ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանն այսօր լրագրողների հետ հանդիպմանը ներկայացրել է ՀՀ ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի ոլորտների 2024-2030 թվականների ռազմավարությունը, անդրադարձել առանցքային թիրախներին ու նպատակներին:
«Ռազմավարությունը հաստատվեց երկարատև աշխատանքից հետո. այն հիմք է ծառայելու մինչև 2050 թվականի մեր գործունեության համար: Ընդ որում՝ ռազմավարությամբ սահմանված որոշ կետեր մենք արդեն կատարել ենք, օրինակ՝ Եվրոպայի 15 չեմպիոն ունենալու առումով: Աշխարհի չեմպիոնների քանակը բավականին լրացրել ենք. գնում ենք դեպի Օլիմպիական խաղեր»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
Մասսայական սպորտի զարգացումը՝ ռազմավարության առանցքային թիրախ
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ ՀՀ ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի ոլորտների 2024-2030 թվականների ռազմավարությամբ մեծ ուշադրություն է հատկացված մասսայական սպորտի զարգացմանը:
«Վերջին տարիներին զանգվածային նմանօրինակ մեծ միջոցառումներ են «ՀՀ վարչապետի գավաթ» սիրողական մրցաշարերը, որոնք հաջորդ տարվանից մի փոքր փոփոխված ձևաչափով են անցկացվելու»,- ընդգծել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ու տեղեկացրել, որ հաջորդ տարվանից սեղանի թենիսի և հեծանվավազքի մրցաշարերը կդառնան դպրոցական, կավելանա նաև նոր մրցաշար՝ խճուղային հեծանվավազք՝ բազմօրյա ռեժիմով:
Կարեն Գիլոյանի տեղեկացմամբ՝ խճուղային հեծանվավազքի իրականացման ու մրցակցայնության ապահովման նպատակով ձեռք են բերվելու մեծաքանակ հեծանիվներ և տրամադրվելու հանրակրթական դպրոցներին, որպեսզի վերջիններս թիմեր ձևավորեն և մասնակցեն մրցաշարին. «Սա հազարավոր երեխաների թույլ կտա սովորելու հեծանիվ քշել և, ինչու ոչ, այն դարձնելու առօրյա փոխադրամիջոց: Սա կլուծի էկոլոգիայի, առողջ ապրելակերպի բազում խնդիրներ: Եթե կարողանանք առողջ հասարակություն ձևավորել, շատ ավելի լավ կլինի»:
Շարունակվելու է մարզական ենթակառուցվածքների շինարարությունը
ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ շարունակվելու են մարզական ենթակառուցվածքների նորոգումը, հիմնանորոգումն ու կառուցումը:
«Այն, ինչ այսօր անում են մեր մարզիկները՝ բազմափորձ մարզիչների գլխավորությամբ, պարզապես հերոսություն կարելի է համարել: Երբ նախորդ տարի 307 մեդալ ունեցանք, մտածում էինք, որ այն հաճելի պատահականության արդյունք է, և դժվար թե նորից կարողանանք այդ քանակի մեդալներ ապահովել: Փորձը ցույց տվեց, որ Հայաստանի մարզական ներուժն ավելին է, քան 307 մեդալը, և այսօր մենք ունենք 435 մեդալ, ընդ որում՝ կան մրցումներ, որոնք դեռևս ընթացքում են: Այդուհանդերձ, ենթակառուցվածքների առումով դեռ շատ անելիքներ ունենք: Այս առումով անհրաժեշտ է նշել՝ Հայաստանի կառավարությունը մարզական ենթակառուցվածքների շինարարության հսկայածավալ աշխատանքներ է իրականացնում»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
Նրա տեղեկացմամբ՝ Արմավիրի մարզում շուտով շահագործման կհանձնվի Սիմոն Մարտիրոսյանի անվան ծանրամարտի մասնագիտացված մարզադպրոցը, իսկ արդեն հաջորդ տարի Շենգավիթ վարչական շրջանում շահագործման կհանձնվեն գեղարվեստական մարմնամարզության և ակրոբատիկայի օլիմպիական մանկապատանեկան մարզադպրոցն ու հեծանվային սպորտի մարզադպրոցը: Մեկ տարի անց էլ Գյումրիում շահագործման կհանձնվի Արթուր Ալեքսանյանի անվան մարզահամալիրը, որտեղ նաև ամենաբարձր կարգի մրցումներ ընդունելու հնարավորություն կլինի:
Կարեն Գիլոյանն ընդգծել է՝ յուրաքանչյուր խոշորացված համայնքում նախատեսվում է ունենալ տիպային մարզական կառույց՝ լողավազանի, ֆիթնես դահլիճի, խաղային մարզաձևերի և այլ հնարավորություններով. եկող տարվա համար արդեն նախատեսված է նման կառույցների նախագծում Եղեգնաձորում և Բերդում:
«Բավականին լուրջ կառույց ենք նախատեսում: Վստահ ենք՝ կգա ժամանակ, երբ Հայաստանի բոլոր մարզերում մարդիկ հնարավորություն կունենան զբաղվելու թե՛ պրոֆեսիոնալ սպորտով, թե՛ ֆիթնեսով, թե՛ առհասարակ առողջ ապրելակերպով: Սա նոր թափ կհաղորդի մասսայական սպորտին, միաժամանակ մեծ նվաճումների սպորտով զբաղվողների թիվը կավելանա, որը հետագայում կհանգեցնի որակի»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
Միջազգային մրցաշարերի ընդունում Հայաստանում
Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ ռազմավարության առանձին և կարևոր ուղղություն է Հայաստանի Հանրապետությունում միջազգային խոշոր մրցաշարերի հյուրընկալումը՝ տարին առնվազն մեկ անգամ: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի ընդգծմամբ՝ վերջին տարիներին այն իրականացվում է բավականին մեծ հաջողությամբ և արդեն իսկ հանգեցրել է միջազգային սպորտային քարտեզի վրա Հայաստանի դիրքի ամրապնդմանը. «Մոտավոր հաշվարկներով շուրջ 220 մլն հեռուստադիտող տարբեր հարթակներով հետևել է այդ մրցումների ընթացքին, իսկ Մարզահամերգային համալիրին է վերադարձվել «մարզական» բաղադրիչը: Վերջին 2 տարում 6 խոշոր մրցում ենք անցկացրել: Եվ այս քաղաքականությունը լինելու է շարունակական, քանի որ բանակցում ենք մի շարք մարզաձևերից միջազգային մրցումներ հյուրընկալելու վերաբերյալ»:
Կարեն Գիլոյանն անդրադարձել է նաև մարզիչների կամավոր ատեստավորման գործընթացին՝ տեղեկացնելով, որ հաջորդ տարվանից դրան մասնակցելու և ըստ այդմ աշխատավարձերի բարձրացման հնարավորություն են ունենալու 10-ից ավելի մարզաձևերի մարզիչներ: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նաև նշել է՝ շարունակելու են գործել բարձր նվաճումներ ունեցող մարզիկների, նրանց մարզիչների խրախուսման գործիքները, որը թե՛ միանվագ, թե՛ ամսական կտրվածքով դրամական շոշափելի աջակցություն է:
2024-ը՝ Օլիմպիական տարի
Անդրադառնալով Փարիզի 2024 թվականի ամառային օլիմպիական խաղերին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը կարևորել է Հայաստանի ազգային օլիմպիական կոմիտեի հետ համագործակցությունը:
«Միասին պետք է գնանք դեպի Փարիզ-2024: Կարծում ենք՝ 20-25 օլիմպիական ուղեգիր ունենալը միանգամայն իրատեսական է, թեև կարևորը մասնակցության որակն է: ՕԽ-ին մասնակցությունը, իհարկե, արդեն իսկ մեծ նվաճում է, բայց պետք է իրատես լինել ու հասկանալ, թե ինչ արդյունքներ կարող ենք գրանցել: Կարծում եմ՝ այն մարզիկները, որոնք մեդալներ նվաճեցին ընթացիկ տարում, ի զորու են նաև Օլիմպիական խաղերում մրցանակային տեղեր զբաղեցնելու և, ինչու ոչ, չեմպիոն հռչակվելու: Իհարկե, շատ կարևոր է, թե ինչպես կմոտենանք Փարիզ-2024-ին: Հնարավոր է՝ որոշ թիմեր վերջին ուսումնամարզական հավաքները անցկացնեն հենց Ֆրանսիայի մայրաքաղաքում»,- ասել է Կարեն Գիլոյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ մեծ են սպասելիքները հրաձգությունից, հատկապես որ առաջիկայում հավաքականի մյուս առաջատարի՝ Բենիկ Խլղաթյանի մասնակցությունը Փարիզի Օլիմպիական խաղերին ևս կհաստատվի:
«Հավատացած եմ, որ շատ լուրջ ակնկալիքներ պետք է ունենանք հրաձգությունից: Էլմիրա Կարապետյանն առաջինը նվաճեց Փարիզ-2024-ի ուղեգիրն ու ըստ իս՝ մեծ հավակնություններ ունի: Ամենայն հավանականությամբ, առաջիկայում կհաստատվի նաև Բենիկ Խլղաթյանի վարկանիշը, իսկ սա նշանակում է, որ Փարիզ-2024-ի հրաձգության մրցումներին կմասնակցենք նաև զույգով»,- նշել է Կարեն Գիլոյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը, պատասխանելով լրագրողների հարցերին, անդրադարձել է ազգային մարզադաշտի կառուցմանը, դպրոցներում ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի դասավանդման բարելավման ուղղությամբ նախարարության կողմից իրականացվող ծրագրերին, Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված մարզիկներին և մարզիչներին սպորտային կյանքում ներգրավմանը և մի շարք ոլորտային այլ խնդիրների:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ