ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը Հայաստանի ամերիկյան համալսարանում այսօր մասնակցել է «Տնտեսական աճը կարողությունների զարգացման միջոցով» թեմայով համաժողովին:
Միջոցառումը նվիրված էր Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոնի՝ ՈԱԱԿ-ի 15-ամյակին:
ՄԿՈՒ հաստատությունների մասնակցությամբ համաժողովի նպատակն է քննարկման առարկա դարձնել, թե ինչպես կարող է կրթական համակարգը նպաստել տնտեսական աճին, ինչպես նաև օգնել գործատուների և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների միջև երկխոսության ամրապնդմանը ու համագործակցության հնարավորությունների ստեղծմանը:
Ողջունելով ներկաներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն ընդգծել է համաժողովի կարևորությունը՝ մասնագիտական կրթության ոլորտում առկա խնդիրների ուրվագծման և դրանց լուծման ճանապարհները հասկանալու առումով: Արաքսիա Սվաջյանը կարևորել է տնտեսության զարգացման հարցում մասնագիտական կրթության և մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում թողարկվող մասնագիտությունների շաղկապվածությունն ու ազդեցությունը միմյանց վրա:
«Որևէ կրթական համակարգ չի կարող երբևէ արձանագրել, որ այնքան կատարելագործված կամ զարգացած է, որ այլևս առաջ գնալու տեղ չկա: Կրթությունը զարգացման մշտական գործընթացում է գտնվում: Կրթական բոլոր մակարդակներում այժմ գտնվում ենք բարեփոխումների լայնածավալ շրջափուլում, որոնք ուղղված են թե՛ ենթակառուցվածքների զարգացմանը, թե՛ բովանդակության փոփոխությանը և թե՛ մասնագետների կարողությունների զարգացմանը: Սրանք սերտորեն փոխկապակցված են, մեկի զարգացումն ուղղակի ազդեցություն է ունենում մյուսի վրա»,- նշել է Արաքսիա Սվաջյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը տեղեկացրել է՝ ՀՀ կառավարությունը վերջերս հաստատել է «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» օրենքի նախագիծը, որն առաջիկայում կքննարկվի արդեն Ազգային ժողովում: Արաքսիա Սվաջյանը ներկայացրել է առաջարկվող փոփոխությունների առանցքային ուղղությունները: Նրա խոսքով՝ նախ իրականացվում է հասկացությունների և դրանց սահմանումների ներդաշնակեցում, օրինակ՝ վերացվում է տարբերակումն ուսումնական հաստատությունների երկու տեսակների՝ ուսումնարանի և քոլեջի միջև: Տերմինաբանական այս տարբերակումը, ըստ փոխնախարարի, գործնականում որևէ խնդիր չի լուծում, հետևաբար՝ բոլոր հաստատությունները կկոչվեն քոլեջ, որը կիրականացնի երկու կրթական ծրագիր՝ արհեստագործական և միջին մասնագիտական: Ներդրվում է աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման համակարգը՝ որպես կրթության իրականացման հիմնական եղանակ:
«Այս օրենքի ընդունումը շատ ենք կարևորում, քանի որ այն սկզբունքային մեծ փոփոխություններ է բերելու մասնագիտական կրթության համակարգում: Նոր օրենքը հնարավորություն է տալու նաև մեծացնելու գործատուների հետ համագործակցությունը, ինչը ևս շատ կարևոր է: Գործատուների հետաքրքրությունն է խթանելու, որպեսզի մենք փոխենք կրթության որակը և փորձենք պատրաստել այնպիսի մասնագետների, որոնց կարիքը նրանք ունեն: Ոչ ֆորմալ և ցկյանս կրթությունը ևս շատ կարևոր են, բայց մասնագիտական կրթությունն էլ ավելի կարևոր է, քանի որ այն հնարավորություն է տալիս ավելի համակողմանի ապահովելու թե՛ գիտելիքների, թե՛ կարողությունների և հմտությունների զարգացումը: Տեսական գիտելիքները շատ կարևոր են, բայց տեսական ու գործնական գիտելիքների համամասնության ճիշտ դասավորությունն ավելի արդյունավետ և էական է»,- ընդգծել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ևս մեկ անգամ շեշտելով գործատուների հետ համագործակցության կարևորությունը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն անդրադարձել է նաև «Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն» հիմնադրամի կողմից իրականացվող պետական հավատարմագրման գործընթացին՝ Հայաստանում կրթության որակի արտաքին ապահովման նպատակով: Պետական հավատարմագրման հիմնական նպատակն է հավաստել ուսումնական հաստատություններին, ուսանողներին, նրանց ծնողներին, գործատուներին և շահագրգիռ հասարակությանը, որ մասնագիտական կրթության որակը ճանաչելի է պետության կողմից:
Հավատարմագրումը մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների և կրթական ծրագրերի կատարողականի ու որակի ճանաչումն է, որը հանգեցնում է մատուցվող կրթական ծառայությունների որակի նկատմամբ մասնագիտական կրթության շահակիցների և հասարակության վստահության ձևավորմանը:
Արաքսիա Սվաջյանը կարևորել է այս գործընթացը և տեղեկացրել, որ 2024 թվականին մի շարք ՄԿՈՒ հաստատությունները կներառվեն հավատարմագրման գործընթացում:
«Հասկանալի է, որ հավատարմագրման գործընթացը պահանջում է ենթակառուցվածքներ, որակյալ կրթական ծրագրեր, որակյալ մասնագիտական կադրեր, որոնց ուղղությամբ մի շարք աշխատանքներ ենք իրականացնում: Մասնավորապես, 2024 թվականին ՄԿՈՒ ոլորտում պատրաստվում ենք ներդնել վերապատրաստման և ատեստավորման գործընթաց: Մասնագիտությունների ցանկը բավականին մեծ է, և մենք այժմ ուսումնասիրում և առանձնացնում ենք այն մասնագիտությունները, որոնք առաջնային փուլում կներառվեն գործընթացում: Սա ուղղված կլինի ոչ միայն մասնագետների կարողությունների զարգացմանը, այլև՝ խրախուսման և աշխատավարձերի վրա ազդեցության մեխանիզմներին»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ընդգծելով, որ շատ հաճախ գործատուներից եկած ուղերձներն են օգնում հասկանալ, թե որ ուղղությամբ փոփոխություններ անելու կարիք ունենք:
Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոնի՝ ՈԱԱԿ-ի տնօրեն Ռուբեն Թոփչյանը ևս ողջունել է ներկաներին և ընդգծել՝ երկրի տնտեսական աճը խիստ կապված է ոչ միայն կրթված մարդկանց, այլև նրանց կարողությունների հետ:
«Գուցե մենք կարողություն ենք տալիս այն ոլորտում, որտեղ արդեն գերհագեցում ունենք: Գուցե պետք է փոխե՞լ ուղղությունը: Շատ ավելի պրակտիկ ուղղություններ կան, որոնց պակասը մեր երկիրն այսօր ունի: Այս առումով միջին մասնագիտական, ուսումնական հաստատությունների դերն անգնահատելի է: Սրանք հաստատություններ են, որոնք մասնագիտական այնպիսի կարողություններ են տալիս սովորողներին, որոնք անհրաժեշտ են գործատուին: Ընդ որում, տեղական գործատուի հետ համագործակցությունն այս առումով առաջնային է: Բնական է՝ պետությունը չի կարող բոլոր հաստատությունների մասին հոգ տանել ու ապահովել այն ռեսուրսը, որով պետք է այդ կարողությունները ձևավորվեն: Կարծում եմ՝ թե՛ պետությունը պետք է աջակցի գործատուին, թե՛ գործատուն պետք է փորձի շահագրգռել ուսումնական հաստատությանը»,- նշել է Ռուբեն Թոփչյանը՝ ընդգծելով, որ շեշտը պետք է դնել ոչ միայն տեսական գիտելիքի, այլև գործնական կարողությունների վրա:
Համաժողովի ընթացքում նաև զեկույց է ներկայացվել «Նորարարություն, ձեռնարկատիրություն և ՄԿՈՒ համակարգ․ ինչպես մասնակից դառնալ տնտեսական աճին» թեմայով, որի շրջանակում ներկայացվել է առկա վիճակագրությունը, մատնանշվել են խնդիրները:
Անցկացվել են նաև պանելային քննարկումներ, որոնց ընթացքում արծարծվել են ՄԿՈՒ հաստատությունների ուսումնական ծրագրերի և աշխատաշուկայի կարիքների համապատասխանության խնդիրները:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ