ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը նախադպրոցական կրթական ծրագրեր և նախադպրոցական ծառայություններ իրականացնող հաստատությունների լիցենզավորման գործընթացի վերաբերյալ իրավական խորհրդատվություն տալու նպատակով հաստատությունների ներկայացուցիչների համար կազմակերպել էր հանդիպում:
ԿԳՄՍՆ լիցենզավորման վարչության պետ Աշոտ Արշակյանը, Լիցենզավորման և թույլտվությունների բաժնի պետ Վարուժան Խաչատրյանը և Հանրակրթության վարչության հանրակրթության և արտադպրոցական կրթության քաղաքականության մշակման և վերլուծության բաժնի գլխավոր մասնագետ Թեհմինե Կարախանյանը պատասխանել են հանդիպմանը մասնակից կազմակերպությունների ներկայացուցիչների հարցերին, ներկայացրել պարզաբանումներ պահանջվող փաստաթղթերի, կրթական ծրագրերի փորձաքննության և այլ հարցերի վերաբերյալ:
Հիշեցնենք՝ ըստ սահմանված ժամկետի՝ նախադպրոցական կրթական ծրագրերն (այլընտրանքային, հեղինակային) ու ծառայությունները մինչև 2023 թ. դեկտեմբերի 30-ը պետք է գործունեության լիցենզիա ստանան, այլապես նրանց գործունեությունը կդիտվի անօրինական:
Հանդիպումն անցել է հարց ու պատասխանի ձևաչափով: Նախադպրոցական հաստատությունների ներկայացուցիչներին, մասնավորապես, հետաքրքրել է՝ ինչ հիմքով պետք է առաջնորդվել ծրագիրը հաստատման ներկայացնելիս, ինչ լեզվով այն կարող է լինել, փաստաթղթերի ներկայացման եղանակը, ովքեր պետք է համալրեն հաստիքները, շենքային պայմանների առանձնահատկությունները, կարգավիճակի փոփոխման հնարավոր ժամկետները, լրացուցիչ ծառայությունների օրինականությունը և այլն:
Լիցենզավորման վարչության պետ Աշոտ Արշակյանն իրազեկել է, որ նախադպրոցական ծառայություններ և այլընտրանքային ու հեղինակային կրթական ծրագրեր իրականացնող հաստատությունները լիցենզավորվելու նպատակով պետք է ԿԳՄՍ նախարարություն ներկայացնեն ԿԳՄՍ նախարարի՝ 2022 թ. դեկտեմբերի 9-ի 81-Ն հրամանով հաստատված ձևաչափին համապատասխան ծրագիր, որի՝ փորձաքննությամբ հաստատվելուց հետո միայն ՀՀ կառավարության 808-Ն որոշմամբ հաստատված փաստաթղթերի փաթեթը ներկայացնեն լիցենզավորման: Իսկ համալիր կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատությունները փաստաթղթերը ներկայացնում են՝ առաջնորդվելով միայն 808-Ն որոշմամբ: Փորձաքննության ներկայացվող ծրագրի լեզուն միայն հայերենն է: Փաստաթղթերը հնարավոր է ներկայացնել թե՛ էլեկտրոնային, թե՛ թղթային տարբերակներով:
ԿԳՄՍՆ ներկայացուցիչներն ընդգծել են՝ այն կազմակերպությունները, որոնք մինչև 2023 թ. դեկտեմբերի 30-ը ծրագրի կամ լիցենզիայի հայտ կներկայացնեն, կհամարվեն լիցենզավորման գործընթացի մեջ:
Այն հաստատությունները, որոնք լիցենզավորված են, պետք է դիմեն դրանք վերաձևակերպելու նպատակով: Դրանք կրկին լիցենզավորվելու են միայն այն դեպքում, եթե ծրագրի կամ ծառայության փոփոխություն անեն:
Ըստ Աշոտ Արշակյանի՝ նախադպրոցական հաստատությունները պարտադիր պետք է ունենան իրավաբանական անձի կարգավիճակ. անհատ ձեռներեցը օրենքի պահանջով չի կարող նախադպրոցական կրթության գործունեություն ծավալել: Ընդգծվել է՝ հաստատության կանոնադրությունը պետք է լինի օրինակելի կանոնադրության դրույթներին համահունչ և չհակասի վերջինիս:
Կարևորվել է, որ ծրագիրը համապատասխանի նախադպրոցական տարիքի երեխայի տարիքային զարգացման առանձնահատկություններին և չհակասի նախադպրոցական կրթության պետական չափորոշչին: Հանրակրթության վարչության ներկայացուցիչ Թեհմինե Կարախանյանի տեղեկացմամբ՝ մշակվել են չափորոշչից բխող ծրագրերը, որոնք փորձարկման փուլում են: Այդ ծրագրերում յուրաքանչյուր երեխայի համար նախատեսված է գնահատման բաժին:
Հաստիքների վերաբերյալ հարցադրումներին Աշոտ Արշակյանը պատասխանել է, որ մինչև այժմ չլիցենզավորված հաստատությունները պետության կողմից ճանաչված չեն, և դրանց՝ համալիր ծրագիր իրականացնող աշխատակիցների աշխատանքային փորձը չի հաշվվելու: «Հարցը քննարկման փուլում է: Պետք է իրավական ճանապարհը գտնենք, որով ԱՁ-ում աշխատանքային փորձը հնարավոր կլինի ճանաչելի դարձնել»,- ասել է ԿԳՄՍՆ լիցենզավորման վարչության պետը: Հաստատության տնօրենին ներկայացվող պահանջների վերաբերյալ հարցին ԿԳՄՍՆ աշխատակիցները պատասխանել են, որ «Նախադպրոցական կրթության մասին» օրենքով գործադիր տնօրենը պետք է ունենա հավաստագիր, բարձրագույն կրթություն և վերջին 7 տարվա ընթացքում 5 տարվա մանկավարժական կամ կառավարչական ստաժ: Տարակարգի բացակայությունը չի կարող բացասաբար ազդել լիցենզավորման վրա:
Նախադպրոցական հաստատությունների շենքերը կարող են լինել և՛ հասարակական, և՛ բնակելի նշանակության և պարտադիր պետք է ունենան կա՛մ սեփականության, կա՛մ օգտագործման իրավունք՝ սահմանված կադաստրի վկայականով և նոտարով: Նոր հասցե տեղափոխվելու դեպքում անհրաժեշտ է վերալիցենզավորվել, այլապես գործունեությունը կդադարեցվի:
Ոլորտի ներկայացուցիչները հետաքրքրվել են նաև, թե համալիր ծրագրին զուգահեռ լրացուցիչ կրթական ծրագրեր իրականացնելու դեպքում ինչպես պետք է վարվել: Ի պատասխան՝ իրազեկվել է, որ լրացուցիչ կրթական ծրագրեր կարող են իրականացնել այն հաստատությունները, որոնք ունեն համալիր ծրագիր իրականացնելու լիցենզիա: Տեղեկացվել է, որ օրերս կհրապարակվի պարզաբանում, թե որ ծառայությունները լիցենզավորման ենթակա չեն:
Նշենք, որ ներկայում Հայաստանում գործում են ավելի քան 300 կազմակերպություններ` հիմնականում զարգացման կենտրոնների անվան ներքո, որոնք իրականացնում են նախադպրոցական տարբեր կրթական ծրագրեր (այդ թվում՝ համալիր, այլընտրանքային, հեղինակային) և նախադպրոցական ծառայություններ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ