Նոր ուսումնական տարվան ընդառաջ օգոստոսյան ավանդական խորհրդակցությունների վերջին փուլն անցկացվում է Երևանում:
Մայրաքաղաքի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների ղեկավարների հետ խորհրդակցությունը վարել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:
Խորհրդակցությանը ներկա են եղել նաև ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը, ներկայացուցիչներ Երևանի քաղաքապետարանից, Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնից, Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնից, ինչպես նաև դպրոցների տնօրեններ և փոխտնօրեններ:
Նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, ողջունելով ներկաներին և շնորհավորելով նոր ուսումնական տարվա մեկնարկի առթիվ, անդրադարձել է նոր ուսումնական տարվա փոփոխություններին, մասնավորապես հանրակրթական նոր չափորոշչի ներդրմանը, որը կկիրառվի 2-րդ, 5-րդ, 7-րդ դասարանների համար:
«Հանրակրթության նոր չափորոշչի փուլային ներդրման գործընթացը մեզնից պահանջում է կամք, հետևողականություն, համբերություն և սրտացավություն: Վստահ եմ՝ բազում հարցեր ենք ունենալու չափորոշչի ներդրման ընթացքում: Այդ հարցերն անխուսափելի են, եթե մենք խոսում ենք կրթական նման բովանդակային լայնածավալ փոփոխության մասին: Շատ կարևոր է, որ մենք բոլորս աշխատենք իբրև մեկ թիմ. այդ պարագայում բոլոր խնդիրները դառնում են լուծելի: Փոփոխություններն առաջ հերթին մեր երեխաների կրթությունն ավելի արդյունավետ և որակյալ դարձնելու, բայց նաև ուսուցչի գործն ավելի հեշտացնելու մասին են: Ուսուցիչներին տալիս ենք գործիքակազմի մի ամբողջ հնարավորություն, դպրոցների ֆինանսավորման նոր ձևաչափ, որը թույլ է տալու առաջացած խնդիրները լուծելու ձևեր գտնել»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ ընդգծելով, որ նախարարության ներկայացուցիչները մշտապես պատրաստ կլինեն աջակցելու ցանկացած խնդրի առաջացման դեպքում:
ԿԳՄՍ նախարարն, անդրադառնալով նոր դասագրքերին, նշել է, որ նոր չափորոշիչ ենթադրում է դասագրքերի փոփոխություն. «Այս տարին կարելի է անվանել կրթական փոփոխությունների տարի, որովհետև այն, ինչի մասին խոսում էինք և փորձարկում, արդեն ներդրվում է հանրապետության բոլոր դպրոցներում: Խոսքն, իհարկե, հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի, ֆինանսավորման նոր կարգի և դրանցից բխող նոր փոփոխությունների մասին է: Օրինակ, նոր չափորոշիչը ենթադրում է նոր դասագրքեր:
Վստահ եմ՝ արդեն հասցրել եք ծանոթանալ նոր դասագրքերին, որոնք հասանելի են էլեկտրոնային տարբերակով, ու նկատել եք՝ կան մեթոդական էական փոփոխություններ դասագրքերի կառուցվածքի և դրանց մոտեցման մեջ: Նոր դասագրքերի առումով սա մեզ համար փորձնական տարի է լինելու, ուստի խնդրում եմ այդ հարցում լինեք շատ ուշադիր: Դասագրքերն արդեն տեղադրված են էլեկտրոնային հարթակներում, դրանց տպագրման գործընթացն ընթացքում է և առաջիկայում դասագրքերը որոշակի փուլերով կմտնեն դպրոցներ: Բայց մինչ այդ մենք կարիք կունենանք ուսուցման գործընթացը կազմակերպելու. դասագրքերի էլեկտրոնային տարբերակները կան: Վստահ եմ՝ անցումային փուլի դժվարությունները միասին կհաղթահարենք»:
ԿԳՄՍ նախարարը խոսել է նաև ուսուցչի դրույքաչափի փոփոխության մասին.
«Նոր չափորոշիչը նշանակում է նաև, որ փոխվում է ուսուցչի դրույքաչափը: Այն դասարաններում, որտեղ կգործի նոր չափորոշիչը, ուսուցիչները կսկսեն վարձատրվել ոչ թե շաբաթական 22 ժամ դրույքաչափով, այլ տարրական դասարանների դեպքում շաբաթական 18, իսկ միջին և ավագ դասարաններում՝ 20 ժամ դրույքաչափով: Ներդրվելու է նաև պարտադիր երկարօրյա ծառայությունը, որը նախատեսված է այն երեխաների համար, որոնք չեն ունենա բարձր առաջադիմություն և կարիք կլինի նրանց համար հավելյալ պարապմունքներ կազմակերպել: Երկարօրյա պարապմունքները կկազմակերպվեն դպրոցում՝ ֆինանսավորման նոր կարգով սահմանված ձևաչափով պետական ֆինանսավորմամբ»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նախարարն անդրադարձել է նաև միջին մասնագիտական կրթությամբ ուսուցիչներին և տեղեկացրել, որ 1300 ուսուցիչներից ավելի քան 700-ը դիմել են կամավոր ատեստավորման համար ու հաջող արդյունքի դեպքում հնարավորություն կունենան շարունակելու իրենց աշխատանքը: Ժաննա Անդրեասյանը նշել է նաև, որ ատեստավորման ժամանակացույցը կհրապարակվի առաջիկա օրերին: Բուն ատեստավորման գործընթացը նախատեսվում է կազմակերպել սեպտեմբերին, իսկ հոկտեմբերից պարզ կլինեն արդյունքները»:
Ժաննա Անդրեասյանն, անդրադառնալով միջին մասնագիտական կրթությամբ ուսուցիչների հետագա գործունեության վերաբերյալ հնարավոր դժգոհություններին, ընդգծել է, որ օրենքի կարգավորումը, ըստ որի մանկավարժը պետք է ունենա բարձրագույն կրթություն, ընդունվել է դեռ 12 տարի առաջ:
«Որևէ նոր պահանջ չի սահմանվել: Տրվել է որոշակի ժամանակահատված, որպեսզի բոլոր այն ուսուցիչները, որոնք աշխատում են դպրոցում և չեն համապատասխանում այդ պահանջին, ժամանակ ունենան բարձրագույն կրթություն ստանալու: 12 տարին ավելի քան բավարար ժամանակ է ու այդ ընթացքում մեծ թվով ուսուցիչներ արդեն իսկ ստացել են բուհական կրթությունը: Հաշվի առնելով, որ կարող են լինել օբյեկտիվ հանգամանքներ, որոշվեց կատարել ընդառաջ ևս մեկ քայլ` կամավոր ատեստավորման միջոցով մենք հավելյալ հնարավորություն ընձեռեցինք նրանց համար»,- եզրափակել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Խորհրդակցության ընթացքում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն անդրադարձել է ընդունելության քննությունների արդյունքներին Երևան քաղաքում: Ըստ ԳԹԿ կողմից ներկայացված տվյալների՝ հիմնական փուլում սահմանված շեմը հաղթահարել են դիմորդների 67,1 տոկոսը՝ 3158 դիմորդ, լրացուցիչ փուլում ընդունվել են ևս 402-ը: Ընդհանուր առմամբ Երևան քաղաքի դիմորդներից ընդունվել է 3560-ը՝ 75,6 տոկոսը, որից անվճար՝ 636-ը:
Փոխնախարարը ներկայացրել է նաև ընդհանուր պատկերն ըստ բուհերի: Առաջին տեղում Երևանի պետական համալսարանն է 914 ուսանողով, այնուհետ Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանը՝ 409 ուսանող, իսկ Պոլիտեխնիկական համալսարանը, ըստ ցուցանիշների, երրորդ տեղում է 457 ուսանողով:
Անդրադառնալով Հայկական պետական մանկավարժական համալսարանին՝ Արաքսիա Սվաջյանը նշել է, որ Երևանից բուհ ընդունվել է 154 ուսանող:
«Այս տարի Մանկավարժական համալսարանում ունենք տարբերություն. բնագիտական մասնագիտությունները, որոնք նախորդ տարիներին թափուր էին, այս տարի զգալիորեն համալրվել են»,- ասել է նախարարի տեղակալը:
ԿԳՄՍ փոխնախարարը հիշեցրել է, որ Կառավարության որոշմամբ՝ բնագիտական առարկաների ուսուցիչներ պատրաստող բուհերը 70000 դրամ կրթաթոշակ են տրամադրելու համապատասխան ֆակուլտետների ուսանողներին, գերազանցության դեպքում՝ 77000: Մեկ այլ ծրագրով բնագիտական առարկաներ դասավանդող ուսուցիչներին կտրվի 25 տոկոս լրավճար: Ըստ Արաքսիա Սվաջյանի՝ սա բնագիտական առարկաներ դասավանդող ուսուցիչների բացը լրացնելու և ոլորտի նկատմամբ երիտասարդների հետաքրքրությունը խթանելու հերթական ծրագրերից մեկն է:
Անդրադառնալով մասնագիտություններին՝ նշվել է, որ ցանկը գլխավորում է «Բուժական գործ» մասնագիտությունը՝ 183 ուսանողով, այնուհետ «Ճարտարապետություն»՝ 146, «Ինֆորմատիկա և կիրառական մաթեմատիկա»՝ 90 ուսանող:
«Այս տարի ունեինք նաև տարկետման իրավունք ունեցող մասնագիտություններ, որոնք ուսումնասիրում են բնագիտական ոլորտը: Երևանից ունենք 155 ուսանող, որից 38-ը՝ ֆիզիկա, 30-ը՝ ռադիոֆիզիկա, 29-ը՝ հեռահաղորդակցություն և ազդանշանների մշակում և այլն»,- ներկայացրել է Արաքսիա Սվաջյանը: Միասնական քննություններում ամենաբարձր արդյունքներ գրանցած առարկաներն են «Անգլերենը» և «Հայոց պատմությունը»: Ըստ փոխնախարարի՝ մտահոգիչ են «Հայոց լեզվու և գրականություն» և «Մաթեմատիկա» առարկաների միջին միավորները, ինչը ենթադրում է լրացուցիչ աշխատանք հետագա տարիներին դրանք ևս բարձրացնելու ուղղությամբ:
Հիշեցնենք՝ 2023-2024 ուսումնական տարվա օգոստոսյան խորհրդակցությունների շարքը մեկնարկել է օգոստոսի 21-ին Արագածոտնի մարզից: Այն նպատակն ուներ նոր ուսումնական տարվան ընդառաջ ոլորտի խնդիրները քննարկել տեղերում` տնօրենների և հանրակրթության մարզային պատասխանատուների հետ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ