ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունում այսօր տեղի է ունեցել «Կրթության զարգացման և նորարարությունների ազգային կենտրոն» հիմնադրամի (ԿԶՆԱԿ) հոգաբարձուների խորհրդի հերթական նիստը, որը վարել է ԿԳՄՍ նախարար, խորհրդի նախագահ Ժաննա Անդրեասյանը:
Նիստին մասնակցել են հոգաբարձուների խորհրդի անդամները, ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը և ԿԶՆԱԿ-ի տնօրենի պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը:
Խորհրդի նիստի օրակարգում ընդգրկված էին մի շարք հարցեր, այդ թվում՝ ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի նոր կառուցվածքի հաստատումը, ԿԶՆԱԿ-ի «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի 2023թ. 3-րդ եռամսյակի գործողությունների պլանի հաշվետվությունների հաստատումը և այլն:
Ողջունելով ներկաներին՝ ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանն առանձնացրել է հատկապես հիմնադրամի նոր կառուցվածքի հաստատումը:
«ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի ստեղծումն ի սկզբանե նպատակ է ունեցել ձևավորելու այնպիսի միջավայր, որը միտված կլինի կրթության բովանդակության բարելավմանն ու դպրոցների աջակցությանը, և որտեղ մշտապես գաղափարների գեներացման հնարավորություն կստեղծվի»,- ասել է նախարարը:
ԿԶՆԱԿ-ի տնօրենի պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանն ընդգծել է, որ հիմնադրամը ստեղծվել է 2021 թվականին՝ ունենալով իր առջև դրված հստակ խնդիրներ, մասնավորապես՝ հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի փորձարկումը Տավուշի մարզում, առարկայական ծրագրերի փորձարկումը և, ըստ անհրաժեշտության, լրամշակումը, ուսուցիչներին մեթոդական աջակցության տրամադրումը: Այս աշխատանքների իրականացման նպատակով ձևավորվել են բնագավառների, չափորոշիչների, գնահատման ու վերապատրաստումների բաժինները: Արտաշես Թորոսյանի խոսքով՝ այս բաժինները բավականին ինտենսիվ աշխատանք են կատարել, սակայն ներկայում, երբ չափորոշչի ներդրման հետ կապված աշխատանքները մտել են առավել կայուն փուլ, հիմնադրամի կառուցվածքը փոփոխելու անհրաժեշտություն կա:
«Պարբերաբար անհրաժեշտություն է առաջանում աշխատանքներում ներգրավել համակարգում առկա կարող մասնագետներ, որ աշխատում են դպրոցներում, կրթության բնագավառում իրենց գործունեությունն իրականացնող հասարակական և միջազգային կազմակերպություններում: Բացի այդ՝ մշտապես կարիք է լինում այցելել ՀՀ տարբեր մարզեր՝ դասալսումներ, կարիքների գնահատում, հետազոտություններ իրականացնելու նպատակով: Փորձագետների միջոցով հնարավորություն կստեղծվի ներգրավել մասնագետներ հենց մարզերից»,- ներկայացրել է Արտաշես Թորոսյանը:
ԿԶՆԱԿ-ի տնօրենի պաշտոնակատարի տեղեկացմամբ՝ պարբերաբար հայտարարվելու է փորձագետների բաց մրցույթ, և ձևավորվելու է փորձագետների շտեմարան: Ըստ այդմ՝ հիմնադրամի հաստիքների շուրջ 40%-ը կազմելու են փորձագետները:
Խուրհուրդը հաստատել է նաև ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» (ԴՍԵԲ) հիմնարկի 2023 թվականի երրորդ եռամսյակի գործողությունների պլանի հաշվետվությունը, որը ներկայացրել է հիմնարկի տնօրեն Սաթենիկ Մկրտչյանը: Վերջինս հոգաբարձուների խորհրդի անդամներին է ներկայացրել ծրագրի զարգացման հիմնական ձեռքբերումները և ուղղությունները՝ առանցքային փաստերով, հիմնական բաղադրիչներով, հաջողության պատմություններով: Սաթենիկ Մկրտչյանը նաև ընդգծել է՝ «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկը վերահսկում է դպրոցներում ծրագրի իրականացումը, մշակում ճաշացանկեր, մասնագիտական դասընթացներ կազմակերպում ծրագրի շահագրգիռ կողմերի համար:
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը շեշտել է, որ մեր երկրում «Դպրոցական սնունդ» ծրագրի հաջող իրականացումն դրական օրինակ է այլ երկրների համար: ԿԳՄՍ նախարարը նաև կարևորել է Երևանի դպրոցները ևս ծրագրի շահառուների ցանկում ընդգրկելու անհրաժեշտությունը:
Հիշեցնենք՝ դպրոցական ճաշարանների վերանորոգումից, կահավորումից, տաք սննդին անցումից հետո քայլ առ քայլ ծրագրի կառավարումը հանձնվել է ՀՀ կառավարությանը և 2023 թ. հուլիսին ամբողջովին ազգայնացվել. այսօր ծրագրից օգտվում են ՀՀ բոլոր մարզերի 1000 դպրոցների 100 հազարից ավելի երեխաներ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ