ՀՀ կառավարության «Հումանիտար կենտրոնում» ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ներկայացրել է Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված աշակերտների կրթության կազմակերպման գործընթացը և Կառավարության այսօրվա նիստում ընդունված ուսուցիչների աջակցության ծրագրի մանրամասները:
Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված երեխաների ուսումնառության կազմակերպման մասին
Հոկտեմբերի 12-ի տվյալներով՝ ԼՂ-ից բռնի տեղահանված 13320 երեխա հաճախում է ՀՀ դպրոցներ, որոնցից ավելի քան 4000-ը Երևանում, մյուսները՝ մարզերում:
«Քանի որ շատ ծնողների անհանգստացնում է երեխաներին դպրոցներում տեղավորելու հարցը, պարզաբանեմ, թե ինչպես պետք է վարվեն նրանք: Ծնողները պետք է դիմեն իրենց տեղակայման վայրի հարևանությամբ գործող դպրոցներից որևէ մեկը: Եթե դպրոցում լիցենզիոն տեղերն առկա են, ապա երեխան անմիջապես կընդունվի դպրոց՝ առանց փաստաթղթերի ներկայացման: Եթե տվյալ դպրոցում լիցենզիայով տեղերը սպառված են, ապա անհրաժեշտ է դիմել հարևանությամբ գործող մեկ այլ դպրոց, որն ունի լիցենզիայով սահմանված տեղեր: Քաղաքացիները կարող են դիմել նաև Երևանի քաղաքապետարան, իսկ մարզերի դեպքում՝ մարզպետարանի կրթության վարչություն, որտեղ հստակ վերլուծություն է իրականացվում, և ծնողին կուղղորդեն դպրոցի ընտրության հարցում»,-նշել է փոխնախարարը:
Ըստ Արաքսիա Սվաջյանի՝ եթե բնակավայրերում բոլոր դպրոցները ծանրաբեռնված են, ապա երեխաների ընդգրկումը կատարվում է անկախ լիցենզիայով սահմանված տեղերի քանակից «Այս պարագայում հնարավորություն է տրվում երեխաներին ընդգրկել նաև այն դպրոցներ, որոնցում լիցենզիայով սահմանված տեղերն արդեն սպառված են »:
Ուսուցիչների օժանդակության ծրագրի մասին
Փոխնախարարը տեղեկացրել է, որ Լեռնային Ղարաբաղից շուրջ 1500 ուսուցիչ բռնի տեղահանվել է ՀՀ: «ԿԳՄՍ նախարարությունը նախաձեռնել է մի ծրագիր, որի շրջանակում ուսուցիչներին հնարավորություն կտրվի պարզեցված ընթացակարգերով ընդունվել աշխատանքի: Կարող են ընդունվել բոլոր այն անձինք, որոնք «Հանրակրթության մասին օրենքով» մանկավարժական պաշտոն զբաղեցնելու իրավունք ունեն: Մեր կողմից հավաքագրվել են հանրապետության բոլոր դպրոցներում առկա թափուր հաստիքները, որոնք տեղադրված են Կրթության կառավարման տեղեկատվական համակարգում: Այդ համակարգում ստեղծված բազայի միջոցով, որը հոկտեմբերի 16-ից հետո կհրապարակվի, ուսուցիչները կարող են իրենց ընտրությամբ որոշել այն դպրոցը, որտեղ ցանկանում են որպես ուսուցիչ շարունակել իրենց գործունեությունը: Ընդ որում՝ Կրթության կառավարման տեղեկատվական համակարգում մանրամասն տեղեկատվություն կլինի թե՛ դպրոցի, թե՛ առարկայի, թե՛ դասավանդվող ժամերի, թե՛ աշխատավարձի չափի մասին, և երբ ուսուցիչն ընտրությունը կատարի, ապա ինքնաշխատ եղանակով անմիջապես կձևավորվի հայտը: Եթե ուսուցիչն ունի իր փաստաթղթերը, ապա կարող է ներբեռնել դրանք, իսկ եթե ոչ՝ առանց ներբեռնման էլ հայտը կգրանցվի: Ուսուցիչն իրավունք ունի 10 օրվա ընթացքում չեղարկել հայտը և նոր հայտ գրանցել՝ հաշվի առնելով, որ այս փուլում հնարավոր են բնակավայրի փոփոխություններ, տեղաշարժեր: Գրանցվելուց հետո ԿԳՄՍ նախարարությունում ձևավորված հայտի հիման վրա ուսուցիչն ուղեգրվում է համապատասխան դպրոց, որտեղ նա արդեն կարող է սկսել իր աշխատանքային գործունեությունը»,-նշել է նախարարի տեղակալը:
Նրա խոսքով՝ ուսուցչի հետ պայմանագիրը կնքվում է 2 ուսումնական տարվա համար: Եթե այդ ընթացքում ուսուցիչը որոշի խզել պայմանագիրը, ապա այդ նույն պայմաններով նա աշխատանքն այլևս չի կարողանա շարունակել:
Հանրապետության բոլոր մարզերի դպրոցներում աշխատանքի անցնելիս ԼՂ-ից բռնի տեղահանված ուսուցիչները կստանան 30 տոկոս հավելավճար, իսկ որոշ մարզերում՝ Սյունիքի, Վայոց Ձորի հանրակրթական ուսհաստատություններում, Գեղարքունիքի մարզի Ճամբարակ և Վարդենիս համայնքների, Տավուշի մարզի Նոյեմբերյան, Իջևան և Բերդ համայնքներում աշխատանքի անցնելու դեպքում 30 տոկոս հավելավճարից բացի կունենան նաև 50 հազար դրամ լրավճար:
«Ընդգծենք, որ ունենք լրացուցիչ գործող 2 այլ ծրագիր՝ գյուղական մինչև 100 աշակերտ ունեցող դպրոցներում 1 դրույքից պակաս ունեցող ուսուցիչների՝ ոչ ավելի, քան 0.5 դրույքի չափով հավելավճարի, ինչպես նաև ԲՏՃՄ առարկաներ դասավանդող ուսուցիչների ծրագիրը, որի շրջանակում ուսուցիչներն իրենց աշխատավարձի 30 տոկոսի չափով հավելավճար ստանալու հնարավորություն ունեն: Այս ծրագրերից ևս ԼՂ-ից բռնի տեղահանված ուսուցիչները կօգտվեն ՀՀ հանրակրթական դպրոցներում աշխատանքի անցնելու դեպքում: Մեր կողմից նաև հավաքագրվում է ուսուցիչների տվյալների բազա: Այս պահի դրությամբ շուրջ 500 ուսուցիչ արդեն իսկ հայտագրվել է, և մեր բազաներում նրանց մասին տվյալներն առկա են»,-տեղեկացրել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ընդգծելով, որ մինչ այս պահն արդեն աշխատանքի անցած ուսուցիչները, բնականաբար, ևս օգտվելու են այս արտոնյալ պայմաններից:
ԼՂ-ից տեղահանված ուսանողների աջակցության ծրագրի մասին
Ասուլիսի ընթացքում Բարձրագույն կրթության և գւիտության կոմիտեի նախագահ Սարգիս Հայոցյանը ներկայացրել է ՀՀ կառավարության այսօրվա նիստում հավանության է արժանացած 2023 թվականի սեպտեմբերի 19-ից հետո Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված ուսանողների ուսման վարձի լրիվ կամ մասնակի փոխհատուցման ծրագիրը:
«Կարգով նախատեսվում է կրթաթոշակով ապահովել բռնի տեղահանված այն ուսանողներին, որոնք տեղահանվելուց առաջ սովորում էին Լեռնային Ղարաբաղի բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում կամ նախնական և միջին մասնագիտական կրթություն իրականացնող հաստատություններում:
Կրթաթոշակից կօգտվեն այն ուսանողները, որոնք կտեղափոխվեն համապատասխան մասնագիտությամբ պետական ուսումնական հաստատություններ: Ուսանողը ուսումնական հաստատության հետ կնքելու է պայմանագիր, որով իրեն փոխանցվելիք, տվյալ մասնագիտության համար սահմանված չափը չգերազանցող կրթաթոշակի գումարը փոխանցվելու է որպես ուսման վարձի փոխհատուցում:
Առավելագույն չափերը սահմանված են տվյալ կարգի 2 հավելվածներով և հաշվարկված են հետևյալ կերպ՝ վերցվել են ՀՀ-ում գործող բոլոր պետական բուհերի և ՄԿՈՒ ուսհաստատությունների՝ տվյալ մասնագիտություններով հաստատված վարձավճարների միջին արժեքը: Այսինքն, որոշ պարագաներում կրթաթոշակը կբավականացնի ուսման վարձն ամբողջապես հոգալուն, որոշ դեպքերում հնարավոր է կարիք առաջանա հավելյալ լրացնելու:
Կառավարության նույն որոշմամբ սահմանված է նաև, որ ուսանողների տեղափոխությունը կատարվելու է գործող կարգերի համաձայն, բայց տվյալ իրավիճակից ելնելով, որոշակի սահմանափակումներ վերացվում են, մասնավորապես, առաջին և վերջին կուրսում տեղափոխման արգելքն է վերացվում, և կրեդիտների լրացման համար սահմանվում են ավելի ճկուն ժամկետներ: Նաև հնարավորություն է ընձեռվում փաստաթղթավորման գործընթացն իրականացնել ուսումնական պրոցեսում ներգրավվելուն զուգընթաց»:
Կարգով նախատեսված է փոխհատուցել 2023/24 ուստարվա վարձավճարները: Սրան զուգընթաց մենք կմշակենք նաև աջակցության այնպիսի մոդել, որն ավելի կնպաստի սովորողների ինտեգրմանը, և դրանից բացի նաև որոշակիորեն կխրախուսվի կրթության մեջ գերազանցությունը»:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ