լրատվական գործակալությունում այսօր տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս՝ նվիրված 2023/24 ուսումնական տարվա ընդունելության քննությունների արդյունքներին:
Ասուլիսի բանախոսներն էին ԿԳՄՍ նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության պետ Լուսինե Գրիգորյանը և Գնահատման և թեստավորման կենտրոնի փոխտնօրեն Կարո Նասիբյանը:
Կարո Նասիբյանը տեղեկացրել է, որ ընդհանուր առմամբ՝ 2023 թվականին բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ դիմած քաղաքացիների թիվը կազմել է 13314. նրանցից 10966-ը մասնակցել է միասնական քննություններին: Բուհ է ընդունվել 9147 դիմորդ: Բուհերին տրամադրված 2128 անվճար տեղերից համալրվել է 1778-ը, իսկ 15984 վճարովի տեղերից՝ 7242-ը:
Հուլիսի 19-ից մեկնարկել է ընդունելության քննությունների լրացուցիչ փուլը
Միասնական քննությունների մրցույթի արդյունքում բուհ ընդունվողների թիվը 7355 է, որոնցից անվճար հիմունքներով ընդունվել է 1451 քաղաքացի:
«Միասնական քննություններից երկու դրական գնահատական ստացած, բայց մրցույթից դուրս մնացած շրջանավարտների թիվը կազմում է 1260: Ունենք նաև դիմորդներ, որոնք մասնակցել են քննություններին, սակայն մասնագիտություններ չեն հայտագրել. նրանց թիվը 366 է»,- ասել է Կարո Նասիբյանը և տեղեկացրել, որ հուլիսի 19-ից սկսվել է լրացուցիչ մրցույթի հայտագրման փուլը:
Հուլիսի 19-ից 26-ը բոլոր այն դիմորդները, որոնք ունեն երկու դրական գնահատական, սակայն դուրս են մնացել մրցույթից, կարող են հայտագրվել թափուր տեղերի համար՝ մասնակցելով լրացուցիչ մրցույթին:
«Թափուր տեղերի մրցույթին մասնակցելիս պետք է հաշվի առնել, որ անհրաժեշտ է նշել մեկ կամ մեկից ավելի բուհ, որոնք ներառում են մինչև 6 մասնագիտություն, եթե դիմորդների դրական միավորները համապատասխանում են այդ մասնագիտությունների պահանջած առարկաներին»,- ընդգծել է Կարո Նասիբյանը:
212 դիմորդ բուհ է ընդունվել հունվարին հանձնած միասնական քննության արդյունքներով
Այս տարի ընդունելության քննությունները կազմակերպվել են նոր կարգի համաձայն. 2021 թվականից ներդրվել է մեկ բուհ՝ մեկ մասնագիտություն համակարգը, իսկ 2022 թվականին դիմորդին թույլատրվել է հանձնել երկու միասնական քննություն:
«Արդեն ստացել ենք թվանշանները, որոնք խոսում են այս համակարգի օգտին: Եթե համեմատում ենք այս և նախորդ տարվա գնահատականները, ապա տեսնում ենք, որ պահանջված մասնագիտություններով դիմորդները մրցույթը հաղթահարել են ավելի բարձր միավորով: Սա խոսում է այն մասին, որ դիմորդները հունվարին հանձնած քննությունների գնահատականներից դժգոհ լինելով՝ կարողացել են աշխատել իրենց բացթողումների վրա և հունիսին առավել բարձր միավոր են հավաքել: Այդուհանդերձ, 212 դիմորդ բուհ է ընդունվել հունվարին հանձնած միասնական քննության արդյունքներով և հունիսին այլևս քննություն չի հանձնել»,- ասել է Կարո Նասիբյանն ու տեղեկացրել, որ 6758 դիմորդ էլ մասնակցել է միասնական քննությունների թե՛ առաջին, և թե՛ երկրորդ փուլերին:
ԿԳՄՍ նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության պետ Լուսինե Գրիգորյանը, անդրադառնալով արդեն երկու տարի գործող մեկ բուհ՝ մեկ մասնագիտություն սկզբունքին, նշել է՝ դիմորդներն արդեն կողմնորոշված ու հստակ դիմում են իրենց նախընտրած մասնագիտության վճարովի և անվճար տեղերի համար:
«Այս տարվա նորամուծություններից մեկն էլ բխում է ոլորտում իրականացվող քաղաքականությունից, այն է՝ բնագիտամաթեմատիկական և ճարտարագիտական ուղղություններով պետության համար առաջնային ու կարևորություն ներկայացնող մասնագիտություններով մասնագետների պահանջը համալրելը: Այդ քաղաքականությանն ուղղված՝ այս տարի նաև պարտադիր զինվորական ծառայության տարկետման իրավունքի զուգակցմամբ ԵՊՀ-ին ու Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարանին 10 մասնագիտություններով հատկացվել են անվճար տեղեր, ու այդ մասնագիտությունների մասով ունենք գրեթե ամբողջական համալրում: Չի համալրվել միայն քիմիայի գծով տրամադրված մեկ անվճար տեղը: Վճարովի ուղղությամբ ևս շատ քիչ թափուր տեղեր ունենք»,- ասել է Լուսինե Գրիգորյանը:
Վարչության պետի խոսքով՝ ագրարային ոլորտի մասնագիտությունների մրցունակությունը և դիմելիությունը բարձրացնելու նպատակով սահմանված կարգով շրջանառվում է կրթաթոշակների էական բարձրացման նախագիծ. «Նախկին 5-6 հազար դրամի փոխարեն՝ նախագծով նախատեսում ենք 70-77 հազար դրամ կրթաթոշակի տրամադրում, որը կնպաստի կոնկրետ մասնագիտությունների դիմելիության աճին»:
Տարկետման իրավունքով տեղերը զբաղեցրած ուսանողների հետ կնքվելու է պայմանագիր
Հիշեցնելով տարկետման իրավունքով տեղերի ընդհանուր թիվը՝ Լուսինե Գրիգորյանը ներկայացրել է, թե ինչպիսին է եղել մրցույթը:
«Կառավարության որոշմամբ հատկացված տարկետման իրավունքով տեղերը 134-ն էին, որոնք համալրվել են՝ բացի մեկ տեղից՝ քիմիա մասնագիտությամբ: Դրանցից 6-ը Երևանի պետական համալսարանում էին՝ ֆիզիկայի և քիմիայի ուղղությամբ (նանոֆիզիկա, երկակի նշանակության ֆիզիկա, ռադիոֆիզիկա) և Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարանում (ատոմային էներգետիկա, հեռահաղորդակցություն և ազդանշանների մշակում, մեքենաշինություն և նյութերի մշակում, թռչող ապարատների ավիացիոն սարքավորումներ): Օրենքով տարկետման իրավունքի հավակնում են արական սեռի այն քաղաքացիները, որոնք պետք է հաղթահարեն այս մասնագիտություններով նշված անվճար տեղերի մրցույթը: Դիմորդների քանակը նույնիսկ կրկնակի է եղել. անցել է 134 ուսանող, որոնց մեջ նաև աղջիկներ կան», - ասել է Լուսինե Գրիգորյանը:
Նրա խոսքով՝ տղաները կփորձեն իրենց ուղին հարթել մինչև ասպիրանտուրա, գիտական աստիճանի ստացում, և սա շարունակական գործընթաց է լինելու. «Օրենքի տրամաբանության մեջ այդպես է դրված, որ բակալավրից մինչև ասպիրանտական կրթություն հնարավորություն տրվի քաղաքացիներին Հայաստանի Հանրապետությունում ստանալու կրթություն և համալրելու գիտական կադրերի՝ տնտեսության մեջ պահանջվող մասնագետների շարքերը»:
Լուսինե Գրիգորյանը նաև մեկնաբանել է, որ տարկետման իրավունքով տեղերը զբաղեցրած ուսանողների հետ կնքվելու է պայմանագիր, ըստ որի՝ նրանք հետագայում պետք է իրենց աշխատանքը շարունակեն Կառավարության սահմանած մասնագիտություններով կամ պաշտոններում: Ասպիրանտների համար սահմանվում է, որ նրանք պարտավոր են ուսումն ավարտելուց հետո առնվազն 3 տարի լինել նախանշված աշխատավայրում:
Ասուլիսի ընթացքում բանախոսներն անդրադարձել են նաև ինչպես մեծ պահանջարկ ունեցող, այնպես էլ դիմորդների շրջանում քիչ հետաքրքրություն վայելող մասնագիտություններին: Լուսինե Գրիգորյանն ընդգծել է՝ նախորդ տարվա համեմատ պատկերն էական փոփոխություն չի կրել:
«Ինֆորմատիկա, կիրառական մաթեմատիկա, իրավագիտություն, տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ, ֆինանսներ, կառավարում մասնագիտությունները վերջին 3 տարում շարունակում են պահանջված մնալ: Այդուհանդերձ, բնագիտական, տեխնոլոգիական, ճարտարագիտական, մաթեմատիկական (ԲՏՃՄ) ուղղություններով համապատասխան մասնագիտությունները, որոնց համար սահմանել էինք պարտադիր զինվորական ծառայության տարկետման իրավունք, ամբողջությամբ համալրվել են»,- ասել է Լուսինե Գրիգորյանը:
ԿԳՄՍ նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության պետի գնահատմամբ՝ շարունակում է ցածր ու մտահոգիչ մնալ ընդունելությունը Ագրարային համալսարանում: Լուսինե Գրիգորյանը հույս է հայտնել՝ լրացուցիչ փուլի արդյունքներով Ագրարային համալսարանում թափուր տեղերը որոշակիորեն կհամալրվեն:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ