Նախադպրոցական կրթական ծրագրեր և ծառայություններ իրականացնող կազմակերպությունները մինչև 2023 թվականի դեկտեմբերի 30-ը պետք է դիմեն ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն՝ գործունեության լիցենզավորման նպատակով:
Գործընթացը սկսվում է համապատասխան կրթական ծրագրի ներկայացմամբ, որը սահմանված կարգով կտրամադրվի մասնագիտական փորձաքննության: Ներկայացված ծրագրի դրական եզրակացության առկայության պարագայում կազմակերպություններն, ըստ սահմանված պահանջների, կարող են լիցենզավորվել:
Այս մասին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունում հրավիրված մամուլի ասուլիսի ընթացքում հայտարարել է նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը՝ անդրադառնալով նախադպրոցական ծառայությունների լիցենզավորման վերաբերյալ օրենսդրական պահանջին և հանրակրթության ոլորտին առնչվող մի շարք այլ հարցերի:
Ինչպե՞ս պետք է իրականացվի լիցենզավորման գործընթացը
««Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքում կատարված փոփոխությունների համաձայն՝ լիցենզավորման պահանջը վաղուց էր դրված թե՛ ծրագրեր, և թե՛ ծառայություններ մատուցող կազմակերպությունների առջև: Համապատասխան բոլոր ենթաօրենսդրական ակտերը մշակված են, ծրագրերի օրինակելի ձևերը կան, որին համապատասխան՝ կազմակերպությունները պետք է դիմեն, որպեսզի կարողանան մինչև դեկտեմբերի 30-ը լիցենզավորման գործընթացն անցնել, ինչը հնարավորություն կտա գործունեություն ծավալել 2024 թվականին»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ հորդորելով նախադպրոցական ծառայություններ մատուցող բոլոր կազմակերպություններին դիմել սահմանված ժամկետում:
Նախարարի տեղակալը մտահոգություն է հայտնել լիցենզավորման համար դիմելիության ակտիվությունից. նախադպրոցական ծառայությունների լիցենզավորման համար ներկայացված դիմումներն այս պահին բավարար չեն: Ըստ Ա. Սվաջյանի՝ նախարարությունը վերջին փուլում ստացել է ընդամենը 9 հայտ, մինչդեռ ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեի տրամադրած տվյալներով առկա է նախադպրոցական ոլորտում գործող առնվազն 320 կազմակերպություն:
Նրա խոսքով՝ լիցենզավորման գործընթաց սկսելու առաջին նախապայմանը ծրագիրն է. «Պետք է ներկայացվի՝ ինչ ծրագիր է իրականացվում, որը մենք կուղարկենք մասնագիտական փորձաքննության: Եթե ծրագիրն, ըստ ԿԶՆԱԿ-ի եզրակացության, համապատասխանում է պետության կողմից առաջադրված չափանիշներին և համահունչ է նախադպրոցական կրթության պետական չափորոշչին, ապա՝ երաշխավորվում է: Հաջորդաբար լիցենզավորման համար անհրաժեշտ բոլոր փաստաթղթերի ներկայացման դեպքում կազմակերպությունը ստանում է արտոնագիր»:
Պարզաբանելով հարցը, թե ինչ է լինելու այն դեպքում, եթե 2024 թվականի հունվարի մեկի դրությամբ կազմակերպությունը հասցրած չլինի արտոնագրվել, նախարարի տեղակալը նշել է. «Հաշվի առնելով, որ քիչ ժամանակ է մնացել՝ հիմա քննարկում ենք տարբերակ, ըստ որի՝ կազմակերպությունը կհամարվի լիցենզավորման գործընթացում, եթե մինչև դեկտեմբերի 30-ը դիմել է, սակայն դեռևս չի հասցրել ստանալ արտոնագիր: Մինչև 2023 թ. դեկտեմբերի 30-ը լիցենզավորման համար հայտ չներկայացրած կազմակերպությունները 2024 թ. հունվարին կարող են ստուգումների ենթարկվել ՊԵԿ-ի կողմից. սահմանված են տույժեր, ընդհուպ մինչև գործունեության դադարեցման արգելք»:
Ինչպիսի՞ ծրագրեր կարող են ներկայացվել
«Նախադպրոցական ոլորտում ցանկացած գործունեություն պետք է հիմնված լինի նախադպրոցական կրթության չափորոշչի վրա: Ներկայացվող ծրագրերը կարող են լինել ամբողջական, այսպես կոչված՝ մանկապարտեզին բնորոշ ծրագիր, որն իր հերթին կարող է լինել հեղինակային, այլընտրանքային, միջազգային և այլն: Բոլոր ձևաչափերն ընդունելի են: Մենք ունենք նաև նախադպրոցական ծառայություններ հասկացությունը, որն ավելի կարճաժամկետ՝ օրվա ընթացքում մինչև 4 ժամ տևողությամբ ծրագրերին է վերաբերում, այսպես կոչված՝ զարգացման կենտրոններին»:
Ըստ փոխնախարարի՝ զարգացման կենտրոնները նախկինում չէին լիցենզավորվում: Սակայն առկա էին իրավիճակներ, երբ նման կենտրոնները ոչ թե օրական 3-4 ժամ զբաղվածություն էին ապահովում երեխաների համար, այլ փաստացի իրականացնում էին նախադպրոցական կրթություն: Արաքսիա Սվաջյանը պարզաբանել է՝ արդյոք շարունակելո՞ւ է գործել նախադպրոցական ծրագրի և ծառայության տարբերակումը, ինչպես նաև՝ արդյոք նո՞ւյնն են լինելու լիցենզավորման պահանջները: Փոխնախարարի խոսքով՝ որոշակի տարբերություններ կլինեն: Եթե կազմակերպությունն իրականացնում է ամբողջական կրթական ծրագիր՝ 8 ժամ տևողությամբ, բնականաբար պետք է ստանա լիցենզիա՝ մանկապարտեզի կամ նախակրթարանի համար՝ ապահովելով տվյալ գործունեության համար սահմանված լիցենզավորման պայմաններն ու պահանջները /շենքային պայմաններ, սանիտարական նորմեր, մասնագիտական անձնակազմի որակավորման պահանջներ և այլն/: Մինչև 4 ժամ տևողությամբ ծրագրեր իրագործելու դեպքում՝ կազմակերպությունը կարող է լիցենզավորվել որպես նախադպրոցական ծառայություն մատուցող, որի համար սահմանված են այլ պայմաններ և պահանջներ:
«Բնականաբար, ըստ ծրագրերի, տարբեր են նաև սահմանված պայմանները և պահանջները», - շեշտել է Արաքսիա Սվաջյանը:
Ասուլիսի ընթացքում նախարարի տեղակալը պատասխանել է լրագրողների հարցերին, մասնավորապես՝ անդրադառնալով նոր դասագրքերի բաշխմանը, ուսուցիչների կամավոր ատեստավորմանը, տրասնպորտային ծախսերի փոխհատուցմանը, կրթական հաստատություններում բուլինգի դրսևորումներին, Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված աշակերտների և մանկավարժների ՀՀ դպրոցներում ներգրավմանը և մի շարք այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ