ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը լրագրողների հետ հանդիպմանն այսօր անդրադարձել է նաև նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում 2023 թվականին իրականացված աշխատանքներին:
Այս համատեքստում նա առանձնակի կարևորել է «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» նոր օրենքի մշակումը: Արաքսիա Սվաջյանը տեղեկացրել է՝ օրենքի նախագիծը հավանության է արժանացել ՀՀ կառավարության նիստում և ներկայացվել Աժ։ Նախագծերի փաթեթով առաջարկվող փոփոխությունները ներառում են մի շարք առանցքային ուղղություններ, այդ թվում՝ ՄԿՈՒ օրենքում օգտագործվող հասկացությունների և դրանց սահմանումների ներդաշնակեցում, աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության (դուալ) համակարգի կատարելագործում, կրթության կառավարման ու կազմակերպման համագործակցային մոդելի ներդրում՝ սոցիալական գործընկերության պատասխանատվություն և այլն:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը ներկայացրել է նաև ՄԿՈՒ ոլորտում ներդրված կրթաթոշակային քաղաքականությունը, որը սեպտեմբերից վերանայվել է մի շարք ուղղություններով, այդ թվում՝ գյուղատնտեսական, արդյունաբերական և շինարարական: Մասնավորապես՝ ՀՀ կառավարության կողմից յուրաքանչյուր տարի հաստատված առաջնահերթ և կարևոր ոլորտների մասնագիտությունների ցանկով հիմնական կրթության հիմքով ընդունված ուսանողներին առաջին կուրսում տրամադրվում է 50000 դրամի չափով կրթաթոշակ, իսկ հաջորդ կուրսերում՝ նախորդ ուսումնական տարվա արդյունքներով. միայն «գերազանց» և (կամ) «լավ» գնահատականներ ունենալու դեպքում՝ 50000 դրամի չափով, իսկ 75 տոկոսից ոչ պակասը «գերազանց» և (կամ) «լավ» գնահատականներ ունենալու դեպքում՝ 40000 դրամի չափով: «Առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների սոցիալական պաշտպանության մասին» կամ «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին» օրենքներով սահմանված սոցիալական խմբի, ինչպես նաև սահմանամերձ և բարձրլեռնային բնակավայրերի ուսումնական հաստատության ուսանողներին՝ գերազանց առաջադիմության դեպքում տրվում է 25000 դրամի չափով կրթաթոշակ:
4 նոր մասնագիտություն՝ ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատություններում
Արաքսիա Սվաջյանը նաև տեղեկացրել է՝ 2023 թվականի դրությամբ դուալ ուսուցման մոդելը ներդրված է Հայաստանի 20 հաստատությունում` շուրջ 24 մասնագիտությամբ (գյուղատնտեսության, ՏՏ, գինեգործության, զբոսաշրջության, ճշգրիտ ճարտարագիտության, լոգիստիկայի ոլորտների գծով)։ 2023 թվականին մշակվել և փորձնական ներդրվել է դուալ (երկակի) ուսուցման համակարգ՝ 4 գյուղատնտեսական մասնագիտությունով. գործընթացը շարունակական է։
Վերանայման փուլում է գտնվում նաև նախնական /արհեստագործական/ և միջին մասնագիտական կրթության մասնագիտությունների և որակավորումների ցանկը, որի նպատակն է դրանք դարձնել առավել նպատակային, աշխատաշուկայի կարիքներին համապատասխան, ինչպես նաև զբաղմունքների միջազգային դասակարգիչներին և կրթական ծրագրերին: Աշխատանքների ավարտը նախատեսված է 2024 թվականին:
2023 թվականին 4 նոր մասնագիտություն է ներդրվել ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատություններում՝ «Ավիացիոն սարքեր և համալիրներ», «Բազմուղի հեռահաղորդակցման համակարգեր», «Ավտոմատիկան, հեռուստամեխանիկան և կապը տրանսպորտում (ըստ տրանսպորտային տեսակների)», «Գինեգործություն» և «Ագրոնոմիա»։
Միավորվել և վերակազմակերպվել են 5 ուսումնական հաստատություններ
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն անդրադարձել է նաև ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատությունների և դրանցում ուսուցանվող մասնագիտական ծրագրերի օպտիմալացման գործընթացին: Արաքսիա Սվաջյանի խոսքով՝ միավորվել և վերակազմակերպվել են 5 ուսումնական հաստատություններ, վերակազմակերպման նպատակով քարտեզագրվել են 10 ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատություններ՝ առաջիկա 2 տարիների ընթացքում: Իրականացվել է Երևանի և մարզերի ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատությունների շենքային պայմանների բարելավում, գույքով և սարքավորումներով հագեցում։ Ընթացքի մեջ են 6 ուսումնական հաստատությունների շենքային պայմանների բարելավման աշխատանքները, 2023 թվականին 2 ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատությունների տրամադրվել է 7 համակազմ ուսումնալաբորատոր գույք և սարքավորում: Աշխատանքները կրում են շարունակական բնույթ:
Կարողությունների զարգացման ծրագրեր ՄԿՈՒ ոլորտում
Նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն առանձնահատուկ կարևորել է նաև ոլորտում կարողությունների զարգացման ծրագրերը՝ տեղեկացնելով, որ այս տարի ՄԿՈՒ ոլորտի հանրակրթական առարկաներ դասավանդող 60-ից ավելի մանկավարժներ կամավոր ատեստավորման շնորհիվ բարձրացված դրույքաչափ և հավելավճար կունենան:
Արաքսիա Սվաջյանը նաև տեղեկացրել է, որ հանրային քննարկման է ներկայացվել «Արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների ատեստավորման հանձնաժողովների ձևավորման, դրանց գործունեության և ատեստավորման ենթակա մանկավարժական աշխատողների վերապատրաստման և ատեստավորման կարգը»։ Վերոնշյալ նախագծի արդյունքում նախատեսվում է մանկավարժական աշխատողների աշխատավարձերի բարձրացում և հավելավճարի տրամադրում. փոփոխության արդյունքում դրույքաչափը կդառնա 200 000 ՀՀ դրամ, և ըստ ատեստավորման արդյունքի՝ կտրամադրվի համապատասխան չափի (30%, 40%, 50%) հավելավճար:
ԼՂ-ից բռնի տեղահանված ուսանողների աջակցության ծրագրեր
Արաքսիա Սվաջյանը նաև տեղեկացրել է, որ Կառավարությունը երեկվա նիստում հաստատել է ՀՀ նախնական (արհեստագործական), միջին, բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների վճարովի համակարգում մինչև 2023 թվականի սեպտեմբերի 19-ն ընդգրկված Լեռնային Ղարաբաղի սովորողների ուսման վարձի փոխհատուցման տրամադրման կարգը: Նոր որոշման շահառուները մոտ 935 ուսանողներ են, որոնցից 75-ը՝ ՄԿՈՒ ոլորտից: Այս որոշմամբ փոխհատուցվելու է 2023/24 ուստարվա առաջին կիսամյակի ուսման վարձը:
Արաքսիա Սվաջյանը հիշեցրել է, որ հոկտեմբերի 12-ի որոշմամբ հաստատվել էր սեպտեմբերի 19-ից հետո Լեռնային Ղարաբաղից բռնի տեղահանված ԼՂ-ում նախնական և միջին, բարձրագույն մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացրած ուսումնական հաստատությունների առկա և հեռակա ուսուցման համակարգի ուսանողներին ուսման վարձի լրիվ կամ մասնակի փոխհատուցման նպատակով կրթաթոշակի տրամադրման կարգը: Այս պահի դրությամբ այդ խմբի ավելի քան 1100 ուսանող ընդգրկված է քոլեջներում և ուսումնարաններում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ