Նոր ուսումնական տարվան ընդառաջ՝ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը հանդիպել է ավագ և մասնավոր դպրոցների տնօրենների հետ՝ ամփոփել օգոստոսյան խորհրդակցությունների շարքը:
Խորհրդակցությանը ներկա են եղել ԿԳՄՍ նախարարության հանրակրթության վարչության պետ Թամարա Սարգսյանը, Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնի, Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնի ներկայացուցիչներ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը ներկայացրել է միասնական և ընդունելության քննությունների վերլուծական տվյալները: Որպես ավագ դասարաններում ընդհանրական խնդիր՝ նա անդրադարձել է միասնական քննությունների ամփոփ տվյալներին՝ համաձայն որոնց համեմատաբար բարձր ցուցանիշները գրանցվել են «Անգլերեն» և «Հայոց պատմություն» առարկաներից՝ միջին գնահատականը 13 միավոր:
«Մտահոգիչ է «Հայոց լեզու և գրականություն», «Մաթեմատիկա» առարկաների ցուցանիշները, որոնց միջին գնահատականները տատանվում են 11 միավորի շրջանում: Հետաքրքրական է, որ ՀՀ գրեթե բոլոր շրջաններում «Ֆիզիկա» առարկայից ավելի բարձր միավորներ ունենք, քան «Մաթեմատիկայից»»,- ներկայացրել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ընդգծելով, որ արդյունքների վերլուծությունը կարող է ուղենիշ լինել ավագ դասարաններում կրթության որակի բարելավման առումով:
Նոր ուսումնական տարում բոլոր դպրոցներում ներդրվելու է հանրակրթական նոր չափորոշիչը՝ 2-րդ, 5-րդ, 7-րդ դասարաններում: 10-րդ դասարանում չի ներդրվի՝ պայմանավորված դասագրքերի պակասով: «10-րդ դասարանում 10-ից ավելի պակաս դասագրքեր կան, ուստի չափորոշիչը այս դասարանում կներդրվի հաջորդ ուսումնական տարում»,- ասել է փոխնախարարը և հավելել, որ նոր չափորոշչի ներդրմամբ՝ իրականացվել են վերապատրաստումներ մենթոր դպրոցների միջոցով, որոնք հիմնականում ավագ դպրոցներն են: Մենթոր դպրոցների համակարգի կայացման մասին խոսելիս Արաքսիա Սվաջյանը նշել է, որ դրանք փոքր վերապատրաստման կենտրոններն են, այլ կերպ՝ Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոնի /ԿԶՆԱԿ/ արբանյակները, որոնք ունեն մեծածավալ անելիքներ տարբեր ձևաչափերով: Տնօրեններին իրազեկվել է, որ ԿԶՆԱԿ-ը ունի առանձնացված թեժ գիծ, որը նախատեսված է նոր չափորոշչի ներդրման վերաբերյալ հարեցրի պարզաբանման համար:
Թեմայի շրջանակում Արաքսիա Սվաջյանն անդրադարձել է նաև նոր դասագրքերին: Դրանց տպագրությունն ընթացքի մեջ է: Ուսումնական տարվա մեկնարկին նոր չափորոշչի փորձարկմամբ պայմանավորված՝ նաև նոր դասագրքեր են ստեղծվել: Սակայն ուսումնական տարվա սկզբին դասագրքերի տպագրման աշխատանքները դեռևս ավարտված չեն լինի, քանի որ սահմանված ընթացակարգերը նաև որոշակի ժամանակ են պահանջում: Դասագրքերի էլեկտրոնային տարբերակները հասանելի են Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնի շտեմարանում: Դրանք որոշ ժամանակ կփոխարինեն դասագրքերի թղթային տարբերակներին, մինչև նոր դասագրքերի տպագրումը:
«Մենք ունենք դպրոցների աջակցության կարիքը, հատկապես, կազմակերպչական հարցերում»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը և հավելել, որ առաջիկա ուսումնական տարվա համար ևս կհայտարարվեն նոր դասագրքերի ստեղծման մրցույթներ:
Հանդիպմանը նախարարի տեղակալն անդրադարձել է նաև դպրոցներում ներդրվող ֆինանսավորման նոր մոդելին, դրույքաչափի փոփոխությանը, ինչպես նաև հոգեբանի հաստիքի ներդրմանը, որի համատեքստում նա նշել է. «Դպրոցը պետք է դառնա այն միջավայրը, որտեղ երեխան իրեն զգա անվտանգ ու ապահով, որտեղ կձևավորվի որպես անձ և արժեքներ կրող»:
Արաքսիա Սվաջյանը նաև հորդորել է տնօրեններին բծախնդրորեն մոտենալ երեխաների անձնական տվյալների մասին տեղեկատվություն տարածելու հարցին: Խորհրդակցության ընթացքում տնօրենները մի շարք հարցեր են ուղղել նախարարի տեղակալին, որոնք վերաբերել են ուսուցիչների ատեստավորմանը, ֆինանսավորման նոր մոդելի ներդրմանը, դասագրքերին և այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ