ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ու Հայաստանի գիտության և տեխնոլոգիաների հիմնադրամի (FAST) համագործակցությամբ սեպտեմբերից Հայաստանի 16 ավագ դպրոցներում մեկնարկել է «Արհեստական բանականության (ԱԲ) սերունդ» փորձարարական կրթական ծրագիրը։
Այն դպրոցների շուրջ 400 աշակերտի համար հասանելի է դարձնում խորացված մաթեմատիկայի, Python ծրագրավորման լեզվի անվճար ուսուցումը՝ ստեղծելով Հայաստանում ապագա նորարարների սերնդի ձևավորումը խթանող որակյալ մասնագիտական և կրթական ուղի, ինչպես նաև լրացնելով ոլորտում ԱԲ մասնագետների բացը։
Ծրագրի շրջանակում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն այսօր մասնակցել է «ԱԲ կրթության խթանումը Հայաստանում» խորագրով քննարկմանը, որի նպատակն էր ընդհանուր հարթակ ձևավորել տեխնոլոգիական և պետական կառույցների ներկայացուցիչների համար և մեկտեղել ջանքերը Հայաստանում արհեստական բանականության ոլորտում կրթության զարգացման ուղղությամբ։
Քննարկմանը ներկա են եղել Բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերության նախարար Ռոբերտ Խաչատրյանը, նախարարի տեղակալ Դավիթ Սահակյանը, FAST հիմնադրամի տնօրեն Արմեն Օրուջյանը, ոլորտի ներկայացուցիչներ:
Հանդիպմանը ներկայացվել են շահագրգիռ տարբեր կողմերի հետ համագործակցության տեսլականը, այդ ուղղությամբ «Արհեստական բանականության սերունդ» ծրագրում գործընկերներ, հովանավորներ ներգրավելու հնարավորությունները։
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը նշել է, որ բարեփոխումների այս փուլում վերանայվում են կրթության բովանդակությունը, գիտելիքի գնահատման նոր մոտեցումները, դասավանդման մեթոդաբանությունը և այլն. «Ավագ դպրոցի յուրաքանչյուր սովորող պետք է հնարավորություն ունենա ուսումնասիրելու այն առարկաները, որոնք իրեն առավել հետաքրքիր են, և պատրաստվում է ապագայում մասնագիտական կրթություն ստանալ: Այս առումով չափազանց կարևորում ենք այն օժանդակ ծրագրերը, որոնք օգնում են պետական քաղաքականությունն ավելի հասցեական և թիրախային իրականացնել: Վստահաբար կարող ենք արձանագրել, որ «Արհեստական բանականության (ԱԲ) սերունդ» ծրագիրն արդեն իսկ մեծ հետաքրքրություն է ձեռք բերել դպրոցների շրջանում»:
Արաքսիա Սվաջյանը հավելել է, որ ոլորտի զարգացման ուղղությամբ մի շարք ծրագրեր են իրականացվում, այդ թվում՝ բնագիտական առարկաներ դասավանդող ուսուցիչներն այս տարվանից 25 տոկոս հավելավճար են ստանում, մինչև 2026 թ. ՀՀ բոլոր դպրոցները կհագեցվեն բնագիտամաթեմատիկական լաբորատորիաներով և այլն:
ԲՏԱ նախարար Ռոբերտ Խաչատրյանը ևս կարևորել է դպրոցական տարիքից սովորողների՝ արհեստական բանականությանն առնչվելն ու ճիշտ պատկերացումներ ձևավորելը:
«Արհեստական բանականությունը հզոր գործիք է, որը կարող է ստեղծել և՛ բարիք, և՛ չարիք: Պարզապես պետք է սովորողներին ճիշտ ուղղորդել՝ դրա կիրառմամբ դրական արդյունքներ ունենալու նպատակով: Այն մեր կյանքի մի մասն է դառնալու, և պետք է հնարավորինս պատրաստ լինենք փոփոխություններին, քանի որ դրանով զգալի ռիսկեր կարող ենք նվազեցնել»,- ասել է ԲՏԱ նախարարը:
Հանդիպմանը Բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերության նախարարության և Հայաստանի գիտության և տեխնոլոգիաների հիմնադրամի միջև կնքվել է փոխըմբռնման հուշագիր՝ ոլորտի ռեսուրսների համախմբման և «ԱԲ սերունդ» ծրագրի դպրոցները համապատասխան գործիքակազմով ապահովելու նպատակով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ