ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Արտադպրոցական ուսումնական հաստատության մարզիչ-մանկավարժի, խմբակավարի և դասատուի պաշտոնների անվանացանկը. նախագիծ

Սեպտեմբերի 12, 2023
Լուրեր կազմակերպություններից

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը հանրային քննարկման է ներկայացրել արտադպրոցական ծրագրեր իրականացնող կազմակերպությունների և կենտրոնների մանկավարժական աշխատողների պաշտոնների անվանացանկն ու դրանց նկարագրերը։ Կսահմանվի նաև պետական և համայնքային մանկապատանեկան ստեղծագործական և գեղագիտական կենտրոնների մանկավարժական աշխատողների (խմբակավարների) պաշտոնների անվանացանկն ու դրանց նկարագրերը։

Ըստ նախագծի հիմնավորման՝ նույն ոլորտում և նույն նպատակի համար, ինչպես նաև երեխաների դաստիարակության գործընթացում նույն գործառույթներն իրականացնող մասնագետների համար ներկայում կիրառվում են տարբեր մոտեցումներ, չկան միասնական իրավակարգավորումներ, որը խիստ մտահոգիչ է։ ՀՀ-ում արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների ցանցը ձևավորվել է դեռևս խորհրդային տարիներին, սակայն առ այսօր որևէ իրավական ակտով սահմանված չէ հաստատության մանկավարժական աշխատողների անվանացանկն ու դրանց նկարագիրը, հետևաբար կարգավորված չեն պետության կողմից նրանց ներկայացվող գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների ներկայացվող ընդհանրական, որակավորման, կառավարչական, իրավական ակտերի իմացության պահանջները։

Ըստ վիճակագրության՝ 2022/2023 ուսումնական տարում երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի, պարարվեստի դպրոցներում և մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոններում դասավանդել Է 5237 ուսուցիչ, իսկ մանկապատանեկան մարզադպրոցներում մարզումներն իրականացրել են 2125 մարզիչ-մանկավարժներ։

Ակնկալվում է, որ առաջարկվող կարգավորումները թույլ կտան մեծացնել համակարգի գործառնության արդյունավետությունը, կխթանվեն համակարգի զարգացման հնարավորությունները, կապահովվի մանկավարժների մասնագիտական զարգացման և կատարելագործման շարունակականությունը, կկատարելագործվեն հաստատությունների կառավարման մեխանիզմները:

Ըստ նոր կարգավորումների, առաջարկվում է հաստատել՝

Արտադպրոցական ծրագրեր իրականացնող կազմակերպությունների և կենտրոնների մանկավարժական աշխատողների, այդ թվում՝ պետական և համայնքային մանկապատանեկան ստեղծագործական և գեղագիտական կենտրոնների մանկավարժական աշխատողների (խմբակավարների) պաշտոնների հետևյալ անվանացանկը՝

  • տնօրեն, տնօրենի տեղակալ ուսումնադաստիարակչական (մեթոդական) աշխատանքների գծով, Գեղարվեստական ստեղծագործության բաժնի, տեխնիկական ստեղծագործության բաժնի, բնապահպանական բաժնի, մարզական և տուրիստական բաժնի, հայրենագիտության բաժնի և հաստատության ներսում գործող այլ արտադպրոցական ուղղվածության կառուցվածքային բաժինների ղեկավար, մանկավարժական աշխատող (խմբակավար):

Պետական և համայնքային երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և պարարվեստի դպրոցների մանկավարժական աշխատողների պաշտոնների հետևյալ անվանացանկը՝

  • տնօրեն, տնօրենի տեղակալ ուսումնական աշխատանքների գծով, բաժնի ղեկավար, մանկավարժ, գրադարանավար։

Պետական և համայնքային մանկապատանեկան մարզադպրոցների մանկավարժական պաշտոնների հետևյալ անվանացանկը՝

  • տնօրենի ուսումնական գծով տեղակալ, մանկավարժական աշխատող (մարզիչ-մանկավարժ),հրահանգիչ-մեթոդիստ, մարզիչ-փրկարար, ակրոբատիկայի մարզիչ, պարուսույց։

Նախագծի ընդունումը ենթադրելու է մի շարք ենթագործառույթներ, մասնավորապես՝ աշխատանքային պայմանագրերի վերանայում, նոր տարիֆիկացիոն մատյանների և հաստիքացուցակների մշակում և հաստատում։ Հաշվի առնելով խնդիրները, ինչպես նաև ոլորտային իրավակարգավորումները մեկ միասնական դաշտ բերելու անհրաժեշտությունը՝ հաստատվելու դեպքում առաջարկվում է որոշման ուժի մեջ մտնելու ժամկետ սահմանել 2024 թվականի սեպտեմբերի 1-ը։

Նախագծի վերաբերյալ առաջարկությունները կարելի է ներկայացնել մինչև 2023 թվականի սեպտեմբերի 20-ը՝ հետևյալ հղումով՝ https://www.e-draft.am/projects/6199

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)