ԿԳՄՍՆ նախնական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արմենուհի Պողոսյանն այսօր «Արմենպրես» լրատվական գործակալությունում կայացած մամուլի ասուլիսի ընթացքում ներկայացրել է ՄԿՈՒ ոլորտի բարեփոխումները:
Արմենուհի Պողոսյանը հայտնել է, որ ՀՀ արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացնող շուրջ 100 հաստատությունում այս պահի դրությամբ սովորում է ավելի քան 30 հազար ուսանող՝ չհաշված Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված ուսանողները: Վարչության պետի խոսքով՝ նրանց կողմից դիմումների ստացումն ընթացքի մեջ է. այս պահին ավելացել է մոտ 1000 ուսանող, սակայն վերջնական տվյալները կամփոփվեն տարեվերջին:
«ՄԿՈՒ հաստատությունների պահանջվածության առումով վերջին տարիներին դրական դինամիկա կա: Նախորդ տարվա համեմատ՝ այս տարվա ընդունելությունը, մեկ-երկու մասնագիտությունների տարբերությամբ, աճել է, որոշ դեպքերում՝ պահպանվել»,- ասել է Արմենուհի Պողոսյանը՝ բացատրելով, որ դիմորդների քանակի տատանումները պայմանավորված են տարբեր հանգամանքներով, բայց ոլորտի նկատմամբ վերաբերմունքը վստահաբար փոխվել է:
Նրա խոսքով՝ դրական դինամիկայի պատճառներից մեկն աշխատաշուկայում մի շարք մասնագիտությունների նկատմամբ պահանջարկի մեծացումն է. «Շատ լուրջ ազդեցություն են ունեցել նաև իրականացվող բարեփոխումները և միջազգային կազմակերպությունների աջակցությամբ իրականացվող տարբեր ծրագրերը»:
Անդրադառնալով ՄԿՈՒ ոլորտում պրակտիկ ուսուցման հետ կապված խնդիրներին՝ բանախոսը նշել է, որ ներկայում ուսանողներն ավելի քիչ գործնական աշխատանքներ են կատարում և ավելի շատ լսարանային դասեր անցկացնում: «Այս ուղղությամբ նախարարությունը բազմաթիվ ծրագրեր է իրականացնում. Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության հետ համատեղ ՄԿՈՒ համակարգում ներդրվել է դուալ ուսուցման համակարգը, ինչն իրենից ենթադրում է ուսուցում հենց աշխատավայրում», - ասել է Արմենուհի Պողոսյանը՝ ավելացնելով, որ շուրջ 20 հաստատություններում 24 մասնագիտության գծով իրականացվում է դուալ կրթություն: «Բոլորս շատ լավ գիտենք, որ գործատուին որակյալ կադր է պետք, իսկ դա հնարավոր է միայն համագործակցության միջոցով: Մեր ծրագրերի շրջանակում ներգրավված բոլոր գործատուներն իրենք են քաղում դուալ ուսուցման ձևի դրական արդյունքները: Նրանք տեսնում են, թե դա որքանով է նպաստում որակյալ աշխատուժի ստեղծմանը»,-նշել է Արմենուհի Պողոսյանը:
Վարչության պետն անդրադարձել է նաև օրերս Կառավարության նիստում հավանության արժանացած «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» օրենքի նախագծին, որը, ըստ բանախոսի, լիարժեք արտացոլում է այն բարեփոխումների ուղղությունները, որոնք ներառված և՛ Կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրում, և՛ «ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականը զարգացման պետական ծրագրում»:
«Միջին մասնագիտական ոլորտը տնտեսության հիմքն է: Այն հնարավորություն է տալիս շատ ավելի ճկուն և արագ ուսուցման ձևերով ստանալ անհրաժեշտ հմտություններն ու կարողությունները և համալրել աշխատաշուկան: Նոր օրենքի նախագիծը ստեղծել է այն օրենսդրական հիմքերը, որոնցով հնարավոր կլինի ապահովել մեր տնտեսությունը մրցունակ և որակյալ կադրերով»,-նշել է նա:
ՄԿՈՒ վարչության պետի խոսքով՝ նոր օրենքի նախագծով անցում է արվում շատ կարևոր ձևաչափի, որը վերաբերում է և՛ բովանդակությանը, և՛ մասնավոր ոլորտի հետ համագործակցությանը: Ըստ վարչության պետի՝ լիցենզավորման մասով ուսհաստատությունների առջև դրվող պահանջներն ավելի խիստ են լինելու, որոնք նախևառաջ միտված են որակյալ կրթության ապահովմանը: Նախատեսվում է կենտրոնանալ գործնական ուսուցման միջավայրի ստեղծման և ապահովման վրա:
Ըստ Արմենուհի Պողոսյանի՝ նոր օրենքը հնարավորություն է տալու, որպեսզի պրակտիկ դասընթացների կազմակերպման հիմնական պատասխանատվությունը դրվի ուսհաստատության վրա: Ուսանողն էլ կարող է իր ուժերով գտնել հաստատություն, որտեղ կանցնի պրակտիկա, բայց պետք է եռակողմ համագործակցություն ապահովվի ուսհաստատության, ուսանողի և գործատուի միջև: Նոր նախագծով որպես ուղիղ պատասխանատու սահմանվելու են դասախոսը և արտադրությունում՝ հրահանգիչը, որը լինելու է ուսանողին միաժամանակ սովորել և աշխատել սովորեցնող անձը:
Նրա խոսքով՝ օրենքի նախագիծն ամբողջովին նոր մոտեցում է նախատեսում՝ և՛ ուսման վարձի փոխհատուցման, և՛ դուալ ուսուցման պարագայում ուսանող-աշխատողին աշխատավարձի տրամադրման տեսանկյունից:
Անդրադառնալով ՄԿՈՒ ոլորտի ուսհաստատությունների մանկավարժական անձնակազմի մասնագիտական զարգացման և խրախուսման մեխանիզմներին՝ Արմենուհի Պողոսյանը տեղեկացրել է, որ հանրակրթության ոլորտին համանման մի գործընթաց էլ այստեղ է ընթանում՝ ատեստավորում և տարակարգի շնորհում, որոնք կմեկնարկեն հաջորդ տարվանից: «Դրանք հանգեցնելու են և՛ մանկավարժների դրույքաչափի փոփոխմանը, և՛, համապատասխան միավորների դեպքում, հավելավճարների տրամադրմանը: Այս ծրագրերից այս պահին կարող են օգտվել հանրակրթական առարկաներ դասավանդողները, իսկ հաջորդ տարվանից, բնականաբար, փուլային կմեկնարկի գործընթացը մյուսների համար»:
Արմենուհի Պողոսյանը նշել է ևս մեկ կարևոր միջոցառման մասին՝ մասնավոր հատվածից դասախոսների ներգրավումը՝ որպես տվյալ ոլորտի առանցքային փորձագետներ:
Որպես ամփոփում՝ Արմենուհի Պողոսյանը տեղեկացրել է, որ գործադիրի կողմից հավանության արժանանալուց հետո հաջորդիվ սպասվում է օրենքի նախագծի ներկայացումն ԱԺ-ին, որը կուղեկցվի լրամշակումներով: Նա հույս է հայտնել, որ արդեն հաջորդ տարվանից օրենքն ուժի մեջ կմտնի, որից հետո ակնկալվում են ավելի մեծ անելիքներ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ