ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանն այսօր լրագրողների հետ հանդիպմանը ներկայացրել է ՀՀ ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի ոլորտների 2024-2030 թվականների ռազմավարությունը, անդրադարձել առանցքային թիրախներին ու նպատակներին:
«Ռազմավարությունը հաստատվեց երկարատև աշխատանքից հետո. այն հիմք է ծառայելու մինչև 2050 թվականի մեր գործունեության համար: Ընդ որում՝ ռազմավարությամբ սահմանված որոշ կետեր մենք արդեն կատարել ենք, օրինակ՝ Եվրոպայի 15 չեմպիոն ունենալու առումով: Աշխարհի չեմպիոնների քանակը բավականին լրացրել ենք. գնում ենք դեպի Օլիմպիական խաղեր»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
Մասսայական սպորտի զարգացումը՝ ռազմավարության առանցքային թիրախ
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ ՀՀ ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի ոլորտների 2024-2030 թվականների ռազմավարությամբ մեծ ուշադրություն է հատկացված մասսայական սպորտի զարգացմանը:
«Վերջին տարիներին զանգվածային նմանօրինակ մեծ միջոցառումներ են «ՀՀ վարչապետի գավաթ» սիրողական մրցաշարերը, որոնք հաջորդ տարվանից մի փոքր փոփոխված ձևաչափով են անցկացվելու»,- ընդգծել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ու տեղեկացրել, որ հաջորդ տարվանից սեղանի թենիսի և հեծանվավազքի մրցաշարերը կդառնան դպրոցական, կավելանա նաև նոր մրցաշար՝ խճուղային հեծանվավազք՝ բազմօրյա ռեժիմով:
Կարեն Գիլոյանի տեղեկացմամբ՝ խճուղային հեծանվավազքի իրականացման ու մրցակցայնության ապահովման նպատակով ձեռք են բերվելու մեծաքանակ հեծանիվներ և տրամադրվելու հանրակրթական դպրոցներին, որպեսզի վերջիններս թիմեր ձևավորեն և մասնակցեն մրցաշարին. «Սա հազարավոր երեխաների թույլ կտա սովորելու հեծանիվ քշել և, ինչու ոչ, այն դարձնելու առօրյա փոխադրամիջոց: Սա կլուծի էկոլոգիայի, առողջ ապրելակերպի բազում խնդիրներ: Եթե կարողանանք առողջ հասարակություն ձևավորել, շատ ավելի լավ կլինի»:
Շարունակվելու է մարզական ենթակառուցվածքների շինարարությունը
ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ շարունակվելու են մարզական ենթակառուցվածքների նորոգումը, հիմնանորոգումն ու կառուցումը:
«Այն, ինչ այսօր անում են մեր մարզիկները՝ բազմափորձ մարզիչների գլխավորությամբ, պարզապես հերոսություն կարելի է համարել: Երբ նախորդ տարի 307 մեդալ ունեցանք, մտածում էինք, որ այն հաճելի պատահականության արդյունք է, և դժվար թե նորից կարողանանք այդ քանակի մեդալներ ապահովել: Փորձը ցույց տվեց, որ Հայաստանի մարզական ներուժն ավելին է, քան 307 մեդալը, և այսօր մենք ունենք 435 մեդալ, ընդ որում՝ կան մրցումներ, որոնք դեռևս ընթացքում են: Այդուհանդերձ, ենթակառուցվածքների առումով դեռ շատ անելիքներ ունենք: Այս առումով անհրաժեշտ է նշել՝ Հայաստանի կառավարությունը մարզական ենթակառուցվածքների շինարարության հսկայածավալ աշխատանքներ է իրականացնում»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
Նրա տեղեկացմամբ՝ Արմավիրի մարզում շուտով շահագործման կհանձնվի Սիմոն Մարտիրոսյանի անվան ծանրամարտի մասնագիտացված մարզադպրոցը, իսկ արդեն հաջորդ տարի Շենգավիթ վարչական շրջանում շահագործման կհանձնվեն գեղարվեստական մարմնամարզության և ակրոբատիկայի օլիմպիական մանկապատանեկան մարզադպրոցն ու հեծանվային սպորտի մարզադպրոցը: Մեկ տարի անց էլ Գյումրիում շահագործման կհանձնվի Արթուր Ալեքսանյանի անվան մարզահամալիրը, որտեղ նաև ամենաբարձր կարգի մրցումներ ընդունելու հնարավորություն կլինի:
Կարեն Գիլոյանն ընդգծել է՝ յուրաքանչյուր խոշորացված համայնքում նախատեսվում է ունենալ տիպային մարզական կառույց՝ լողավազանի, ֆիթնես դահլիճի, խաղային մարզաձևերի և այլ հնարավորություններով. եկող տարվա համար արդեն նախատեսված է նման կառույցների նախագծում Եղեգնաձորում և Բերդում:
«Բավականին լուրջ կառույց ենք նախատեսում: Վստահ ենք՝ կգա ժամանակ, երբ Հայաստանի բոլոր մարզերում մարդիկ հնարավորություն կունենան զբաղվելու թե՛ պրոֆեսիոնալ սպորտով, թե՛ ֆիթնեսով, թե՛ առհասարակ առողջ ապրելակերպով: Սա նոր թափ կհաղորդի մասսայական սպորտին, միաժամանակ մեծ նվաճումների սպորտով զբաղվողների թիվը կավելանա, որը հետագայում կհանգեցնի որակի»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
Միջազգային մրցաշարերի ընդունում Հայաստանում
Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ ռազմավարության առանձին և կարևոր ուղղություն է Հայաստանի Հանրապետությունում միջազգային խոշոր մրցաշարերի հյուրընկալումը՝ տարին առնվազն մեկ անգամ: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի ընդգծմամբ՝ վերջին տարիներին այն իրականացվում է բավականին մեծ հաջողությամբ և արդեն իսկ հանգեցրել է միջազգային սպորտային քարտեզի վրա Հայաստանի դիրքի ամրապնդմանը. «Մոտավոր հաշվարկներով շուրջ 220 մլն հեռուստադիտող տարբեր հարթակներով հետևել է այդ մրցումների ընթացքին, իսկ Մարզահամերգային համալիրին է վերադարձվել «մարզական» բաղադրիչը: Վերջին 2 տարում 6 խոշոր մրցում ենք անցկացրել: Եվ այս քաղաքականությունը լինելու է շարունակական, քանի որ բանակցում ենք մի շարք մարզաձևերից միջազգային մրցումներ հյուրընկալելու վերաբերյալ»:
Կարեն Գիլոյանն անդրադարձել է նաև մարզիչների կամավոր ատեստավորման գործընթացին՝ տեղեկացնելով, որ հաջորդ տարվանից դրան մասնակցելու և ըստ այդմ աշխատավարձերի բարձրացման հնարավորություն են ունենալու 10-ից ավելի մարզաձևերի մարզիչներ: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նաև նշել է՝ շարունակելու են գործել բարձր նվաճումներ ունեցող մարզիկների, նրանց մարզիչների խրախուսման գործիքները, որը թե՛ միանվագ, թե՛ ամսական կտրվածքով դրամական շոշափելի աջակցություն է:
2024-ը՝ Օլիմպիական տարի
Անդրադառնալով Փարիզի 2024 թվականի ամառային օլիմպիական խաղերին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը կարևորել է Հայաստանի ազգային օլիմպիական կոմիտեի հետ համագործակցությունը:
«Միասին պետք է գնանք դեպի Փարիզ-2024: Կարծում ենք՝ 20-25 օլիմպիական ուղեգիր ունենալը միանգամայն իրատեսական է, թեև կարևորը մասնակցության որակն է: ՕԽ-ին մասնակցությունը, իհարկե, արդեն իսկ մեծ նվաճում է, բայց պետք է իրատես լինել ու հասկանալ, թե ինչ արդյունքներ կարող ենք գրանցել: Կարծում եմ՝ այն մարզիկները, որոնք մեդալներ նվաճեցին ընթացիկ տարում, ի զորու են նաև Օլիմպիական խաղերում մրցանակային տեղեր զբաղեցնելու և, ինչու ոչ, չեմպիոն հռչակվելու: Իհարկե, շատ կարևոր է, թե ինչպես կմոտենանք Փարիզ-2024-ին: Հնարավոր է՝ որոշ թիմեր վերջին ուսումնամարզական հավաքները անցկացնեն հենց Ֆրանսիայի մայրաքաղաքում»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ մեծ են սպասելիքները հրաձգությունից, հատկապես որ առաջիկայում հավաքականի մյուս առաջատարի՝ Բենիկ Խլղաթյանի մասնակցությունը Փարիզի Օլիմպիական խաղերին ևս կհաստատվի:
«Հավատացած եմ, որ շատ լուրջ ակնկալիքներ պետք է ունենանք հրաձգությունից: Էլմիրա Կարապետյանն առաջինը նվաճեց Փարիզ-2024-ի ուղեգիրն ու ըստ իս՝ մեծ հավակնություններ ունի: Ամենայն հավանականությամբ, առաջիկայում կհաստատվի նաև Բենիկ Խլղաթյանի վարկանիշը, իսկ սա նշանակում է, որ Փարիզ-2024-ի հրաձգության մրցումներին կմասնակցենք նաև զույգով»,- նշել է Կարեն Գիլոյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը, պատասխանելով լրագրողների հարցերին, անդրադարձել է ազգային մարզադաշտի կառուցմանը, դպրոցներում ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի դասավանդման բարելավման ուղղությամբ նախարարության կողմից իրականացվող ծրագրերին, Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված մարզիկներին և մարզիչներին սպորտային կյանքում ներգրավմանը և մի շարք ոլորտային այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ