Ազգային ժողովում այսօր առաջին ընթերցմամբ քննարկվել է «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» օրենքի նախագիծը. հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ օրենսդրական այս նոր փաթեթով նախատեսվում են մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտի կարևորագույն կարգավորումներ:
«Իրականացնում ենք ոլորտի համապատասխանեցում միջազգային ընդունված չափորոշիչներին՝ սկսելով հասկացությունների սահմանումներից: Ոլորտի անվանումը միջազգայնացման տրամաբանությանն է համապատասխանեցված»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարը նաև տեղեկացրել է, որ վերացվում է մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների երկու տեսակների` քոլեջների և ուսումնարանների միջև տարբերակումը, գործելու է միայն քոլեջ տեսակը` պահպանելով կրթական ծրագրերի մակարդակները` արհեստագործական և միջին մասնագիտական ուղղություններով:
Մյուս կարևոր փոփոխություններից մեկն այն է, որ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցումը ինստիտուցիոնալ ներդրվում է ոլորտում և դառնում է կրթության կազմակերպման հիմնական ձև, ընդ որում՝ օրենսդրությունը կարգավորում է ոչ միայն աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման ձևերը, այլև նկարագրում է կառուցվածքը՝ առանձնացնելով դուալ կրթության համակարգող մարմինը, ինչպես նաև տարբեր գերատեսչությունների և կառույցների գործառույթներն այս նոր գործող կազմակերպական կառուցվածքում:
«Շատ կարևոր է, որ մենք նորովի և նոր որակով ենք նկարագրում սոցիալական գործընկերության տրամաբանությունը՝ մասնավորապես ընդգծելով մասնավոր կազմակերպությունների հետ համագործակցության նոր ձևաչափերը, որոնք կարող են դրսևորվել ընդհուպ մինչև հաստատությունների համատեղ կառավարման մոդելները: Ամբողջությամբ վերանայվում է կրթական ծրագրերի կառուցվածքը. դրանք հիմնվելու են վերջնարդյունքների վրա, բխելու են ազգային և ոլորտային շրջանակից, ոլորտում գործելու է կրեդիտային համակարգը, ինչը նաև էապես մեծացնելու է շարժունության հնարավորությունները»,- ներկայացրել է Ժաննա Անդրեասյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ ամբողջությամբ փոխված է նաև մասնագիտական ուսուցման կառավարման համակարգը: Նախատեսված է մասնակցային, թափանցիկ և հաշվետվողական համակարգ, իսկ հաստատությունների տնօրենների համար դրված է զարգացման ծրագրերի անհրաժեշտ պահանջը: Ոլորտում վերանայվում է նաև լիցենզավորման գործընթացը. նախատեսված է երկաստիճան համակարգ, որտեղ լիցենզավորման ենթակա կլինի թե՛ գործունեության թույլտվությունը, թե՛ արդեն բուն կրթական ծրագրերի իրականացումը:
Ըստ նախարարի` ֆինանսավորման համակարգի հիմքում կրթական ծրագրի ապահովման արժեքն է դրվելու. «Ֆինանսավորման տրամաբանությունը ձևավորելով ըստ մեկ ուսանողի կրթության արժեքի` խրախուսելու ենք մրցակցությունը: Ուսանողների համար պետության կողմից կրթության ֆինանսավորման հիմնական ձևը դառնալու է կրթաթոշակի միջոցով ֆինանսավորումը»,- ընդգծել է նախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է՝ վարչական և մանկավարժական անձնակազմի համար նախատեսվում է մասնագիտական զարգացման և վարձատրության փոխկապակցված համակարգի ներդրում: Ըստ այդմ՝ ոլորտում արդեն այս տարվանից կգործի կամավոր ատեստավորման համակարգը: Քոլեջների և ուսումնարանների աշխատակիցները կունենան դրույքաչափի բարձրացման և հավելավճարի հնարավորություն. կամավոր ատեստավորման արդյունքում նրանց աշխատավարձը կսահմանվի 200.000 դրամ, որին, ըստ արդյունքների, կգումարվի նաև 30, 40 և 50 տոկոսի չափով հավելավճար:
ԿԳՄՍ նախարարը, անդրադառնալով ոլորտի կարևորագույն փոփոխություններին, նշել է՝ այս համակարգում ևս ամբողջական ներառականության ապահովման խնդիր է դրված: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ նախագծով ապահովված են համընդհանուր ներառական կրթության ներդրման բոլոր գործիքակազմերն ու անհրաժեշտ ներդրումները:
Հարցուպատասխանի ընթացքում պատգամավորները կարևորել են ոլորտում իրականացվող բարեփոխումները, ինչպես նաև մի շարք հարցեր ուղղել ԿԳՄՍ նախարարին:
Պատգամավոր Զարուհի Բաթոյանը հարց է ուղղել մասնագիտական կրթության հասանելիության մասին, մասնավորապես՝ հանրակացարանային ենթակառուցվածքների առկայության վերաբերյալ՝ տարբեր մարզերի ուսանողների կեցության հարցերը լուծելու համար:
Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է՝ հասանելիությունն ամենակարևոր հարցերից է:
«Բոլոր մարզերում մենք ունենք մասնագիտական կրթության և ուսուցման հաստատություններ: Ամեն դեպքում, եթե ունենք տվյալ մասնագիտությամբ կրթության կազմակերպում կոնկրետ վայրերում, հանրակացարանային պայմաններ որոշ դեպքում արդեն կան, որոշ դեպքերում էլ՝ նախատեսվում են: Կրթության զարգացման պետական ծրագրում որպես խնդիր նշել ենք՝ հաստատությունները պետք է դասակարգվեն հանրապետական կամ տեղային նշանակության: Հանրապետական հաստատությունների համար պետք է ապահովվեն նաև հանրակացարանային և այլ պայմանները, որպեսզի ամբողջ հանրապետությունից հնարավոր լինի այնտեղ կրթություն կազմակերպել: Այսօր մենք այդպիսի օրինակ ունենք Տավուշում՝ Իջևանի քոլեջը, որը ֆրանսիական մոդելով դարձել է գյուղատնտեսական կրթահամալիր, հանրակացարանային ենթակառուցվածք ունի և ակտիվորեն ուսանողներ է ընդունում»,- արձագանքել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նիստի ընթացքում հարակից զեկույցով հանդես է եկել նաև ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Թագուհի Ղազարյանը: Վերջինս ընդգծել է՝ այս օրենքի նախագիծը բարեփոխումների հսկայական փաթեթ է, որն ամբողջությամբ համընկնում է ՀՀ կրթության՝ մինչև 2030 թվականի զարգացման ռազմավարությանը: Թագուհի Ղազարյանը կարևորել է գործատուների անմիջական ներգրավվածության հնարավորությունը ուսումնական հաստատությունների կառավարման համակարգերում, ինչը հնարավորություն կընձեռի պատրաստելու այնպիսի մասնագետների, որոնց պահանջարկն աշխատաշուկայում իսկապես առկա է:
Թագուհի Ղազարյանը նաև շնորհակալություն է հայտնել ԿԳՄՍ նախարարությանը համագործակցության համար, ինչպես նաև տեղական և միջազգային կազմակերպություններին, որոնք իրենց ներդրումն ու աջակցությունն են ցուցաբերել ՄԿՈՒ ոլորտի բարեփոխումներին:
Ամփոփիչ ելույթում ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է՝ այսօր ավելի քան հրամայական է մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում ներդնել այն համակարգը, որը կօգնի ստանալ որակյալ կրթություն:
«Այո, սա ենթադրում է աշխատանք գործատուների հետ, որն անելու ենք շարունակաբար: Ոլորտում համագործակցության բազմաթիվ դրական օրինակներ կան, բայց դուալ կրթության ձևաչափը թույլ է տալիս ունենալ ավելի արդյունավետ և որակյալ համագործակցություն: Այսօր արդեն 24 հաստատություններում ներդրված է դուալ կրթությունը, և մենք տեսնում ենք, թե դա ինչպես է ազդում շրջանավարտների զբաղվածության վրա: Տեսնում ենք նաև, որ այս պահին մեր շրջանավարտների շուրջ 55%-ն իր մասնագիտությամբ աշխատանք է գտնում»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանն ու տեղեկացրել՝ եթե կլինեն առաջարկներ, որոնք առաջինից երկրորդ ընթերցում կօգնեն բարելավել օրենքի նախագիծը, կընդգրկվեն լրամշակված տարբերակում:
Պատասխանելով պատգամավորների հարցերին՝ Ժաննա Անդրեասյանն անդրադարձել է ԿԳՄՍ նախարարության կողմից հանրային քննարկման ներկայացված «Հայոց պատմություն» առարկան «Հայաստանի պատմություն» վերանվանելու հարցին: Նախարարի խոսքով՝ այս հարցը մասնագիտական շրջանակների կողմից մի քանի անգամ արդեն իսկ քննարկվել է՝ նախ անկախությունից հետո, երբ առարկայի վերաիմաստավորման խնդիր է դրվել, ապան նաև Հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի քննարկման ժամանակ:
«Փոփոխությունն առարկայի բովանդակությանը չի վերաբերում. բովանդակությունը նույնն է՝ անկախ անվանումներից: Անվանումն այն մեթոդաբանական դիտանկյունն է, որով մենք մոտենում ենք պատմության ուսուցմանը: Մենք ապրում ենք Հայաստանի Հանրապետությունում, իսկ ՀՀ դպրոցներում պետք է ուսուցանվի Հայաստանի պատմությունը: Սա բոլորովին չի նշանակում, թե առարկան կոչելով «Հայաստանի պատմություն»՝ առարկայից դուրս է մնալու այն բովանդակությունը, որը կազմում է մեր պատմության մաս: Ինչ վերաբերում է պատմության ուսուցմանման կոնկրետ նպատակին, ապա պետք է շեշտեմ՝ ինչպես ամեն երկրում, մեր երկրում նույնպես պատմության ուսուցանումն առաջին հերթին պետության, երկրի քաղաքացիների ձևավորման գործընթաց է: Առաջնահերթ է, որ պատմության ուսուցանումը կազմակերպվի և կառուցվի պետության առանցքի շուրջ՝ անկախ նրանից՝ այդ ժամանակահատվածներում պետությունը եղել է, թե ոչ»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Հարցի շուրջ ծավալվել է ակտիվ քննարկում և մտքերի փոխանակում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ